Nieuwjaarsrace 2013 @ Circuit Zandvoort

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Gister naar de nieuwjaarsrace geweest en alhoewel de auto's minder tot de verbeelding spraken als vorig jaar, toch een leuke dag gehad!

Deze keer heb ik me vooral geconcentreerd op het pannen en zelf focussen op de auto's. Eind van de dag had ik wat auto's kunnen pannen met sluitertijd 1/50, dus het gaat de goede kant uit! Foto's in het donker vielen een beetje tegen, dus vandaar dat ik daar maar ene paar van heb.

1 Porsche 968

35062

2 Volvo S60

35063

3 Renault Megane Trophy

35064

4 309 - Mazda MX5 - 310 - BMW 318 Compact - 208 - Volvo 850

35065

5 Saker Sprint

35066

6 Ford Focus Sport

35067

7 Porsche 968 Turbo

35068

8 310 - BMW 318 Compact - 109 BMW E46 M3

35069

9 V8Star

35070

10 BMW E46 M3 & Volvo S60

35071

11 Saker Sprint

35072

12 Seat Leon & Porsche 968

35073

13 Saker Sprint

35074

14 rechte stuk

35075

Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Hey Jozzy,

Leuk om eindelijk een keer foto's vanaf het circuit van je te zien. Qua scherpte zijn de foto's wat wisselend, als ik er zo naar kijken. Vergelijk de drie foto's van de Saker maar eens goed met elkaar en dan zul je zien wat ik bedoel. Ik denk dat je eens goed met de exif voor jezelf moet beoordelen wat de oorzaak daarvan is.

Verder zou ik de volgende keer rekening houden met die vervelende oranje pionnetjes. Probeer daar omheen te fotograferen en de plekken te pakken waar deze net niet staan. Ik vind die namelijk altijd vervelende stoorzenders in het plaatje. Alhoewel dat altijd lastig blijft met de beperkte ruimte die je hebt door hekken, etc. etc. Echter dat is ook de kunst om alles wat stoort uit het beeld te houden.

Zo'n laatste foto blijft altijd leuk met die strepen... :D

Zelf was ik ook bij de nieuwjaarsrace, maar door een computercrash kan ik mijn eigen foto's op dit moment niet op het forum posten. :(
In ieder geval staat hier een kleine selectie van mijn werk http://www.racexpress.com/index.php?nav ... &nid=46587
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Zijn mooie foto's van jou Wim!

Dank voor de opmerkingen, en inderdaad die paaltjes zijn irritant ja. Over de Sakers heb ik net even de EXIF-gegevens gekeken , komt door de sluitertijd en diafragma. Echter heb ik ze zo maar hier neergezet, ook in verband met de duisternis terwijl het overdag heerlijk weer was.

Zelf ben ik erg te spreken over foto's 9 en 11, als ik zo vrij mag zijn. Foto 14 is gewoon leuk, maar verder ook niets bijzonders.

Eind volgende maand mogen we weer bij de Circuit Short Rally :)
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
YD91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2012 09:06

Ik vind foto 11 de mooiste van de serie. Ik zou alleen proberen het hoofdonderwerp niet precies midden in de foto neer te zetten (gulden snede of dergelijke compositie techniek gebruiken).
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Hé Jozzy,

goeie platen, pannen is goed gelukt. Ik vind nr 13 heel sfeervol en als ex-Porsche eigenaar kan nr 1 mij ook wel bekoren :D

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

@Jozzy,

Als eerst bedankt, dat je mijn foto's waardeert...

Foto 11 is absoluut een topper... Ik zou hem alleen croppen als ik jouw was. Dan kun je uit een aantal varianten kiezen:
- De auto vol op de foto met ongeveer gelijke ruimte aan voor- en achterkant;
- Achter de auto wat wegsnijden, zodat het naar voren rijden nog meer tot uitdrukking komt. Plaats de auto dan boven of onder in de gulden snede.

Je zult merken dat de foto dan nog veel meer gaat spreken! Mocht je willen, dan kan ik wel een voorbeeldje maken...
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nou, de snelheid zit er in ieder geval wel goed in.
Maar aan scherpte ontbreekt het toch nog wel wat hier en daar.
Denk dat 11 niet beter gaat worden van een crop.
Maar met oefening zullen ze technisch gezien steeds beter worden.
En ga dan Hier en daar eens varieren met je composities.

Ik zou deze resultaten eventueel nog eens onderhanden nemen.
Want ze zijn met name wat grijs/flets. Mogen wat meer contrast en kleur hebben.
Succes bij de volgende, ben benieuwd.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Dank iedereen voor de opmerkingen & tips, ik ben er bijzonder blij mee en heeft me in het recente verleden ook al veel opgeleverd :)

@ Wim, ik zou het heel fijn vinden als je een voorbeeld van de crop zou kunnen geven, dan heb ik gelijk een goede indicatie, omdat ik zelf nog niet zo bekend ben met het croppen.

@ Michiel; ja, ik moest ook even kijken welke Porsche dit was. Er reed ook nog een andere 968 mee, met turbo. Maar ik dacht ter plekke dat het een 944 zou zijn, toen ik de uitslag las bleken het 968's te zijn. Bijzonder, ik heb ze volgens mij nog nooit eerder gezien. En dan deze zeg, nota bene met Teckelmania als sponsor ;) Ik moest er wel om lachen.

groeten,
Joris
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

944 heeft opklap-koplampen, 968 normale koplampen, daaraan kun je het vaak gelijk zien. Ben overigens wel benieuwd wat Teckelmania voor iets is :D

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar