vandaag Canon eos 20D, Wat wordt de volgende?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Dat prutding, de 18-55 iS heb ik ook en ik ben er tevreden mee. Voor dat geld is het een prima objectief.
In combinatie met de 20D worden het leuke platen hoor: http://www.pixel-peeper.com/adv/?lens=2 ... &res=3&p=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

sprokeq schreefCOLONDat prutding, de 18-55 iS heb ik ook en ik ben er tevreden mee. Voor dat geld is het een prima objectief.
In combinatie met de 20D worden het leuke platen hoor: http://www.pixel-peeper.com/adv/?lens=2 ... &res=3&p=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Netjes heur, mijn complimenten!
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

de 18-55 met IS is een heel ander objectief dan de 18-55 zonder IS !
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

eos4all schreefCOLONde 18-55 met IS is een heel ander objectief dan de 18-55 zonder IS !
Nu ga ik met de billen bloot :mrgreen:

Die IS staat voor image stabilizer of zijn er nog meer verschillen.
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
maurice1970
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:49
WoonplaatsCOLON Naaldwijk

Maurice zegt niets meer, genadeloos afgestraft, De 20D staat naast mij "Mag ik mee vraag hij?" ja hoor we gaan straks naar buiten;-)
Kijk eens naar het vogeltje...
Canon EOS 7D Canon ef 50mm mk II
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Bollie schreefCOLON
eos4all schreefCOLONde 18-55 met IS is een heel ander objectief dan de 18-55 zonder IS !
Nu ga ik met de billen bloot :mrgreen:

Die IS staat voor image stabilizer of zijn er nog meer verschillen.
Ja, de beeldkwaliteit van de kitlens met IS is nog beter dan die zonder IS :). Plaatjes, geschoten met een kitlens met IS, gebruiken om aan te tonen hoe goed de kitlens zonder IS is, heeft geen zin.
Gebruikers-avatar
JackD30
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 19:05
WoonplaatsCOLON Breda

Allereerst wil ik ook even kwijt dat alle Canon digi EOS camera's die ik heb gebruikt van een dusdanige (beeld)kwaliteit zijn dat menige ''high-end'' compact van vandaag de dag zich nog maar moet zien te bewijzen.
Zelfs als ik nu de opnamen bekijk die ik in 2005 met een D30 (niet te verwarren met 30D) maakte met een USM 28-80mm erop zien die er nog steeds schitterend uit en zou je niet zeggen dat deze camera maar 3,2 megapixel had!

De 20D is zeer zeker ook een hele fijne camera (ik heb de 30D, specificaties vrijwel gelijk aan de 20D alleen dus wel met groter scherm) die je zeker moet waarderen om zijn kwaliteiten, en ook het kitlensje (heb er zelf 2) is tot best goede resultaten in staat. Ik fotografeer zelfs in een macro setting nog vaak met een 300D met M42 schrofdraadobjectieven!

Maar uiteindelijk is je fotoapparatuur maar een stuk gereedschap en dat wordt in onze ''weggooi'' maatschappij nogal eens vergeten.
Zo zijn er heel wat persfoto's tijdens 11 september van de twin towers in 2001 gemaakt met de D30, iedereen bekijkt deze opnamen om de nieuwswaarde en niemand zal ooit zeggen ''Die foto's zijn gemaakt met een zo'n oude k*tcamera met dito schermpje"

Dus.. Pak je 20D, 300D of 5DmkIII en alles wat er tussen zit om ermee te doen waar ze voor gemaakt zijn: De wereld tonen aan anderen zoals jij die ziet.
RP, 6d, 250d, RF 24/105mm, RF 1,8/35mm, EF 4/24-105mm IS L, EF 4/70-200mm L, EF-S 18-55mm IS, EF-S 10-18mm IS STM, EF-S 2,8/24mm STM, EF 2,8/28mm, EF 1,8/50mm STM, EF-S 55-250mm IS, 2x Speedlight 430EXIIIRT, transmitter ST-E3RT
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Ik sluit me helemaal aan bij JackD30. Een goede camera wordt nooit een slechte :lol: ik heb zelf een 20D gehad, en daar altijd met veel plezier mee gefotografeerd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar