Winters weer met updates

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Zo. Heel poosje geleden dat ik actief was hier. Inspiratie een beetje weg en zat meer met mijn flightsimulator te spelen. Dat is, naast fotografie, ook een vrij tijdrovende hobby.

In deze topic ga ik een verzameling aan winterse plaatjes maken. In dit topic de landschapjes en voor dieren ben ik dat ook van plan.
Bewerking vergt tijd en geduld en omdat ik ze dan graag wil laten zien, post dan alvast wat werk dat klaar staat. Dan komen er na gelang de rest er nieuwe updates bij.

Ook met deze winterse dagen fiets ik naar het werk. In 40 minuten 10 kilometer en dat ook weer terug. Een enkele keer neem ik dan de camera met de 17-50 mm mee.

1.

35381

De opname heb ik uiteindelijk in het zwart wit gedaan om meer aandacht naar de vormen te laten komen. In kleur werd ie niet wat ik wilde. Er stond een mooi matlicht avondzonnetje op de dijk.

2.

35380

Vorige week ondekte ik dit huisje. Het ligt achter een gemaal. Al meer dan 4 jaar rijd ik langs deze weg. Nu dacht ik er eens aan om dat weggetje uit te proberen. De eerste keer was het erg grauw en grijs weer. Vanavond scheen er een matlicht zonnetje en ging ik er nog eens kijken.

3.

35379

Laatst gewijzigd door 1 op Franscanon40d, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

2 en 4 lijken erg op elkaar ..
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Bij de foto's 2 t/m 4 vindt ik de sneeuw nogal blauw , wellicht de volgende keer 1(of 2) stops overbelichten.

gr andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Nou je het zegt, Motorbart. Die zijn gewoon hetzelfde. Dus daar ga ik er nu eentje van weg halen.
Sneeuw vind ik heel erg moeilijk goed belichten in samenhang met donkere onderwerpen. Of het een wordt mooi zwart of het andere mooi wit. Dat dynamische bereik van het oog is niet makkelijk benaderbaar met de camera.

De blauwe zweem is komt denk ik door teveel toevoeging van blauw in de kleurzweembewerking. De canon heeft een neiging naar teveel rood en soms compenseer ik dat teveel.

Bedankt voor de opmerkingen.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Volgende keer Av, AWB en +1 belichtingscompensatie. Dan zijn sneewfoto's opeens niet moeilijk meer. Blauwe sneeuw ver,ijd je dus door over te belichten aangezien je cam al die witte sneeuw probeert te compenseren.

Foto2 vind ik een mooi tafereel.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Omdat er teveel blauw zou zitten in de foto's, heb ik nog eens overnieuw de bewerking gedaan.

35464

35463

Een toevoeging van een nieuwe opname. Ook vanaf dat weggetje genomen.

35465

BUTTON_POST_REPLY

Terug naar