HDR-Stoomtrein

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Ik ben afgelopen dagen naar Italië geweest voor het werk, tijdens het rondrijden kwam ik deze stoomlocomotief tegen.
Hij stond ergens midden in het land, op een klein stukje spoor met een hek eromheen.
Foto is gemaakt van 3 foto's -2, 0 +2 en in photomatix bewerkt.
Ik heb hem dit beetje grauwe sfeertje proberen te geven, vond het wel bij deze oude loc passen.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of hij zo geslaagd is, of juist helemaal niet....

Afbeelding
Stoomlocomotief (Italië) by Karel Pops / http://www.KPOfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, on Flickr
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Anoniem 3

Ik houd wel van dit 'net iets overdone' beelden van oude locs.
Misschien dat er iets te veel rood in terechtgekomen is...?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Lekker over the top, maar bij deze foto past dat naar mijn smaak heel goed. Mooi!

Ik stoor me alleen aan die lantarenpaal, kan je daar nog iets mee?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Ceve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2009 23:33
WoonplaatsCOLON Brielle

Ben normaal niet zo voor de "over de top" bewerkingen in PM maar kan deze zeer waarderen.
Telkens wanneer ik tevreden ben met het resultaat denk ik bij mezelf hoe zou het nog beter kunnen....
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik ben ook eigenlijk niet zo van de te heftige HDR bewerking.. behalve! als het meerwaarde heeft en goed is toegepast, en dat vind ik hier toch wel goed gelukt!

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Leuk om te horen dat hij zo in de smaak valt.
@Gabriël, ik heb idd het rood wel iets aangezet, vond het wel een mooi contrast tegen het zwarte.
@Marco, ik ben niet zo'n bedreven photoshopper dat ik dat er zo maar even uit haal, maar ik zal nog eens een poging doen. Er zat ook 1 raar glaasje in de lamp, was achteraf ook wel jammer.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Anoniem 3

Neee.. die lamp hoort erbij, maar de Italiaanse locs hadden niet zo'n uitgesproken rode bufferbalken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar