Duitse herder pups

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Hallo,

Ben gisteren even na een nestje duitse herders pups gaan kijken waaronder 1 reutje voormij is.

Natuurlijk ook wat foto's geknipt maar niet allemaal gelukt.

Hoe komt de onscherpte van de foto? De AF stond op one-shot wat mij verkeerd lijkt had beter op al servo kunnen zetten maar niet bij stilgestaan.



650d 50mm 1.8 Stand Tv iso400/1,8f/sluitertijd 100
[img=http://www5.picturepush.com/photo/a/12182363/img/12182363.jpg]
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Je kunt ook de voorste focussen en dan iets sneller doorklinken voor de opname .. maar AI servo is de meest logische optie als een onderwerp naar je toe komt
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Volgens mij werkt AI-Servo niet binnen een afstand van 8 meter?

De sluitertijd is ook wel erg langzaam voor een snel bewegend onderwerp zoals rennende pupjes; zou eerder richting 1/1000 gana als je de beweging wilt bevriezen.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dit is een klaar voor de start foto. Waarbij jij zelf echter een valse start maakt.

Bij een diafragma van 1.8 is je scheptediepte zo klein dat een enkel stil onderwerp scherp krijgen al lastig is. laat staan een naar je toe bewegend onderwerp, bijna ondoenlijk.
En zoals je zelf ontdekt hebt lukt dat met one-shot AF zeker niet, dan past de AF zich na scherpstellen niet meer aan op je onderwerp.
Maar zelfs al had je die wel gebruikt, waarschijnlijk had je met sluitertijd van 1/100 nog beweging gehad.

Aan de leeftijd te zien kun je het misschien nog een keer overdoen.
Dan hopen op wat meer licht, diafragma naar 4 of 5.6 en dan een stukhoger in je ISO gaan (beter wat ruis dan mislukte foto). Sluitertijd mag je idd echt wel wat sneller houdenmet dit soort beweeglijke donderstralen...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Oh en niet te vergeten: het AF punt kiezen en op t juiste punt richten ook!
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Ik zie nu ook wat voor lens je gebruikt .. en die is erg traag wat betreft focussen.
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Ja de 1.8 kwam door de tv stand,heb hem naderhand op M-stand gezet.

Een of andere reden zit ik constant met "hoge iso=ruis" te tokkelen.Het was die dag bewolkt dus achteraf gezien had ik een kleiner diafragma,kortere tijd en een hoger iso kunnen kiezen.

Opnieuw zal niet meer lukken ze gaan deze week na de baasjes.

Heb maar 2 lenzen de 18-55 kitlens en de 50mm 1.8.
Wat is je advies? Misschien een tip voor andere lens?
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik zou eerst eens alles uit deze lensen halen ( zie foutjes bij instellingen in cam ) voor dat je investeert een beter glas.

Groet.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Dat klopt.

Alhoewel ik langzamerhand de belichtingdriekhoek begin te snappen.Loop alleen vast als ik opeens wat moet schieten zonder dat ik tijd heb om alles rustig te instellen.

Krijg zondag de puppy dus er zullen meer foto's komen om te oefenen.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Een andere lens is geen oplossing, de 50mm is al zeer lichtgevoelig tenslotte. Maar zoals gezegd, met een dergelijk groot diafragma is je scherptediepte zo klein, daarmee is een naar voren if achteren bewegend onderwerp vastleggen heel weg lastig.
Wees niet te bang voor ruis.

Ga rustig op iso 800 zitten bij 5.6 en goede sluitertijd overhouden. En desnoods met ai servo een serieopname maken en de betere uitzoeken.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar