Aardbeien 3 stuks

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Het water loopt me in de mond bij deze foto's
Gemaakt met de EF-S 55-250 en tussenringen

#1

36294

#2

36295

#3
Stoort hier de spiegel in het beeld?

36296

gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De kleuren en scherpte van alle 3 de foto's zijn prima in orde
#1 doordat je net zoveel laat zien van de aardbei als van het kroontje kun je als kijken erg lastig bepalen waarop je je aandacht moet richten. Door de vele details die zichtbaar zijn in het kroontje ben je geneigd om daar je aandacht op te richten. Terwijl jij volgens mij wil dat we naar de vrucht kijken
#2 prima plaat zo. Had hem misschien net even mooier gevonden zonder de bovenste helft van de aardbei
#3 leuke foto. Alleen wel jammer dat de dubbele spiegeling zo afleidt. Al weet ik ook niet wat je daar aan zou kunnen doen.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Sorry maar het water loopt mij niet in de mond. Het kroontje is niet mooi groen en de aardbei is net niet mooi rood.

Verder spiegelt de aardbei teveel waardoor je flitslicht misschien teveel zichtbaar is.

Je zou ze wat 'smakelijker' kunnen maken door een paar druppens water gebruiken en een witte achtergrond in plaats van een zwarte.

Qua scherpe overigens wel dik in orde.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

@ Peter1970
#1 Ik heb hier inderdaad meer de nadruk gelegd op het kroontje, een andere foto (hier niet getoond) had ik enkel het rode van de aardbei erop staan maar ik vond het daar te weinig detail te zien en daardoor het beeld saai worden. Hier ligt dus bewust de aandacht op het kroontje.
#2 is een keuze om iets meer te laten zien.
#3 Ik had ook al twijfels over de spiegel gaat inderdaad afleiden omdat het onrustig is.

@Mitchel1986
De foto's zijn niet gemaakt met flits maar met een spotje gericht op de aardbei. (sluitertijd was 30 seconden) Ik zal eens proberen hoe het overkomt als ik het spotje laat bounce via het plafond.
De water druppels is zeker iets wat ik nog wil proberen. en een witte achtergrond ipv een zwarte is een goede tip.
Ik denk inderdaad dat ik meer bezig ben geweest om alles scherp erop te krijgen en daardoor minder aandacht heb besteed aan de randwaarden die hier ook belangrijk zijn,
om het net helemaal af te maken.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar