Cataleya

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Vriend van mij had geen foto ( tenzij gsm-kwaliteit ) van z'n kleinkind, dus tussen twee biertjes in enkele plaatjes gemaakt die ik hier wil delen.

1.
Deze met natuurlijk licht, gebruikt hij nu als PC-achtergrond. Er was geen mooi achtergrond aanwezig dus wat opgefleurd met wat snoepjes.
Afbeelding

2.
Deze heb ik belicht met flits, zonlicht was uit huis. En achtergrond bewerkt met een tilt-shift tool in PS:
Afbeelding

Baby was nauwelijks wakker te krijgen, maar ik vond beide wel mooi om hier te posten.

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Op zich mooie en geslaagde foto's. Een paar opmerkingen.

Ik vind de border spuug en spuuglelijk - wat een zuurstok kleur :evil:
Maar het is een kwestie van smaak en als jij het mooi vind, vooral blijven gebruiken.

Heb je die eerste genomen met je 50/1.8? De achtergrond out-of-focus is niet zo mooi en dat ligt aan de lens. De 50/1.8 kan een goede bokeh geven, maar dat is niet altijd even makkelijk.
En als het mijn (klein) kind zou zijn, zou ik 'm ook op mijn computer zetten!

De achtergrond van de tweede is wat mij betreft niet geslaagd. Het is onnatuurlijk en lelijk imho.
Er zit iets linksonder wat ik niet thuis kan brengen, maar het stoort in de foto.

Dank je voor delen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Vergeet niet, zijn eigenlijk snapshots, geen studio werk wat achtergrond betreft.
Lens was de L 24-105 en vind de DOF persoonlijk wél mooi in foto 1, in twee is dat minder mooi, maar nogmaals, bewerkt met TS-tool en is een snapshot.
Wat die kader betreft: me like, maar op zijn pc, uiteraard zonder kader.

Toch bedankt voor je opmerkingen.

Vriend heeft me nu wel gevraagd om dit lief wezentje in studio-omgeving vast te leggen, maar dan binnen enkele maanden, als ze meer mens is ;-)

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
wernerfotografie

Moet het jammer genoeg eens met Addy zijn, probeer ook in natuurlijk licht te fotograferen, is een stuk fraaier. Wat betreft wachten totdat hij meer mens is... ik zou het juist doen terwijl die nog lekker zo aandoenlijk slaapt !! Gewoon nu studiotje in later nog een keer ;) !
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Jammer jammer van dat lelijke knallende randje om deze foto's!! :( :(
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

wernerfotografie schreefCOLONMoet het jammer genoeg eens met Addy zijn, probeer ook in natuurlijk licht te fotograferen, is een stuk fraaier. Wat betreft wachten totdat hij meer mens is... ik zou het juist doen terwijl die nog lekker zo aandoenlijk slaapt !! Gewoon nu studiotje in later nog een keer ;) !
Nr 1 is met natuurlijk licht belicht, en nee, vanaf een maand of drie zijn ze echt fotogeniek! :-)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Effie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012 12:05
WoonplaatsCOLON @Home

Zo'n mooi kind verdient een dito border............
Foto 1 is vertederend met de beer als slaapmaatje.
Canon 60D | EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 iS USM | EF 70-200mm F/2.8L iS II USM | 430 EX | Manfrotto 055XPROb & 054Q2 | Löwepro Flipside 400AW
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

jonggolde schreefCOLONJammer jammer van dat lelijke knallende randje om deze foto's!! :( :(
mee eens hoor.
'grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar