Hoe flitslicht verwijderen uit brilglazen??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
richard14
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 15:38
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Hallo

Ik heb foto's gemaakt van een groepje kinderen. Nu heeft een van de kinderen een bril op waar in het flits licht te zien is.

Weet iemand of je dit met een bewerkingsprogramma weg kan halen? en hoe?

Ik heb Photoshop Elements 7

34530

Canon EOS 350D/Sigma 17-70mm/Canon 55-250 IS/ Canon EF 50mm f/1.8 II / Speedlite 430EX II/ RedGed RTT-423/ Tamrac Travel 71.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ja dat kan zeker.
Er is geen automagisch "verwijder flitslicht uit brillenglas" toverstokje in PSE.
Maar als je zelf voorzichtig aan de gang gaat met een kleine clonestamp moet je een eind komen.
Voor de twee meest opvallende witte vlekjes kun je uit het onderste ooglid klonen.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Mensen die een bril dragen proberen links of rechts van de foto te plaatsen en eventueel hoofd (bril) iets naar beneden te doen
M.vr.gr Bert
meegt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2012 12:11

Wat wellicht ook helpt is het flitslicht indirecter te maken (dus flitser een grote hoek laten maken) en anders de diffuser te gebruiken.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

toch weer jammer dat TS niet meer reageert op onze antwoorden......
M.vr.gr Bert
BeginnertjeL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 14:59

Dit heb ik ook vooral met mijn soft boxen.. Groene grote waas in de bril.. Was een beetje in paniek toen ik voor de eerste keer iemand had die haar bril ECHT niet af wilde doen!! Heb het inderdaad ook op de computer nabewerkt.
Anoniem 3

Natuurlijk doet een brildrager zijn/haar bril niet af. Net zomin als een kunstgebitdrager het kunstgebit...
Doet mij terugdenken aan de schoolfotograaf in de jaren vijftig, die er op stond dat wij de pen, want die hoorde erbij, in de linkerhand hielden, want dan zou het voor de kijker rechts lijken....
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

digicanon schreefCOLONtoch weer jammer dat TS niet meer reageert op onze antwoorden......
Ik heb net op TS's profiel gekeken. Laatst bezocht: dec 21, 12, 15:57
Misschien is er iets waarom hij niet kan/wil antwoorden.
Je zou eventueel een PB-tje kunnen sturen.

Wat betreft de flits verwijderen. Zou een polarisatiefilter hier helpen? Minder weerspiegeling. Ik vind persoonlijk de weerspiegling van de flits niet storend, wel de weerspiegeling van de achtergrond. Op de weerspiegeling van het rechter glas (voor de kijkers links) zie je aan de linker kant een donkere muur staan. Misschien wat meer richting deze muur laten kijken zodat het donkere vlak wat weerspiegeling wegneemt.

Maar ja, met kids mag je al blij zijn dat je ze allemaal met de neus dezelfde kant op de gevoelige plaat krijgt. :lol:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar