Heide gebied Hilversum

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Rij al de hele week vanuit me werk langs dit gebied,maar vergat steeds om de camera mee te nemen.
Vandaag is het me gelukt om hem niet te vergeten.

1

35289

2

35291

3

35296

4

35290

5

35293

6

35294

7

35295

8

35297

Patrick
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

jammer dat je nog geen enkele reactie kreeg op deze serie, dus ik zal een poging doen.
de sterkste en mooiste foto's vind ik de laatste twee.
sommige foto's lijken niet scherp (5 en 6) of missen een onderwerp ( 2 en 3).
de foto van de merel is van bovenaf genomen. over het algemeen het mooier om op ooghoogte van een dier een plaat te maken. lastig in dit geval natuurlijk, op je buik in de sneeuw....koud...en dat beest vliegt natuurlijk geheid weg :D

heb je ze nog nabewerkt ?
jammer dat er geen exif meer in de foto's zit, dan kan er nog meer worden gezegd of tips worden gegeven over de gebruikte techniek en hoe dit te verbeteren.
hoop dat je er wat mee kan.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi P_FlaSh,
Jammer dat je van dat grauwe weer had.
Maar je hebt wel een paar mooie momenten vastgelegd.
Ik vind foto 8 de mooiste uit je serie. Ik had denk alleen iets meer naar links gedraaid.
Dan was het pad net helemaal op de foto gekomen en had je een betere dieptewerking gekregen.
In de meeste gevallen, zet je je onderwerp erg centraal (#4,#5,#6,#7).
Door je onderwerp wat meer uit het midden te plaatsen (meer ruimte in de kijkrichting) zouden deze foto's volgens mij beter uit de verf zijn gekomen.

gr. Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reactie's !
Ik was daar nog nooit geweest en wist niet wat ik kon verwachten,dus had alleen de tamron 18-250mm bij me.
Om toch wat flexibel te zijn zonder te wisselen,want als je je lens moet wisselen ben je vaak te laat.
Daarom zijn de foto's met de ree niet zo heel scherp vooral 5 en 6.(250mm f6,3 1/60 iso 3200)
Baalde toen wel dat ik niet me 70-3000L bij me had.
Geef je gelijk wat betreft dat het onderwerp wat centraal ligt,zal daar de volgende proberen op te letten.
Maar was al blij dat ik de ree redelijk op de foto heb.

Patrick
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar