Druifjes

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Mijn laatste macrofoto was van november vorig jaar, dus het werd weer eens tijd vond ik...... :P
Door het mooie lenteweer van vorige week (nu is het helaas weer anders) heb ik me gericht op een paar jonge blauwe druifjes.

Ze zijn geschoten in verschillende settings.....in het licht, met tegenlicht en met een kleurrrijke achtergrond, maar vanwege mijn persoonlijke voorkeur wel alle met een groot diafragma.

gr. Bart

1.

36465

2.

36466

3.

36467

4.

36468

Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ook al is ie lang niet meer gebruikt, zo te zien werkt je macrolens nog super :) .
De keuze voor een minimale DOF werkt hier prima.
Ik kan niet meer zeggen dan dat het weer een prachtige serie is met de laatste echt helemaal top.

Gr. Jan.
Canon materiaal
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Nummer 4....Super!

gr.Gonda
Gebruikers-avatar
janbo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2009 15:56

Nummer 1 en 4 prachtig.

Groet Jan
Canon 5DMKII /Canon 50mm 1.8/Canon 100mm 2.8/Canon 24-105/Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM / 550 EX
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Dan wordt het weer tijd om eens wat macro-werk van jou te zien, Bart. :lol:
Mijn laatste macro is volgens mij van september vorig jaar. :oops: :oops: :oops:
Ook ik vind nr. 1 (de allermooiste) en 4 de fraaiste van het stel.
Bij nr. 2 heb ik moeite met het scherptepunt te vinden. Maar dat kan ook aan mijn pc-laptopje-beeldschermpje liggen.
Momenteel is m'n i-Mac even voor een terugroep-actie naar de winkel terug.
Dus kan niet goed beoordelen nu. :oops:

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

janbo schreefCOLONNummer 1 en 4 prachtig.

Groet Jan

+1

gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Nr 1 en 4 springen er voor mij bovenuit, met een lichte voorkeur voor 4.

Bij nr.2 heb ik ook moeite om het scherptepunt te vinden.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind foto's met een kleine DOF meestal mooier dan een grotere DOF. Ik vind de eerste foto het mooist. Mooie compositie en een aangename softe uitstraling.
_marcel

Mooie opnames Bart! Gelijk een goede start van de serie met foto 1. Ik vind vervolgens bij foto 2 en 3 de achtergrond iets te druk. Met name bij foto 3 trekt het rode vlak erg mijn aandacht. Verder moet ik ook zoeken naar de scherpte in foto 2. Volgens mij zit die op de steel waar ik hem juist op de blauwe druifjes zou verwachten.

Maar bovenal mooi vastgelegd en leuk gebruik gemaakt van de kleine scherptediepte.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Allemaal op zijn Bartiaans.............. :D :D :D
Prima platen!!!!! :D :D :D
Omdat ik precies denk te weten hoe jij e.e.a. probeert te benaderen bevallen me met name 2 en 4 mij uitstekend.
Het dromerige van 2 past perfect binnen het gebruikte tegenlichteffect. Dan spelen termen als optimale scherpte bij mij even geen rol van betekenis meer. Het beoogde dromerige effect is hier volledig gehaald................
De vierde heeft hetzelfde dromerig karakter maar hier geeft de fraaie scherpte afgezet tegen een fantastische kleine DOF en een super gehanteerd tegenlicht nog iets extra's..............
Klasse serie Bart!!! :D :D :D

PS Heb je deze vanaf een vensterbank geschoten en mbv een statief en die laatste mbv tussenringen?

Groet,

Jo :wink: :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

Vind ze allemaal heel mooi! :wink:
Nr.1 & 4 de TOPPERS. :D
Nr.3 vanwege de kleuren! & Nr.2 ook vanwege de kleuren,
maar ik zou verwachten dat de bloemtjes scherp zijn, maar het zit volgens mij op het mooie groene, daar door lijkt het bloemetje een beetje bewogen! :oops:


M.v.g.,
LBtmff
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties.
Foto 4 is mijn favoriet, dus fijn om te lezen dat ik niet de enige ben....... :P

Dat sommige bij foto 2 moeite hebben met het vinden van het scherptepunt kan ik begrijpen.
Het scherptepunt ligt niet zoals je zou verwachten op de voorste druifjes, maar iets verder naar achteren ter hoogte van de stengel.
Ik had ook een foto met de scherpte op de voorste druifjes, maar bij de geplaatste versie was door de onscherpte het dromerige effect sterker, vandaar dat ik voor deze versie heb gekozen.
Jo heeft dat dus goed gezien en ondanks dat we elkaar nooit hebben gezien of gesproken begin je me toch al aardig te kennen Jo...... :wink:

Ik heb de foto's inderdaad binnen geschoten met statief. De druifjes stonden niet bij het raam omdat het licht daar iets te was. Ze stonden op tafel ruim 2 meter vanaf het raam, daar was het licht wat zachter. Bij de laatste heb ik inderdaad tussenringen gebruikt, de gehele set van 3 ringen. Ook dat heb je goed gezien Jo..... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar