Verzekeren foto/filmapparatuur (Verzameltopic)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
pascal2704
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2009 22:56
WoonplaatsCOLON Echt
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONVolgens mij per gebeurtenis (maar dat is gewoon van wat ik mij herinner, op dit moment zonder bewijzen daarvoor dus ;))
Dank je!
http://www.pascal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
coolsickboy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2012 13:58
WoonplaatsCOLON Volkel
CONTACTCOLON

Sushi schreefCOLONBedankt voor de heads-up! Ik ben het niet tegen gekomen namelijk maar ik ga het nog wel even navragen!
Heb je dit nog nagevraagt? Ik zit namelijk ook bij Interpolis en overweeg mijn apparatuur daar te verzekeren via een kostbaarhedenverzekering.
Ik fotograaf ook wel eens in opdracht.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Interpolis kostbaarheden? Zie enkele pagina's terug:
Ytos schreefCOLONLet wel op bij Interpolis. Allereerst is de kostbaarhedenverzekering maar tot een bepaald bedrag. Daarnaast krijg je nog de mogelijkheid om aan te geven, of je je apparatuur (semi-)professioneel en/of voor studie gebruikt. Zo ja, dan gaat de premie met 25% omhoog en de dekking omlaag. Zo is je apparatuur bijvoorbeeld niet meer verzekerd in niet bewoonde gebouwen. Lastig, als je studio-apparatuur in een bedrijfspand (studio) staat. Ander voorbeeld: je fotografeert een bruiloftsfeest in een hotel/restaurant. Dan is je apparatuur ook niet verzekerd. Of zoals ik op m'n school de schoolfeesten e.d. fotografeer: niet bewoonbaar gebouw dus niet verzekerd. En zo waren er nog wel meer uitzonderingen, die tegen "bedrijfsvoering" (geld verdienen met je camera) ingingen. Ik had het betreffende vinkje juist laten aankruisen, omdat ik eerlijk wilde zijn, zodat ik later niet te horen zou zijn dat ik dingen verzwegen had. Want als verzekeringen maar even denken dat je nalatig bent geweest, ben je de pineut en krijg je minder of zelfs niets uitgekeerd. Maar nu werd ik dus "gestraft" voor m'n eerlijkheid. Ik zit nu dus al een paar jaar bij DSV ;)
coolsickboy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2012 13:58
WoonplaatsCOLON Volkel
CONTACTCOLON

ja maar jij had dat gebaseerd op een paar jaar terug, toch?
Wanneer je bij Interpolis meer info wil moet je een formulier invullen en dan wordt je binnen 4 werkdagen teruggebeld.
Ik ben benieuwd.
coolsickboy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2012 13:58
WoonplaatsCOLON Volkel
CONTACTCOLON

Ik heb het nu ook bij Interpolis nagevraagd. De beperking bij de toeslag van 25% zit hem voornamelijk in het onbeheerd achter laten in een onbewoond gebouw. Daar zou dan een inboedelverzekering op het gebouw moeten zijn. Verder is alles wel gedekt in zo'n ruimte bij bijvoorbeeld het fotograferen van een feest enz. in een horecagelegenheid.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Dan is het nog de vraag wat er uitgekeerd wordt.
Wordt bij diefstal de nieuwwaarde uitgekeerd of dagwaarde.

Hans.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Ik ben zelf verzekerd bij Achmea (inboedel buitenshuis) en hier word de huidige nieuw waarde uitgekeerd.
Recentelijk ongeluk in Japan gehad en de 24-105 onherstelbaar kaduuk. Kreeg netjes de huidige nieuw prijs uitgekeerd, zodat ik een nieuwe 24-105 kon aanschaffen.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

coolsickboy schreefCOLONIk heb het nu ook bij Interpolis nagevraagd...
Ik heb het bij het afsluiten niets gevraagd, omdat ik dacht dat er extra premie (25%) gerekend werd omdat ik m'n apparatuur ook zakelijk ging gebruiken. Pas toen ik de polis binnenkreeg en die doornam, zag ik de beperkingen die me werden opgelegd.

Het is handig om dingen na te vragen, maar het is me al vaker overkomen dat verschillende medewerkers verschillende dingen beweren (ook bij andere instanties dan verzekeringsmaatschappijen). Daar kun je al niet op bouwen, maar zolang er niets gebeurd maakt dat niet zoveel uit. Als je echter wel moet claimen en ze verwijzen dan naar de voorwaarden op de polis, dan kun je 100x terugverwijzen naar wat medewerker x en y bij het afsluiten beweerd hebben, maar dat verlies je dus.

Mijn tip: informeren, maar vooral zorgen dat je polisvoorwaarden goed doorneemt en/of beweringen van medewerkers zwart op wit krijgt.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

In april 2007 Ben ik gestart met dit topic en vond, en vind dit nog steeds, het leuk dat dit een sticky is geworden.
Het is prettig te ervaren dat hier, zeker in het begin behoefte aan is.
Tot voor enige tijd kon ik het openings topic zelf aanpassen en bijwerken. zo had ik controle over de inhoud.
Nu heb ik door wijzigingen binnen eosdigitaal daar niet meer de mogelijkheid toe.
Ik kan dus ook niet meer instaan voor de stand van de techniek.
Daarom heb ik besloten mij zover dat nu nog mogelijk ios mij terug te trekken van dit en mijn andete "sticky" topics waar ik hetzelfde probleem heb.
Iedereen bedankt voor de reacties, aanvullingen, belangstelling enz.

Met vriendelijke groeten,

Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

cornelus079 schreefCOLON Tot voor enige tijd kon ik het openings topic zelf aanpassen en bijwerken. zo had ik controle over de inhoud.
Nu heb ik door wijzigingen binnen eosdigitaal daar niet meer de mogelijkheid toe.
Ik kan dus ook niet meer instaan voor de stand van de techniek.
Daarom heb ik besloten mij zover dat nu nog mogelijk ios mij terug te trekken van dit en mijn andete "sticky" topics waar ik hetzelfde probleem heb.
Even een openbare persoonlijke noot aan Gerard

Wij hebben als crew een tijdje terug besloten om het editten van berichten onmogelijk te maken. We hadden hier goede redenen voor, daar wil ik op zich niet over uitwijken.
Dat de goede met de kwade meegaan is vervelend. Wij vinden het als crew zelf ook vervelend dat dit zo gaat, met name in topics als deze. We waarderen het ten zeerste dat je al die tijd de moeite hebt genomen om je topics netjes bij te houden.
Je melding in dit topic zette de crew dan ook aan het denken dat dit soort dingen dan natuurlijk niet kunnen en we beraden ons momenteel op een fatsoenlijke oplossing waarmee mooie initatieven als dit toch gewoon doorgang kunnen blijven vinden.
We zijn er dichtbij, maar ik denk dat we een mooie oplossing voor dit soort problemen hebben.

Groeten,

Jeroen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Hiep hiep voor de mods...

(en voor gerard)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Wij zijn verzekerd via apparatuurverzekering.nl maar willen onze polis aanpassen en zitten even bij de premies te kijken.
Nu kun je je via een collectief verzekeren. Heeft iemand kennis van Birdpix/Nederpix?
Betreft dit alleen het forum? Wij kunnen er verder niks over vinden.

Groeten,
Marieke
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Goede vraag Marieke !
Ik sta namelijk ook op het punt om een andere apparatuurverzekering af te sluiten.
Er staat me iets bij dat de premie 1.6% was van de totale waarde maar het gemak even voor €10.000,- gekeken en dan kom je op €264,- pj.

Bij de collectieve verzekeringen krijg je wel een lager eigen risico en voor zover ik heb gezien 10% korting.

Bij een Collectief (al dan niet betaalde) lidmaatschap kan je terecht bij een van de websites.
Op dit moment van schrijven is dat:
Birdpix/Nederpix(10%): €19,95 per jaar > http://www.nederpix.nl/pixpas.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpeople/Filmstart: gaat via NBF: €201,- p.j. of €100,- p.j. <30jaar.
FNV Kiem: (dit loopt nogal uiteen) €142,68
Global DVC: €112,-
Nikon Club Nederland: (lid worden is geen optie :D)
NOVA:?
NVJ: €156,-(parttime)
VERS/nieuwe film- en televisiemakers: €79,-
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Ik heb nu bijna 6000 euro verzekerd en betaal ongeveer 140 euro p/j. Als ik kies voor een Europadekking ipv wereld, is de premie nog weer lager, nl 110 euro. Het eigen risico gaat bij een collectief van 250 naar 100 euro. Dus mss nog interessant om voor een collectief te gaan, zoals Nederpix.
Bedankt voor de link!

Het is misschien zelfs leuk om uit te zoeken of we als Canon-forum geen korting kunnen krijgen ;-) Net zoals de Nikon Club NL.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

marieke3 schreefCOLONHet is misschien zelfs leuk om uit te zoeken of we als Canon-forum geen korting kunnen krijgen ;-) Net zoals de Nikon Club NL.
In de huidige forumopzet niet (hebben we namelijk al eens uit zitten zoeken). Het forum is namelijk volledig open, iedereen kan zich registreren. En daarmee kan ook iedereen het forum 'misbruiken' enkel voor een korting. Bij Nikon draait het om betalende leden die die korting kunnen krijgen, waarmee er ook een controle ingebakken zit. Elk jaar wordt die betalende ledenlijst naast de mensen gelegd die via het collectivum meedoen, om te zien of ze nog recht op de korting hebben.

Ik sluit niet uit dat we iets dergelijk in de toekomst ook nog aan kunnen bieden, maar dat heeft nog wel wat voeten in aarde dus...
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Even aanvulling wat betreft "apparatuurverzekering.nl":

Pas heb ik perongeluk mijn flitser op de plavuizenvloer omgestoten. Schadebedrag was € 353,00. Aangezien ik een eigen risico van € 250,00 heb, wordt er maar € 103,00 uitgekeerd aan schade. :shock:

Waarbij ik er vanuit ging, dat alle schade onder de € 250,00 eigen risico niet vergoed werd, terwijl als het er boven was gewoon het gehele bedrag vergoed werd/wordt. :roll:

Dus ik kan nu zelf € 250,00 bij gaan leggen op de uitgekeerde € 103,00. Ik vind dit een adder onder het gras, om eerlijk te zijn. :roll:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dan heb je wel een aparte interpretatie van de definitie eigen risico, zelfs wikipedia is het niet met jouw eens :P ;) http://nl.wikipedia.org/wiki/Eigen_risico" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik adviseer je dan wel om een abonnement te nemen bij Birdpix/Nederpix, volgens apparatuurverzekering is je eigen risico dan namelijk nog maar 100,- en de korting die je krijgt op de verzekering kan je dan mooi gebruiken voor je abbo van Nederpix.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

WireWess,

Ik zeg ook niet dat ik gelijk heb, maar als je hier niet over nadenkt, zoals ik nu, dan kan dat een verrassing zijn. :)

Maar een leer voor de volgende keer, zullen we dan maar zeggen. :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
marieke3
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2009 18:51

Hoe kun je je eigenlijk aanmelden voor Nederpix? Ik heb daar laatst naar gekeken, maar kwam er toen niet helemaal uit.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

@Benny, het zijn altijd die verdomde kleine lettertjes ;)

@Marieke, Je moet eerst op nederpix registeren, inloggen en daarna de instructies volgen: http://www.nederpix.nl/pixpas.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Je weet niet wat je niet weet ! :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar