[VERZAMELTOPIC] Canon Nieuws & Rumors

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Misschien moeten jullie dit stukje ook even lezen en dan met name over de AF, hoezo vooruitgang?
Digifotopro hands-on 6D
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

AF is veel gevoeliger (-3ev) en de oude 5D's hadden een 9 punts AF met wat hulp focus punten. Het is dus niet hetzelfde AF systeem, en digifotopro baseerd zijn voorlopige conclusie puur op specs.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je hebt alleen maar iets aan meer focuspunten als ze goed functioneren :wink:

Daarom lijkt het mij beter om af te wachten wat de praktijk uitwijst.

(Er wordt op Dpreview behoorlijk geklaagd over de linker focuspunten van de D800; geen problemen over het middelste focuspunt.)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Een heel interessante rumor op CR: http://www.canonrumors.com/2012/09/more ... -talk-cr1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vooral de laatste zin: he same person also says the camera won’d be a “3D” or any other “D”, it will get an all new naming scheme.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Anoniem 4

Wat een trieste ontwikkeling als dit werkelijkheid wordt.
Eerst wordt een 24-70mm f/2.8L II uitgebracht zonder IS
Nu zouden ze komen met een 24-70mm f/4L met IS
Wie zit daar nu op te wachten? Kan iemand Canon nog volgen?
http://www.canonrumors.com/2012/10/cano ... oming-cr3/" onclick="window.open(this.href);return false;
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Voor Canon was de toename van het gewicht de reden om geen IS toe te voegen aan de 24-70, dus volgens de Canon beredenering klopt dit wel :)
En de 24-105 f4 IS was al toe aan een upgrade.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

toename van gewicht?
Vind dat maar wat onzin hoor (zeg niet dat je liegt, maar vind het een kulargument van Canon)


Als je twee vergelijkbare objectieven neemt; de eerste generatie 70-200 f/2.8 L
De IS versie is maar liefst 160 gram zwaarder. 160 gram voor eenzelfde versie met IS. Dat is ongeveer vergelijkbaar met 3 eieren. Kan ik die bij Canon tegen de gevel gooien?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

En als je naar het gewicht kijkt van bijv. de Tamron 24-70 2.8 VR(IS) (82mm filtermaat), is het zeker dubieus te noemen.
Tamron 24-70: 825g
Canon 24-70 I: 950g
Canon 24-70 II: 805g

Maar wellicht past de uitleg en presentatie van een F4L IS objectief prima in de marketing strategie.
Als je daarnaast weer kijkt naar het succes van de Tamron lens is het wel de vraag of dit de goede keuze is.
Wat mij betreft hadden ze een F2.8 IS en een goedkopere F4 IS standaard zoomlens mogen uitbrengen.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Illuminatus schreefCOLON Wie zit daar nu op te wachten? Kan iemand Canon nog volgen?
De trend lijkt te zijn om in ieder nieuw objectief IS te stoppen, ook in de meer groothoek-objectieven.
De aankondiging past in die trend.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De grootste klacht van de oude 24-70 was niet het gebrek aan IS, maar het gewicht, de hoekscherpte en de wisselende kwaliteit. Alle drie de punten zijn redelijk opgelost (al blijft het een zwaar ding).
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Eindelijk?

CR2 gerucht.

http://www.canonrumors.com/2012/12/cano ... -2013-cr2/" onclick="window.open(this.href);return false;
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Ben benieuwd naar de aankondiging. Wie weet de 16-35 II de deur uit :D
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLONDe grootste klacht van de oude 24-70 was niet het gebrek aan IS, maar het gewicht, de hoekscherpte en de wisselende kwaliteit. Alle drie de punten zijn redelijk opgelost (al blijft het een zwaar ding).
Dit waren ook beetje de punten waar ik mee zat. Om deze redenen de 24-105 niet verruild voor de 24-70.

Tweedehands nog wel gekeken naar de 24-70, maar het is zoeken naar speld in een hooiberg naar een goed exemplaar. Uiteindelijk gekozen voor de 24-70 II en canon heeft zeker haar best gedaan op de randscherpte etc. IS was een min punt, maar na een paar maanden het objectief in mijn bezit te hebben geen belemmering meer.

Filtermaat is voor mij ook geen probleem, aangezien ik de 16-35 II gebruik die zelfde filtermaat heeft.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Gerucht: Canon komt met supercompacte DSLR
Volgens steeds sterker wordende geruchten heeft Canon op zeer korte termijn iets in de pijplijn. Volgens geruchtensite CanonWatch komt Canon binnenkort met een nieuwe DSLR uit, die bijzonder compact zal zijn. Hij zou nog onder de twee jaar oude 1100D gepositioneerd worden. Wat specificaties betreft zou hij veel lijken op de EOS M. Er wordt gesproken over een 18 megapixel-sensor (vermoedelijk dezelfde als de 650D en EOS M), een Digic 5 processor, touchscreen, 9 af-punten, hybrid CMOS-af (fase detectie-diodes op de sensor) en HD video. Verder zou hij 6 foto's per seconde kunnen maken en een lichtgevoeligheid bieden tot en met ISO 25.600.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Canon N?
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Volgens CR: http://www.canonrumors.com/2013/03/cano ... cs-appear/" onclick="window.open(this.href);return false;

De 100D dus.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

(verwijderd)
Laatst gewijzigd door 1 op RienW, in totaal 18 keer gewijzigd.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Apple schreefCOLON
eos4all schreefCOLONDe grootste klacht van de oude 24-70 was niet het gebrek aan IS, maar het gewicht, de hoekscherpte en de wisselende kwaliteit. Alle drie de punten zijn redelijk opgelost (al blijft het een zwaar ding).
Dit waren ook beetje de punten waar ik mee zat. Om deze redenen de 24-105 niet verruild voor de 24-70.

Tweedehands nog wel gekeken naar de 24-70, maar het is zoeken naar speld in een hooiberg naar een goed exemplaar. Uiteindelijk gekozen voor de 24-70 II en canon heeft zeker haar best gedaan op de randscherpte etc. IS was een min punt, maar na een paar maanden het objectief in mijn bezit te hebben geen belemmering meer.

Filtermaat is voor mij ook geen probleem, aangezien ik de 16-35 II gebruik die zelfde filtermaat heeft.
Ik had blijkbaar de juiste speld in de juiste hooiberg, want een paar weken geleden een 2010 model gekocht voor 900,- die echt splinternieuw is en haarscherp.
Het verschil zie ik meteen met met vorige exemplaar die ik vanwege de matige prestaties had verruild voor een 24 en 35 prime.
Omdat ik dat toch wat onhandig vond de 24-70 mkI een tweede kans gegeven en bij de eerste afspraak was het meteen raak.
De dame in kwestie doet aan bruidsfotografie, maar kon het zware objectief niet goed stil houden (trillende hand) en had het objectief daarom maar 3x gebruikt, zelfs de hood was nog krasvrij.
Het schijnt dat de 2010 modellen ook minder last hebben van variaties, althans dat heb ik me laten vertellen.

Ik moet zeggen dat ik niet meer zo de behoefte heb aan de MKII, omdat ik veelal op kleinere diafragma's zit en de verschillen daar minimaal zijn.
Schiet je veel op f/2.8 dan had ik wel de voorkeur gegeven aan de MKII, maar nu vind ik het prijsverschil (nog) niet gerechtvaardigd.

En tja, de hoekscherpte... hij is nu mooi in lijn met de 16-35 :wink: want die blinkt daar ook niet in uit.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

RienW schreefCOLONEr hangt ook nog een andere "rumor" : de Canon B.
Binnen 2 weken krijg ik de bijzonderheden, inclusief afbeeldingen, dus nog even geduld.
Hier alvast de foto en een link: http://www.digifotopro.nl.
Afbeelding
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nou heb ik zelf geen photoshop diploma, maar de maker van dat plaatje denk ik ook niet...
757D + 8-400 mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar