Xanten Romeinse arena

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Vorige week zijn we naar het Archeologisch Park in Xanten (Duitsland) geweest.
Voor de liefhebbers van Romeinen, opgravingen enz, http://www.apx.de/nederlands/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij de Arena heb ik me laten inspireren door de lijntjes...

1.

37005

2.

37006

3.

37007

4.

37008

vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Anoniem 3

Goed gezien zeg!
Ik vind 1 en 2 de sterkste van het kwartet.
(en dan weer jammer dat ze bij de reconstructie de leidingen niet áchter de stenen konden wegwerken....)
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

erg goed gezien inderdaad!!
hoewel nummer 3 echt top is gezien, vind ik hem niet sterk genoeg.. de eerste (onderste) rand neemt teveel plek in gebruik waardoor alle aandacht naar die gaat en niet naar de diepte (links boven hoek)

en hoe Gabriël ook al zegt (goed gezien overigens) jammer van de leiding rechts.. :(
ook het idee dat je bij foto 3 iets teveel hebt verscherpt? of de helderheid wat te ver hebt omhoog geschroefd?


gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1: Bij deze foto wordt mijn aandacht erg naar rechts getrokken en de rode streepjes die hier te zien zijn op de voegen. Als je van de linker en onderzijde een deel wegsnijd komt de nadruk meer op de dieptewerking in de foto te liggen.
#2: De mooiste (vind ik dan). Alleen erg jammer van die leiding
#3: Een met Michel
#4: Ook een fraai lijnenspel. Voor mijn gevoel mis ik wel iets aan de bovenkant.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
resias
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 408
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 10:50
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

Best een bezoekje waard, handig je link naar xanten. mooie strakke foto`s
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

bedankt voor jullie comments, stel ik op prijs en ik kan er ook wel wat mee.

@Gabriel jammer inderdaad van die leiding, heb ook maar geen poging gedaan deze weg te shoppen.

@Michel, de volgende keer ga ik hem onder meerdere hoeken proberen, ik had nu slechts één foto gemaakt waardoor je de treden van de hogere trappen niet meer ziet. omdat de eerste trede nu wel prominent in beeld is kan je in elk geval wél zien dat het om traptreden gaat.
de foto's heb ik per ongeluk 2 x verscherpt bij de export uit Elements, beetje slordig van mij.

@Peter, ik zal eens even spelen met een iets andere uitsnede. ik ben het met je eens dat de rode strepen (waarom staan die er eigenlijk op????) aandacht wegnemen.

@Resias dank je wel
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Aparte standpunten, mooi gezien. Ik vind bij nr 1 de muur met rode strepen wel het boogpatroon wat te ruw onderbreken
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar