Shoot met Manouk

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
duiker10
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2011 17:20
WoonplaatsCOLON Almere

Heb een shoot gedaan met model Manouk. Had nog nooit High-Key foto's gemaakt.
Heb geprobeerd om High-Key opnames te maken.

Hoor graag de bevindingen, kunnen we tot slot weer wat van leren.
Grtz,
Michael

1
Afbeelding

2
Afbeelding
Canon EOS 450D / Sigma 18-200mm / Canon EF 75-300mm / Canon EFS 18 - 55mm / Canon EF 50mm / BG-E5 / Canon Speedlite 430 EXII
Studio met 2x 400 w/s. 2x 110 w/s, daglichtlampen
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Weer een mooie rooie zeggen ze wel eens...
Op zich leuke foto's en frisse foto,s hoor.
De bepertke scherptediepte op 2 bevalt me wel, het gezicht springt er lekker uit zo.

Wat kleine puntjes;
Het is niet echt high key (donkere kleding en eigenlijk zelfs donkerder haar is dan eigenlijk uit den boze)
Maar daarover zijn meningen nog altijd verdeeld.

Bij de eerste lijken de bandjes van het hemdje overbelicht, zie weinig of geen detail.
Zelfs bij high key toch wel de bedoeling. Hij lijkt me ook iets aan de gele kant.

Bij de tweede maken de gekromde vingers die de kaaklijn bedekken en in de wang drukken het geheel wat hard. Dat is wat zonde bij iets wat waarschijnlijk bedoeld is als een zachte beauty foto.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

De tweede foto is hier de favoriet.
High key of niet, ik vind het geslaagde foto`s.
De tweede lijkt wel iets scherper te zijn dan de eerste. Waarbij op foto twee de ogen ook echt mijn aandacht trekken.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Niet verkeerd hoor, maar sluit me wel aan bij de comments van Frank :wink:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
duiker10
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2011 17:20
WoonplaatsCOLON Almere

Merci, snap ook niet dat de eerste foto minder scherp wordt afgebeeld. Op de pc is hij retescherp...maar goed klein detail.
Ik was meer op zoek of ik in de goede richting aan het fotograferen ben. Ik fotografeer nog niet zo lang en wil me gaan verdiepen in portretten, dus dan is het altijd wel fijn als je feedback krijgt over belichting, compositie e.d.

Thnks!
Canon EOS 450D / Sigma 18-200mm / Canon EF 75-300mm / Canon EFS 18 - 55mm / Canon EF 50mm / BG-E5 / Canon Speedlite 430 EXII
Studio met 2x 400 w/s. 2x 110 w/s, daglichtlampen
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

duiker10 schreefCOLONMerci, snap ook niet dat de eerste foto minder scherp wordt afgebeeld. Op de pc is hij retescherp...maar goed klein detail.
Heb je nog verscherpt na het verkleinen?
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
duiker10
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2011 17:20
WoonplaatsCOLON Almere

spreading schreefCOLON
duiker10 schreefCOLONMerci, snap ook niet dat de eerste foto minder scherp wordt afgebeeld. Op de pc is hij retescherp...maar goed klein detail.
Heb je nog verscherpt na het verkleinen?
Nee, volgens mij niet. Ik heb de afbeelding met omzetten naar JPG verkleind. Verder geen handelingen verricht..
Canon EOS 450D / Sigma 18-200mm / Canon EF 75-300mm / Canon EFS 18 - 55mm / Canon EF 50mm / BG-E5 / Canon Speedlite 430 EXII
Studio met 2x 400 w/s. 2x 110 w/s, daglichtlampen
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Dan zou het daar in kunnen zitten. Als je verkleind lijkt het soms of er wat scherpte verloren gaat. Dat is in ieder geval mijn ervaring.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar