Paarden

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
eefje_rudmer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2012 19:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Jammer van je watermerk in het midden van de foto.. Ze verpesten voor mij iig de foto`s.
Op dat na zijn het leuke beelden.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Ik ben het eens met Spreading.
Ik maak zelf ook foto's van paarden. Ik vind het mooie foto's ik zou alleen de volgende keer als je foto's gaat maken een rustigere achtergrond kiezen.
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

de foto's van de hoofden zijn het beste, mooi gedaan. . de achtergrond is mooi vaag waardoor het dier loskomt van die achtergrond.
bij de foto's waar het paard er in zijn geheel opstaat is de achtergrond te nadrukkelijk aanwezig en storend.
ondanks dat je gebruik hebt gemaakt van een groot diafragma.
over het watermerk is al voldoende opgemerkt.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Inderdaad komen de paarden niet goed uit door de veel te drukke achtergronden :( .
Je hebt deze foto's gemaakt met de 50mm F1.8 denk ik. Zelfs bij een open diafragma van F2.2 bij je eerste foto en een afstand van jou tot het paard van naar schatting 10mtr heb je een DOF van ca 5mtr. En daarmee dus alles binnen enkele meters achter het paard is 'scherp' en dus storend.

Ook je onderwerp minder centraal in de foto wordt meestal beter gewaardeerd :wink: .

Mogelijk kun je iets met al deze tips bij een volgende poging. Succes.
Canon materiaal
eefje_rudmer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2012 19:53

Thanks voor de tips! Achtergrond ben ik het helemaal mee eens, maar aangezien we door de sneeuw nergens anders heen konden had ik het niet voor het kiezen. Foto's zijn gemaakt met 50mm F1.4 .

Jumper, met wat voor lens zou je zulke foto's maken?
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

eefje_rudmer schreefCOLONJumper, met wat voor lens zou je zulke foto's maken?
Een 70-200 F4 leent zich erg goed voor dit soort foto's.
Ook (of vooral) voor close-ups van bv alleen het hoofd van het paard.
Maar je moet wel wat ruimte nemen en het paard niet dicht langs de rand van de bak fotograferen.

Jan
Canon materiaal
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar