Dilemma!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Ehm, volgens mij is het zo dat DC lenzen voor alle camera's geschikt zijn en DG lenzen voor Fullframe. EX staat voor Excellence (betere bouwkwaliteit/glas dus het zelfde idee als L lenzen van Canon). Bijvoorbeeld heeft dus de 17-50 EX OS DC f/2.8 wel EX (topkwaliteit) maar is alleen geschikt voor crop.
3. Some Sigma lenses are designated "DG". What does this mean?
The DG designation applied to most newer Sigma lenses indicates that the lens is especially suited for use with digital SLR cameras. The DG lenses feature improved (more even) light distribution from image center to edge, and incorporate the latest multi-layer lens coatings to avoid reflections of the sensors of digital cameras. This is important in digital photography, but is also useful in 35mm photography, especially when slide film is used. Lenses designated as DC are designed exclusively for use with digital cameras having APS-C size image sensors. They feature smaller image circles and often feature shorter focal lengths (e.g. 10-20mm DC, 17-70mm DC, 18-50mm DC, 18-200mm DC, etc.). The shorter focal lengths are desirable, because most digital SLR cameras have image sensors whose dimensions are considerably smaller than a 35mm negative (usually by a factor of 1.3X to 2.0X), making the lens’ angle of view equivalent to that of a longer lens on a 35mm cameras.
zie ook: Sigma catalogus
Laatst gewijzigd door 1 op edvdwal, in totaal 13 keer gewijzigd.
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

5D met 50mm F/1.8? Mischien kan je kijken naar de Sigma 50mm F/1.4. Dat gaat je meer plezier opleveren denk ik.
bedenk wel dat je 70-200 op FF 1,6x groter kaderd op 200mm. Maw minder zoom doordat de sensor groter is.
85mm zou ik zonde vinden als enige lens naast de 70-200 idd.

Succes!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Soms is google je grootste vriend, maar soms heeft goolgle ook de grootste onzin geïndexeerd! :oops:
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

5d Mk II + Sigma 50mm 1.4 + Canon 70-200 f/4 L + eventueel later iets wijds (bijvoorbeeld 2e hands 17-40 f/4) zit je perfect -- 3x goed glas (kan natuurlijk altijd duurder/beter) een stukje lowlight glas... iets tele en iets wijds...


Je mist je alleen eventueel de 300-600mm range als je vogeltjes / beesies op afstand wilt pakken... (vergeent niet dat je 200mm van de 70-200 op de 5d overeenkomt met 125mm op de 400D vanwege de fullframe
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

edvdwal schreefCOLONEhm, volgens mij is het zo dat DC lenzen voor alle camera's geschikt zijn en DG lenzen voor Fullframe.
Sigma DC objectieven zijn bedoeld voor APS-C camera's, en DG objectieven (ontworpen voor FF) kun je zowel op APS-C als op FF camera's gebruiken.

http://www.sigmaphoto.com/sigma-lens-technology" onclick="window.open(this.href);return false;
DG (DG for Digital)
These are large-aperture lenses with wide angles and short minimum focusing distances. With an abundance of peripheral illumination, they are ideal lenses for Digital SLR Cameras whilst retaining suitability for traditional 35mm (FF) SLRs.

DC (DC for Digital)
These are special lenses designed so that the image circle matches the smaller size (APS-C) of the image sensor of most digital SLR cameras. Their specialized design gives these lenses the ideal properties for digital cameras, the compact and lightweight construction is an added bonus ! including compact and lightweight construction.
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

ok, bedankt! denk dat ik de keuze wel gemaakt heb.
Een mooie 2de hands 5D incl. de 50MM 1.4 de 70-200 die ik al heb en later de 40mm.
fotos van vogels maak ik toch niet, want dan wil ik weer perse zo'n mooie maken dat ik een telelens moet hebben die even duur is als mijn complete set. ;)

nu kan de zoektocht naar het mooie spul beginnen :)
nogmaals bedankt iedereen!
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

edvdwal schreefCOLON5d Mk II + Sigma 50mm 1.4 + Canon 70-200 f/4 L + eventueel later iets wijds (bijvoorbeeld 2e hands 17-40 f/4) zit je perfect -- 3x goed glas (kan natuurlijk altijd duurder/beter) een stukje lowlight glas... iets tele en iets wijds...


Je mist je alleen eventueel de 300-600mm range als je vogeltjes / beesies op afstand wilt pakken... (vergeent niet dat je 200mm van de 70-200 op de 5d overeenkomt met 125mm op de 400D vanwege de fullframe
Dat Full frame moet ik echt gaan ervaren denk ik, of ik dan ook daadwerkelijk zoom ga missen..
Eerst maar eens de boel verkopen, een 5d op de kop tikken en dan eens kijken naar de lenzen.
mooi projectje,jammer dat ik zo ongeduldig ben :P

Wat zouden jullie een goede prijs vinden voor een
Eos 450D incl. batt. grip, 2x accu, 3x geheugenkaart (2x compact flash sandisk extreme, 1 van 2GB en 1 van 4GB en een verbatim 4GB) alle toebehoren en de sigma 17-70.
alles in nette conditie?
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Steefke schreefCOLON
Wat zouden jullie een goede prijs vinden voor een
Eos 450D incl. batt. grip, 2x accu, 3x geheugenkaart (2x compact flash sandisk extreme, 1 van 2GB en 1 van 4GB en een verbatim 4GB) alle toebehoren en de sigma 17-70.
alles in nette conditie?
Meer dan 400 euro... maar ik denk dat de lens los verkopen van de body+extra's makkelijker gaat

(lens vraagprijs 225-250 en body+extras vraagprijs 225-250 -- dan uiteindelijk ergens tussen 400-450 uitkomen.

Helpt als je toevallig nog ergens de kitlens hebt die je bij de body kan verkopen (of desnoods eentje voor 10,= op de kop tikken.)
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Steefke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 21:17

edvdwal schreefCOLON
Steefke schreefCOLON
Wat zouden jullie een goede prijs vinden voor een
Eos 450D incl. batt. grip, 2x accu, 3x geheugenkaart (2x compact flash sandisk extreme, 1 van 2GB en 1 van 4GB en een verbatim 4GB) alle toebehoren en de sigma 17-70.
alles in nette conditie?
Meer dan 400 euro... maar ik denk dat de lens los verkopen van de body+extra's makkelijker gaat

(lens vraagprijs 225-250 en body+extras vraagprijs 225-250 -- dan uiteindelijk ergens tussen 400-450 uitkomen.

Helpt als je toevallig nog ergens de kitlens hebt die je bij de body kan verkopen (of desnoods eentje voor 10,= op de kop tikken.)
goeie Tip!
dit zal ik eens gaan doen, kitlens heb ik niet, heb toendertijd alles los gekocht..
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel..
Berry van Aerle (op de dSLR na dan natuurlijk!)
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Steefke schreefCOLONEen mooie 2de hands 5D incl. de 50MM 1.4
Dit is echt mijn favoriete combinatie :)
5D + gLas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar