Flitser met trigger op statief Help!!!

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Ik zit met iets waar ik niet zo zeker van ben. Ik hoop dat jullie mij hiermee willen helpen.

Ik wil me een beetje gaan verdiepen in strobist fotografie. Ik heb al een aantal spullen waarvan ik denk dat ik hiervoor kan gebruiken maar weet het niet zeker.
Eerst wil ik kijken of ik het echt iets vind dus ik ben op zoek naar een low budget oplossing. Ik heb 2 flitsers die handmatig in te stellen zijn. cacom 420 ez (oude) en een Metz AF-45


het gaat om dit studio lamp statief van falcon eyes zie foto

36181

En deze trigger set.

36182

Welke spullen moet ik nog bij kopen om een flitser op het statief te krijgen. Er zijn zo veel hulpmiddelen voor. Zelf dacht ik aan een koppeling voor flitser en paraplu in een.

Heb ik iets aan mijn huidige trigger set?


Alvast bedankt voor jullie reacties.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Statief is juist, het schroefdraad daar bovenop komt overeen met onderin je flitsvoetje maar een swivel adapter is wel makkelijker zodat je de flitser nog onder een hoek kan instellen en evt. een plu erbij kan prikken.
Trigger die je hier laat zien is voor een studioflitser, je moet eigenlijk op zoek naar een receiver met hot-shoe adapter of aan de slag met pc-sync adapters & kabeltje.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Dit wil je uiteindelijk hebben:

Afbeelding

Van boven naar onder:

- Flitser
- Cactus v4 receiver (en transmitter) Klik! (de v5 versie is ook uit)
- Umbrella swivel adapter Klik!
- Lampstatief
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hartelijk bedankt voor jullie in info.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Anoniem 4

Als je het spul erop niet te zwaar maakt en niet buiten in de wind gebruikt is dit misschien ook wel handig (flexibel).
http://www.yongnuo.eu/catalog.html?page ... .tpl&pop=0" onclick="window.open(this.href);return false;
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Je kunt je statief ook draaien, en met flexibele flitskop kun je net zoveel ;)
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

C8080 schreefCOLONJe kunt je statief ook draaien, en met flexibele flitskop kun je net zoveel ;)
Maar vervolgens wil je een paraplu'tje of een lichtvormer erop zetten en begin je weer van voor..
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Paraplu erbij maakt niks uit, kan ik ook alle kanten op draaien. Daar heb ik geen 360 graden swivel voor nodig :)
Anoniem 4

Het is vaak een persoonlijke smaak en verbonden aan een werkwijze.
Op statief werk ik ook graag met een balhoofd, terwijl anderen ze verfoeien.
Ik heb alleen maar willen wijzen op het bestaan.
De keuze is aan de voorkeur van de TS.
C8080
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 954
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2006 16:50

Ik snap je bedoeling ook wel, en heb daar zeker niks op tegen.
Maar wat kost zo'n swivel nou bijvoorbeeld?

Als zo'n swivel 2 keer zo duur is als een normale paraplu + flits swivel, dan zou ik het zonde van m'n centjes vinden. Zeker als je hem voor meerdere statieven moet aanschaffen.
Het is makkelijk verdiend door gewoon zelf het statief te draaien.
Aan de uiteindelijke foto's zie je het verschil niet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar