Reflexischermen zelf maken??

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
celles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2013 12:13

Hoi Mensen,

Ik zit weer met een vraag die ik jullie kenners eens wil voorleggen. Reflexischermen zijn te koop in allerhande maten en kleuren. Sommigen gebruiken zelfs alleen een stukje wit piepschuim om licht te reflecteren. Nu vroeg ik mij af of je daar ook van die reddingsfolie (in de EHBO) voor kunt gebruiken?
Die folie is licht, flinterdun, zeer sterk en nagenoeg kreukvrij. Daarnaast te koop voor rond de 3,- euro. De folie heeft 2 kleuren. Een zilveren en een goudkleurige. Nu gaat het er mij even niet om hoe je ermee zou moeten werken (plakken op piepschuim, opspannen in een raamwerkje of los). Het gaat me erom of de folie geschikt zou kunnen zijn als reflexischerm in de fotografie. Wie heeft ervaring of wat denken jullie ervan??

Groet,

Celles
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

ik denk dat dat in principe prima te gebruiken moet zijn... het gaat er tenslotte om dat je licht reflecteert, en dat doet het. Mogelijk krijg je iets lichtverlies (je kan er ook doorheen kijken tenslotte), maar dat zal toch vrij minimaal zijn.
Voor dat bedrag is het in elk geval al leuk en de moeite waard om het gewoon eens te proberen!
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ik denk dat het wel gaat werken.
Maar waarom probeer je het niet gewoon?
Voor 3 euro kun je niet moeilijk gaan doen toch? ;)
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik zou dan toch een 'echte' kopen (5 kleuren in 1) :

http://dx.com/c/cameras-photo-video-159 ... ories-1521" onclick="window.open(this.href);return false;

Jan
Canon materiaal
celles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2013 12:13

Hoi C8080,

Nee inderdaad. Maar wilde gewoon eens informeren wat de mensen hiervan dachten. Zeker is het te proberen voor dat luttele bedrag. Misschien zelfs een tipje voor mensen met een zeer low budget.. Ik ga het inderdaad eens proberen.. Wie weet krijg je er nog fraaie resultaten door.

Groet,

Celles
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Je kan alles gebruiken als reflectiescherm, enige beperking is je eigen fantasie :)
Een iets stevigere variatie is een anti-vries schermpje voor je auto die koop je ook voor een paar euro en is van zichzelf al wat steviger.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dit soort goede goedkope oplossingen zouden meer geplaatst moeten worden. Misschien een eigen topic.
Ik ben ook van mening dat veel accessoires goedkoper kunnen wanneer men een beetje creatief denkt. Je kan bijvoorbeeld voor 60 euro een beanbag kopen, maar je kan ook een oude broekspijp aan weers kanten dichtnaaien en rijst of bonen er in doen voor 2 euro aan rijst.

Anti-vries schermpje reflecteert misschien wat minder (minder gericht door de bobbels) dan een reddingsfolie.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
celles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2013 12:13

Ach, ik probeer het gewoon eens... Als het wat is zal ik mijn ervaringen posten.....

Greeeetzzzz,

Celles
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik neem meestal m'n schoonzuster mee, de combinatie van dikke borsten en witte trui is één - zoniet de beste - reflectiescherm die je kan hebben!

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Piepschuim.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik had (heb hem weer uit elkaar gesloopt ivm de ruimte) een groot houten paneel. Aan de ene kant hing zwart doek en aan de andere kant was ie wit. Dit reflecteerde prima. Was ruim 2 meter hoog en een dikke meter breed. Kostte me in totaal nog geen 30 euro om in elkaar te schroeven
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
celles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2013 12:13

Hoikes,

Inmiddels van alles al eens geprobeerd. Piepschuim, spiegels en ook mijn eigen creatie met het EHBO folie. Mijn conclusie is dat alles wat een beetje netjes reflecteerd bruikbaar kan zijn. Maar het blijft toch wel behelpen. Van piepschuim krijg je rommel (zeker als je op lokaties bent). Dat folie moet je ergens op lijmen en krijg je vrij grote oppervlakten die je niet kunt inklappen.... Het werk wel maar daar is dan alles mee gezegt. Ik heb dan ook besloten weer de beurs te raadplegen (na fiat van mijn lieve wederhelft) en heb mij reflexischermen besteld. 5X1 (110cm). Nu even afwachten wat ik daar voor resultaten mee bereik.

Groet,

Celles
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar