Nieuw en toch wel een paar vragen

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
max1200gs@hotmail.com
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2005 18:08

Ik heb onlangs een 350 gekocht met kitlens en een canon 70 300mm lens beide voorzien van een uv filter nu heb ik zo,n 1500 foto's gemaakt maar ten opzichte van mijn analoog vraag ik mij af hoe en hoe je nou juist niet je foto's moet bewerken op de pc ik bedoel dan thuis heb je ontwikkelaar en papier en een vergroter waar je mee belicht en ontwikkeld op een bepaalde manier om een bepaald resultaat te krijgen maar hoe doe je dit nou digitaal zonder dat je de foto verpruts dus welke zaken (mag) je digitaal nou wel aanp ssen en welke niet??

En als je de foto's nu laat afdrukken bij een lab worden digifoto's altijd geprint of kunnen ze die ook belichten?
Mischien een rare vraag.

Hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.
En zal binnen kort wat foto's plaatsen.

Marc
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

wat ik voorheen in de doka deed, doe ik nu in ps en je bepaalt zelf natuurlijk hoe ver je gaat, doe je in de doka ook.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als je van tevoren een kopie maakt van je origineel, dan kun je zoveel bewerken als je wilt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

max1200gs@hotmail.com schreefCOLONIk heb onlangs een 350 gekocht met kitlens en een canon 70 300mm lens beide voorzien van een uv filter nu heb ik zo,n 1500 foto's gemaakt maar ten opzichte van mijn analoog vraag ik mij af hoe en hoe je nou juist niet je foto's moet bewerken op de pc ik bedoel dan thuis heb je ontwikkelaar en papier en een vergroter waar je mee belicht en ontwikkeld op een bepaalde manier om een bepaald resultaat te krijgen maar hoe doe je dit nou digitaal zonder dat je de foto verpruts dus welke zaken (mag) je digitaal nou wel aanp ssen en welke niet??
Maak idd een kopie van je fotobestanden..en hou die apart van je originelen!! Met deze kopieën kun je experimenteren wat je maar wilt..
max1200gs@hotmail.com schreefCOLON En als je de foto's nu laat afdrukken bij een lab worden digifoto's altijd geprint of kunnen ze die ook belichten?
Mischien een rare vraag.

Hoop dat iemand mij wat op weg kan helpen.
En zal binnen kort wat foto's plaatsen.

Marc
De bestanden die je naar een ontwikkelcentrale stuurt zullen naar mijn idee geprint worden.. Maar als je het bewerkte bestand stuurt krijg je een print zoals jij die bedoelt hebt..
Wel moet je in de gaten houden dat wat jij thuis op je monitor ziet bepaald wordt door de instelling van je monitor.. Het is dus mogelijk dat de afdrukken uit de centrale er (net) wat anders uit zien (qua kleuren uiteraard.. 8))dan op je monitor..
(ik heb overigens geen flauw idee hoe je dat kunt corrigeren..maar daar zijn vast anderen op dit forum die dat wel kunnen.. :) )
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar