Fotoshoot Renée

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Lisanne-Fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2013 15:26

Afgelopen woensdagmiddag eerste fotoshoot gedaan met een onervaren model.
Make-up en haar heb ik zelf bij haar gedaan.
Tips zijn welkom!

Afbeelding
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Jammer dat je maar 1 foto laat zien.
Het is geen verkeerde foto alleen vind ik de belichting erg "plat"
Wat meer een catchlight had wel mooi geweest.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Foto is bijna een stop te donker en er zit een vage gloed/gebrek aan scherpte over de bovenkant(poging tot huidverzachten?) en de foto oogt nogal rood.
Ben zo vrij geweest om er even op te klikken en een paar kleine aanpassingen te doen(mocht je dit niet willen dan kan ik hem uiteraard verwijderen):
Afbeelding
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

WireWess schreefCOLONFoto is bijna een stop te donker en er zit een vage gloed/gebrek aan scherpte over de bovenkant(poging tot huidverzachten?) en de foto oogt nogal rood.
Ben zo vrij geweest om er even op te klikken en een paar kleine aanpassingen te doen(mocht je dit niet willen dan kan ik hem uiteraard verwijderen):
Misschien had het zo netjes geweest (en volgens de regels) om dat eerst even te vragen.
Lisanne-Fotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2013 15:26

Wauw, dat is inderdaad stukken beter!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLON Ben zo vrij geweest om er even op te klikken en een paar kleine aanpassingen te doen(mocht je dit niet willen dan kan ik hem uiteraard verwijderen):
De volgende keer graag even de volgorde andersom... Eerst vragen en dan pas plaatsen. Zie ook de forumregels bovenaan de pagina: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=102731" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is niet toegestaan eigen foto's in andermans topic te plaatsen (tenzij het een [VERZAMELTOPIC] betreft). Tevens is het niet de bedoeling om zonder toestemming (van de fotograaf) foto's van anderen te bewerken en deze in een reactie te tonen. Indien je deze toestemming hebt verkregen, vermeld dit dan bij de geplaatste foto. Dat voorkomt onduidelijkheid.
TS heeft hier nu zelf ook al op gereageerd en gezien haar reactie ook impliciet toestemming voor gegeven, dus ik laat de foto nu staan... Maar graag even op letten een volgende keer
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik had de FAQ die hier bovenin staat gelinkt(http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 5&t=102733" onclick="window.open(this.href);return false;) er nog even op nageslagen maar stond niets ;)
Door die wirwar van FAQ's en ieder fotoforum met een ander beleid hierin raak ik ook wel eens door de war :P
Mijn fout, zal het echt never en nooooit meer doen :D (sorry modje en wannabee modje ;))
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Er staan hierboven twee FAQ's gelinkt.. eentje voor het plaatsen en eentje voor het bespreken. Waar jij naar refereert is die van het bespreken, echter staat hij in die van het plaatsen.. Misschien ook niet de meest logische plek nee, want plaatsen is meer voor TS en die andere voor een reageerder...

Overigens staan deze twee op elke 'Toon je fotos' forumsectie gelinked, dus daarin zit geen onderscheid (als het goed is althans :D)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

On topic;
Prima geslaagd portret, make-up en haar zien er leuk uit.
Goede beeldvulling en leuk model ook. Handig om weer mee aan de slag te gaan.

Alleen de belichting is wat minder, waarbij achteraf in in de nabewerking nog ruimte is voor verbetering.
En dat is middels de off-topic reacties in ieder geval wel duidelijk geworden. ;<)

En ook off-topic; welkom of dit forum nog..!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar