Achtergrond Board

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

Ik ben gevraagd om voor meerdere afdelingen portret-foto's te maken van de bewoners van een verpleeghuis. hier zit een groot gedeelte van in een rolstoel en nou dacht ik dat z'n opklapbare achtergrond dan wel handig was. ook ivm makkelijk mee te nemen van de een naar de ander maar ook omdat deze dan gewoon achter een rolstoel geplaatst kan worden. ik zit alleen nog te twijfelen over welke kleur handig is.
wit,zwart of grijs of chroma blauw of groen.

wat is jullie advies hierin of is er nog iets anders waarvan jullie zeggen dat is nog handiger.

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Is voor portretten zeker een optie. Maar voor eenmalig gebruik (tenzij betaalde opdracht..) best een dure.
Al gekeken of er per afdeling niet een soortgelijke bestaande geschikte achtergrond aanwezig is?
Ga je iedereen afzonderlijk opzoeken of komen ze per afdeling naar 1 plek naar jou toe?

Dan is een eenvoudig doek van een paar euro van bijv. Jysk of kwantum en iets eenvoudigs verzinnen om dat op te hangen een zeker zo goed werkend en goedkoper alternatief.
Ik zou het op zwart houden overigens.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
erwinp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2009 12:42
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Als je persé een opklapachtergrond wilt - en ik weet je redenen waarom - Zou ik gaan voor een grijze achtergrond. Bij overbelichting kun je die wit maken en bij onderbelichting wordt ie zwart. Of een leuk gemeleerde achtergrond (zoals die bij pasfoto's altijd te zien zijn).

Erwin
Canon EOS 50D, Canon EOS 400D, Canon 50mm f/1.8 II, Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II, Soligor 100-300 mm, Triopo 980C Speedlite Flash, Cactus V.4, Velbon Sherpa 200R, Cokin A Series Filters
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als je een achtergrondsysteem heb is wellicht ook een fotodoek van gespotfotografie een optie? voor de maat die je nodig heb voor puur een portretje zul je wellicht aan 125cm x 125cm of 150cm x 150cm genoeg hebben en dan ben je hooguit €49 kwijt en dan heb je keus uit veel kleuren en/of prints
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

bedankt voor het meedenken allemaal, een achtergrondsysteem heb ik nog niet judith maar moet ook waarschijnlijk veel verplaatsen van de ene kamer naar de andere kamer dus is dit denk ik ook niet heel handig.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik ging er een beetje vanuit dat jij bv in de lobby ging staan en de bewoners bij jou langs kwamen om een foto te maken.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

hoe ik het ga doen op die andere afdeling moet ik nog met het personeel daar afspreken, en een afdeling werk ik zelf en daar is het soms makkelijker om de spullen naar de bewoner mee te nemen dan de bewoner naar de spullen te brengen :)
maar denk dat ik voor het duo board ga, zwart en wit zodat ik de witte kant kan gaan gebruiken voor officiele pasfoto's
want dat is voor sommige rolstoelgebonden bewoners ook best lastig om dat voor elkaar te krijgen en ik kan dan kijken wanneer ze lichamelijk (en soms ook geestelijk) in staat zijn om deze foto te maken.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Mag ik vragen om wat voor afdelingen gaat het?

Zelf ben ik werkzaam in de zorg op een kleinschalige psychogeriatrische afdeling. (dementie en andere aandoeningen of ziektes)
Het probleem waar je hoogstwaarschijnlijk tegen aanloopt is dat je bewoners uit een vertrouwde omgeving haalt.
Dit kan negatief effect hebben op jou werk en net niet de foto's opleveren waar je naar opzoek bent.

Als het gaat om kleinschalig wonen zou ik zeggen zie af van een achtergrond en fotografeer de bewoner in zijn of haar eigen omgeving (kamer, huiskamer etc.
Qau sfeer zou voor de mantelzorg (familie, vrienden, kennissen) veel meer aanspreken dan een kant en klare achtergrond.

Een fotograaf die ken (Alex Witteveen) van een oude fotoclub waarbij ik lid was heeft een vergelijkbare serie gemaakt.
Weliswaar in een verzorgingshuis maar het gaat om het idee.

http://www.sallandcentraal.nl/images.ph ... sref=32052" onclick="window.open(this.href);return false;
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

hoi Rick,

mijn afdeling is grotendeels relatief jonge mensen (21+) met een niet aangeboren hersenafwijking (cva etc.) . de de andere afdeling zijn appartementen en lijkt een beetje op aanleunwonings het is niet het probleem dat ze uit hun vertrouwde omgeving worden gehaald. maar meer dat ze dan uit hun stuctuur en eigen planning worden gehaald.

omdat het foto's worden die in het digitale dossier worden opgenomen kan er maar 1 bewoner per foto opstaan en is ook de bedoeling dat de foto's een beetje op elkaar lijken. daarom wel de keuze voor een achtergrond.

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Misschien heeft u hier wat aan? http://www.gespotfotografie.nl/index.ph ... tergronden" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb je niemand met een ouderwets diaprojectiescherm ?

of eentje op marktplaast op proberen te zoeken ?

dit zou goed genoeg zijn, is goed in hoogte verstelbaar, breed genoeg, mooie witte of grijze achtergrond ds lekker neutraal, desnoods ga je bij de Ikea een fleecedekentje halen (of 3), kosten daar 4,- (groen, geel, rood, blauw, wit en zwart), hang dit over dit scherm en je kun varieren.

heb zelf even gekeken :

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotograferen is kijken niet klikken.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

das inderdaad helemaal niet z'n verkeerd idee heb volgens mij nog ergens op zolder een staan. ikea is (bij normale omstandigheden) een uur rijden dus dan wordt het dekentje nog duur :) maar ga hier eens over nadenken.

bedankt
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

fleecedekens hebben ze ook goedkoop bij de zeeman.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar