Canon 60d of 7d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Als de foto's op photobucket een juiste weergave zijn van de fotografische prestaties van TS, dan denk ik dat JanCanon de spijker op de kop slaat.
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Michel1979 schreefCOLONGeld is niet echt een probleem in de keuze.
Maar denk dat ik gewoon voor een 7d ga dan is hij ook metteen bestemd met regen enz.
Altijd iddiaal voor in de toekomst
Als geld niet het probleem is dan zou ik het wel weten :wink: . Wil je mijn 7D niet overnemen ? Is al 'ingeschoten' , maakt erg nette foto's (zeggen anderen :wink: ) en is bestemd met regen (alleen wordt ik zelf nog wel nat).

Maar ik denk dat het probleem is dat jij geen keuze kunt/durft te maken :(

Jan
Canon materiaal
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

Ben vandaag wezen kijken.
Bedankt voor de info het gaat de 7d worden.
Anoniem 3

Succes met het maken van 'nog betere' foto's :mrgreen:
Gebruikers-avatar
JanCanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 21:52
WoonplaatsCOLON Maastricht

Kan ik het helemaal mee eens zijn :mrgreen:
Goed negatief kan positief uitpakken!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Met de 7D ga je wel vooruit qua sport ivm de betere Af. Met alle respect, de 550D is al een geweldige cam. Ik zou deze echt nooit verruilen voor een 7D als upgrade. Zoals ik al aangaf zou een FF wel een stap vooruit zijn. Idd zal je dan wel je lenzenpakket moeten aanpakken op 2 na.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Michel1979 schreefCOLONWil kwalitatief gewoon een stap hoger.
En heb het iddee dat ik met een 60d en 7d gewoon een stap hoger zit kwa klasse.
Kwa beeldkwaliteit of hoe ie vasthoud?
757D + 8-400 mm
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Beasar schreefCOLONMet de 7D ga je wel vooruit qua sport ivm de betere Af. Met alle respect, de 550D is al een geweldige cam. Ik zou deze echt nooit verruilen voor een 7D als upgrade. Zoals ik al aangaf zou een FF wel een stap vooruit zijn. Idd zal je dan wel je lenzenpakket moeten aanpakken op 2 na.
Meen je dit serieus ?? Alleen al voor de bediening en gebruiksgemak is een overstap naar de 7D meer dan de moeite waard. Ken je de 7D wel ?
Je zou TS "ff laten wachten en over een halfjaar de Eos 6D Full Frame aanschaffen". Die kost dus wel het 4-voudige van de 550D plus nog eens het aanpassen van zijn lenzen. Ik ken de 6D niet maar betwijfel sterk of die van meerwaarde zou zijn voor TS.

Bovendien schreef TS in een ander topic van hem op 27 november:
Michel1979 schreefCOLONNou er moet een canon 550d en volgend jaar een 7d op passen.
Samen met een 70-200
Dan is alles nu toch opgelost :wink: .
Succes met je nieuwe 7D en laat de foto's maar komen !


Jan
Canon materiaal
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik heb zelf twee 7D's en dat is ook niet zonder reden. Het is alleen dat de TS geen duidelijkheid schept wat hij nou precies mist aan zijn huidige camera. Ik kan me voorstellen dat mensen wat lacherig doen als iemand 1000 euro gaat lappen terwijl het niet duidelijk is waarvoor.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik ken de 7D wel ja. Ik heb er eens lekker mee mogen spelen. Mijn 550D met grip voelt bij mij ook heerlijk in de hand en qua handeling ken ik hem van binnen en buiten. Dat is tov de 7D voor mij geen reden van overstappen. Alleen de Af zou dat zijn als ik dat nodig zou hebben.
De 6D is over een half jaar voor ruim 1500 te krijgen, een tweede hands 5DII nu al voor veel minder.
Het is wat je wilt natuurlijk. Ik heb dit advies gegeven ivm het hoofddoel van Ts. Urbex fotografie.
Dan is beeldqualiteit en grotere dynamische range fijner dan een cropfactor met betere Af.

Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik kijg eerder het gevoel dat Ts alleen een 7D wil ivm hoger segment. Niet om perse betere foto's te maken. Met alle respect natuurlijk

Ps. Mijn betoog is absoluut geen aanval op de 7D! Want dat is natuurlijk een prima cam.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Afotos schreefCOLONIk kan me voorstellen dat mensen wat lacherig doen als iemand 1000 euro gaat lappen terwijl het niet duidelijk is waarvoor.
Beasar schreefCOLONHet is wat je wilt natuurlijk. Ik heb dit advies gegeven ivm het hoofddoel van Ts. Urbex fotografie. Dan is beeldqualiteit en grotere dynamische range fijner dan een cropfactor met betere Af.
Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik kijg eerder het gevoel dat Ts alleen een 7D wil ivm hoger segment. Niet om perse betere foto's te maken. Met alle respect natuurlijk

Ps. Mijn betoog is absoluut geen aanval op de 7D! Want dat is natuurlijk een prima cam.
Precies en ik denk dan ook dat we het helemaal met elkaar eens zijn :wink: .
Overigens, ik denk (en hoop) dat TS ook andere onderwerpen als urbex gaat vastleggen. Anders doet hij zichzelf zeker te kort met deze uitrusting.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Kollie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 13:12

Er gaan geruchten over een 7dII. Misschien de moeite waard om te wachten?
Groeten Rolf.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zo kunnen we altijd blijven wachten op mooie beter. ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Kollie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 13:12

Apple schreefCOLONZo kunnen we altijd blijven wachten op mooie beter. ;-)
Dat kan inderdaad, maar de 7d is er alweer een tijdje dus misschien duurt het niet meer zo lang. Het huidige model zal dan ook goedkoper worden. Dus zolang zijn 550d werkt kan het interessant zijn te wachten.
Groeten Rolf.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Dat is altijd maar afwachten of deze dan goedkoper word. Dit vond ik nog wel meevallen naar de introductie van de 5D III. De 5D II bleef over het algemeen toch wel zijn waarde behouden. Zowel nieuw als op de tweedehands markt.
Al verwacht ik ook dat er ergens dit jaar een aankondiging gedaan gaat worden, maar dat is een gok, maar dan nog is het afwachten wat de specificaties gaan doen en wat de prijs gaat worden.

Ben het met je eens dat TS beter zijn camera kan behouden, maar dan meer als reden. Leer je camera en de basis van fotografie kennen. En tevens als wheather seal zo belangrijk is dan, zou ik ook even goed kijken naar de objectieven in de tas. (mijn bescheidde mening voor het dilema van TS)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

Jumper schreefCOLON
Afotos schreefCOLONIk kan me voorstellen dat mensen wat lacherig doen als iemand 1000 euro gaat lappen terwijl het niet duidelijk is waarvoor.
Beasar schreefCOLONHet is wat je wilt natuurlijk. Ik heb dit advies gegeven ivm het hoofddoel van Ts. Urbex fotografie. Dan is beeldqualiteit en grotere dynamische range fijner dan een cropfactor met betere Af.
Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik kijg eerder het gevoel dat Ts alleen een 7D wil ivm hoger segment. Niet om perse betere foto's te maken. Met alle respect natuurlijk

Ps. Mijn betoog is absoluut geen aanval op de 7D! Want dat is natuurlijk een prima cam.
Precies en ik denk dan ook dat we het helemaal met elkaar eens zijn :wink: .
Overigens, ik denk (en hoop) dat TS ook andere onderwerpen als urbex gaat vastleggen. Anders doet hij zichzelf zeker te kort met deze uitrusting.

Jan
Zou niet weten wat ik tekort kom met mijn uitrusting.
En ik ben me ook wat meervaan het verdiepen in portretfotografie.
En denk dat ik met de 7d gewoon meer een allrounder heb.
En moet eerlijk zeggen heb hem het weekend kunnen proberen.
Hij ligt me toch een stuk lekkerder in de hand voelt beter aan dan de 550d.
En toch net wat meer opties voor mijn gevoel masr saar moet ik me wat meer in verdiepen.
Ben ook nog niet zo heel lang bezig met fotografie.
Iedereen bedankt voor de hulp.
En sommigen voor het nette commentaar op mijn fotos.
Modje mag een slotje op
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je komt ook niets tekort met je uitrusting, integendeel... Jan bedoelde juist dat jij, als je met jouw complete uitrusting alleen maar urbex fotografeert, je jezelf te kort doet. Je kunt immers zoveel méér met deze uitrusting.

Veel plezier met je nieuwe cam, enne... laat vooral ook eens iets zien van je resultaten!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar