Pentax to canon converter

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Ik heb laats van een kennis een oude fototas met daarin een analoog pentax foto toestel. In de tas zaten ook nog drie lenzen.
Deze lenzen zijn het:
- Tamron 80-210mm f3.8/4
- Tamron 28mm f2.5
- SMC Pentax-A 50mm f1.7

Nu was mijn vraag of er ook converters zijn zodat ik deze lenzen ook op mijn Canon eos550d kan gebruiken.

Alvast erg bedankt,

Ruud

P.S. Het toestel zelf doet niet meer. weet iemand een adresje in de buurt van veghel oss of eindhoven waar ik deze eventueel kan laten nakijken/reparen?
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Anoniem 3

Ja, te krijgen bij Fotoshop Aalten.
Ik heb er zelf ook een stuk of 5, van M42 -> Canon.

Maar alles wordt dan wel handmatig! Scherpstellen, diafragmakeuze (vooraf in te stellen), en sluitertijd.

Wel lekker 'back to basic'

Resultaten?
KLIK hier
Gebruikers-avatar
gjhagen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 22:56
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Volgens mijn zijn er wel adapters te krijgen zie: http://link.marktplaats.nl/645866786" onclick="window.open(this.href);return false;
en ook via Ebay http://www.ebay.nl/itm/Pentax-PK-Lens-t ... 401wt_1344" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie of wat de ze kan nakijken/reparen geen idee verder. Succes ermee!!

Groet,
Gertjan
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Adapters genoeg te krijgen, de vraag is alleen of de kwaliteit nog wel acceptabel is.
Oude pentaxen zijn tweedehands vanwege het grote aanbod bijna niets waard, reparatie is vrijwel altijd niet de moeite waard, of je moet iets heel bijzonders hebben.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ehm, dit is geen M42, maar K-mount. Zo'n Pentax 50/1.7 is net zo goed als alle andere 50mm lenzen. Kijk eens hier voor een review van de lens: http://www.pentaxforums.com/lensreviews ... -Lens.html

De Pentax 50/1.4 Super-Takumar wordt door velen beschouwd als de beste 50mm lens ooit gemaakt - in ieder geval aan deze kant van Zeiss/Leica.

Welke body is het? Waarschijnlijk een jaren 80 consumer body, je kunt voor een paar tientjes waarschijnlijk een beter exemplaar vinden.

Die Tamron 28/2.5 staat goed aangeschreven. Van de Tokina heb ik geen idee -maar jaren tachtig zooms zijn niet zo denderend.

Voor dit soort spul is een Sony Nex (of wellicht een Eos-m) godsgeschenk, maar als je die niet hebt kun je inderdaad altijd kijken of je een pentax-k-to-eos converter kunt vinden.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Ik heb een pentax program a toestel. hij is ondertussen gerepareerd door er een nieuw baterijtje in te doen. ik ging er vanuit dat hij het echt niet meer deed omdat de vorige eigenaar hem niet meer aan de praat kreeg. Ik ben nu bezig een rolletje vol te schieten om te kijken wat de resultaten zullen zijn.

Moet ik dan een k-mount aanschaffen om de lenzen te kunnen gebruiken. ik verwacht er niet de allerbeste kwaliteit van maar het is wel handig om wat extra (gratis) lenzen erbij te hebben.

Alvast bedankt.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar