Vraag? // Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

Zijn er mensen die bovenstaand objectief in bezit hebben en hun ervaringen willen delen?
Ik kan dit objectief aanschaffen voor 425 euro, lijkt mij niet duur, maar twijfel een beetje ivm de scherpte.
Ben nu in het bezit van de 70-200 F4 L van Canon en merk dat ik mm te kort kom om vogeltjes,hertjes en ander wild vast te leggen. (deze s wel ragscherp!)

Dit objectief gaat gebruikt worden op de Canon 5D mark II.

Ben benieuwd naar een ieders mening....
Groet, Martijn
twistersam

Heb er een gehad. Is een goed weer objectief. Het exemplaar dat ik had was wel scherp tussen 150 en 450mm, maar wat soft op de laatste 50mm.
Ik heb het objectief weggedaan omdat het na aanschaf van een 300 prime niet meer werd gebruikt.
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Ik heb dit objectief reeds 2 jaar in mijn bezit , gebruik het niet erg vaak maar vindt het wel een fijn objectief, inderdaad niet echt lichtsterk, maar toch.
Ook de stabilisatie werkt erg goed, naar mijn mening , kortom geen verkeerde keus.
Voor de prijs zou ik mij toch afvragen of er niet iets mis mee is , de nieuwwaarde ligt toch nog rond de 1000 euro.

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

Bedankt voor jullie reactie!
hmmmm, klinkt dus toch nog een beetje té mooi om waar te zijn voor het geld....
Heb een mail ontvangen at deze man inmiddels op leeftijd is en het gewicht v/h objetief te veel is....
Groet, Martijn
twistersam

De prijs is inderdaad aan de lage kant, tweedehands gaan ze voor 500 tot 600 euro. Heb mijn exemplaar voor 550 verkocht.
Reden die de verkoper opgeeft is wel een goede, lens is niet de lichtste. Gewoon zelf gaan halen en testen.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Ik zie hem al staan op MP, maar wat al gezegd word je kan er beter gewoon even naar toe gaan
en uitproberen. Die man wil er waarschijnlijk een ander blij mee maken zonder de hoofdprijs te vragen.

Als het dezelfde is als je kan kopen (maar dat zal bijna wel) er staat nog wel wat bij de advertentie en dat verklaart
de niet al te hoge prijs.

Punt van aandacht:
De lens is gevallen. hierdoor beschadiging op lenshood en statiefgondel (zie fotos). De lens is bij Sigma geweest voor reparatie. Alles werkt weer met 1 opmerking. Bij scherpstellen wordt de HSM gebruikt. Zodra deze ophoudt lijkt het beeld in de lens te verschuiven.
Zoals ik het zie (ik ben geen techneut) "trekt" de HSM een lenselement in de camera "recht" of "in positie". zodra de HSM afslaat "verschuift" het bewuste lenselement een stukje.

De foto's die ik ermee maak zijn gewoon goed en scherp
YD91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2012 09:06

Ik heb ook een 150-500. In het begin dacht ik dat deze lens niet scherp was. Toen ik hem echter begon te gebruiken vanaf een stevig statief zag ik dat de lens wel scherp is. (De scherpte zal echter niet in de buurt komen van je 70-200). Het begin van het zoombereik is volgens mij iets scherper dan het uiteinde. De stabilisator werkt best goed, maar je moet toch redelijk snelle sluitertijden blijven gebruiken. Scherpstelling is redelijk snel, hij kan echter niet in de buurt komen van een 70-200mm 2.8 of vergelijkbare lens. De accuraatheid van de scherpstelling is iets minder goed dan bij Canons eigen lenzen. De lichtsterkte is een nadeel van deze lens.

Heb je trouwens ook al eens gekeken naar de Canon 400mm 5.6? Als je al een 70-200 hebt kan dit een beter idee zijn.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Hier vind je wat voorbeeld fotos. (+/- 2000)
http://www.pixel-peeper.com/adv/?lens=1 ... none&res=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wil er zelf ook eens 1 kopen....
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Maurice-e schreefCOLON Bij scherpstellen wordt de HSM gebruikt. Zodra deze ophoudt lijkt het beeld in de lens te verschuiven.
is dat niet gewoon de stabilisatie, die in en uit schakeld?

gewoon even proberen, voor de prijs is het een prima lens.
tuurlijk zijn er betere, maar die zijn algauw 4 a 5 keer zo duur..
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Lijkt mij gewoon de anti-bibber die weer naar de ruststand terugspringt. Dit verschijnsel ken ik ook van mijn Canon-objectieven.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Sigma <-> Canon
HSM is vergelijkbaar met USM
OS is vergelijkbaar met IS
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar