Afdrukken met Epson printer en Epson-papier

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
vanzwijndrecht
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2011 18:57

Heb vandaag een Epson XP-600 printer aangeschaft. Ik heb er zelfs origineel Epson- papier voor gekocht. Probleem? De inkt blijft nat en vloeit uit. Als uiteindelijk de inkt toch droog is, is de foto niet om aan te zien.
Wie kan mij helpen?
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Heb je wel de goede kant van het papier gebruikt? Ik heb een keer geprobeerd om de achterkant van (Ilford) papier te gebruiken en dat werkte niet echt goed.....
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Niet alle epson papier is voor alle epson printers geschikt. Als jouw papier voor jouw type geschikt is (lees de handleiding) en je drukt inderdaad aan de goede kant af, dan zou het niet mogen vloeien.

Je maakt wel gebruik van de goede epson drivers?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
vanzwijndrecht
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2011 18:57

Durf bijna niet te antwoorden :oops: Inderdaad het papier met de verkeerde kant boven, in de printer gelegd.
Het aansluiten op een kabelloos net was even een probleem, maar hij werkt nu perfect. Dit printertje kan ik iedereen aanraden. Is zeer zuinig met inkt, en maakt super mooie afdrukken. Ook van mijn IPad, via bluetooth zijn de afdrukken zeer aanvaardbaar. Beter nog dan de vroegere afdrukken van de foto afdrukcentrale. Ik kan het weten, want ik heb oude negatieven gescand en nu afgedrukt met deze Epson printer.
Bedankt voor de reacties op mijn blunder
Anoniem 4

Deze eerlijkheid wordt - in ieder geval door mij - op prijs gesteld. Menigeen zou niets meer van zich hebben laten horen.
Veel mooie afdrukken toegewenst.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar