Laatbloeiers

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Na lang stilzitten in een tijd van non-inspiratie heb ik vanmorgen de camera weer eens omgehangen en deze twee laatbloeiers gefotografeerd.

1.

34720

2.

34721

edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

licht het aan mij of (of mijn monitor) of zijn deze bloemetjes groen?

Ik vind de haartjes op de eerste foto mooi, mis een beetje op welk punt je scherpgesteld hebt (onderwerp). Tweede foto doet me niet zo veel :)
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Anoniem 3

Bloemetjes zijn wit.
En wbt de tweede foto. Kan ik helemaal in komen. Eigenlijk niets bijzonders aan te zien, maar het bijzondere vond ik dat deze twee, ja en ook het madeliefje, nog in bloei stonden.
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Telescoop schreefCOLONBloemetjes zijn wit.
Ok, maar staat witbalans goed? op mijn scherm komen de bloemetjes wit/groen over... iemand anders ook?
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

edvdwal schreefCOLON
Telescoop schreefCOLONBloemetjes zijn wit.
Ok, maar staat witbalans goed? op mijn scherm komen de bloemetjes wit/groen over... iemand anders ook?
Yup, hier ook, lichtjes, maar niet echt wit.

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Bij één zijn de haartjes erg mooi. Ook de groene bovenin. Jammer vind ik hier dat het wit van de bloem vrij weinig detail bevat ondanks dat hij niet dicht gelopen is. Een andere lichtval had hier uitkomst geboden denk ik.
De tweede wordt steed mooier naarmate ik er naar kijk. Compositie is vrij centraal en toont weinig diepte, terwijl de DOF goed is.

No spark, maar wel mooie foto's voor de winterdag!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 3

danks, ze vielen me op.
De ene (tegen de vaak bepiste lantaarnpaal, de witte dovenetel) en de andere nog redelijk in het wild.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Ik ga voor 2.
Gewoon een mooie prent die lekker van het scherm spat.

Foto 1 is me te wazig. Wel leuke details zichtbaar, maar weet niet zo goed waar te kijken. Mijn focus "hopt" over de gehele plaat. Dizzy.....
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Anoniem 3

Ja, laat de lente maar komen... :lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar