statief ongeveer 200 euro

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

Ik ben op zoek naar een nieuw statief.
Heb nu de redged maar merk gewoon als ik die volledig uitschuif de pootjes onderaan beetje doorbuigen soms.
Ik zoek dus kwalitatief een beter statief.
Hij moet niet te zwaar zijn aangezien ik vaak urbex en dus constant met het statief loop te sjouwen.
Welk merk of statief raden jullie eventueel aan.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb zelf een Manfrotto 055XPROB en die bevalt erg goed. Is binnen de prijsrange, maar misschien iets aan de zware kant.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Wat noem je niet te zwaar, ik ben zelf van manfrotto over gestapt naar benro, wel een carbon uitvoering. Bevalt heel erg goed maar beduidend duurder dan de door jouw opgegeven prijs.
Ik weet niet wat je gewicht van de redged is maar ik denk dat je voor ongeveer 200 euro allemaal statieven zal vinden die allemaal rond het zelfde gewicht zitten.
Als je echt een stuk lichter wilt hebben en stabiel dan kom je al gauw uit bij carbon en dergelijke materialen die al gauw een stuk duurder zijn.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Voor 200 euro heb je geen lichtgewicht zeer stevig full-carbon of basalt statief. De genoemde Manfrotto is prima, maar ingeschoven nog altijd vrij groot en aan de zware en kant.

edit: typo
Laatst gewijzigd door 1 op eos4all, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik vind dat je erg weinig informatie geeft over wat het statief wel en niet aan moet kunnen?

voor onder de 200 euro kan ik prima lichte statieven aanwijzen... maar dan moet je er niet meer op zetten dan 750 gram...

Wat ik bedoel te zeggen. geef wat meer specificaties waar hij aan moet voldoen!
Canon
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

Nou er moet een canon 550d en volgend jaar een 7d op passen.
Samen met een 70-200.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Welke 70-200 ? Hier zitten ook wat verschillen tussen ;-)
Body + grip ?
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Wil je lichtgewicht, dan wordt het doorsparen :)
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Advies vul de onderstaande onderdelen eens in voor je zelf, maar ook voor ons. Dan kan men je vast gerichter advies geven.
* gewenste max Hoogte
* aantal sections
* Gewicht
* Laagste stand
* Ingeklapt
* Draagvermogen

Welke onderdelen zijn voor jou het belangrijkste. Waar moet het statief minimaal aan voldoen van de bovenstaande punten ? (waar wil je niet op inleveren ? )

Zelf heb ik dit recentelijk ook gedaan. Want ik zag door de bomen het bos ook niet meer. Uiteindelijk een keuze kunnen maken.
Helaas tot de conclusie gekomen dat ik mijn budget behoorlijk moest verhogen voor het statief dat ik wenste.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Michel1979
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2011 16:44

gewenste hoogte 1,60 ongeveer
secties 2 a 3
gewicht niet te zwaar maar gewicht van mijn redged van nu geen probleem mee dus hoeft geen carbon te zijn.
ingeklap 50 cm
draagvermogen kilo of 7.
Canon 70-200 f4 met een canon 550d met grip.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Hoe zwaar is je huidige Redged?
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ook wij hebben (helaas) een redged aangeschaft. Dat spul is helaas niet gemaakt voor serieus gebruik. Daarnaast gebruik ik een Feisol statief en daar ben ik wel heel erg tevreden over. Licht, erg stevig (door het gebruik van buizen met een grotere diameter). Ik heb er (nog) wel een Redged balhoofd op zitten.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ik heb vorige week een Benro Classic A2570T aangeschaft met balhoofd Benro balhoofd N1. Ben er - zeker ook qua stabiliteit - zeer tevreden over. Statief draagt met gemak een gripped 50d met 70-200.
Compleet met tas, snelkoppelingsplaatje, spikes nog geen 200 euro. Het gewicht van het statief is 1.85 kilo. Komt dus nog ietsje bij voor het balhoofd maar mijns inziens redelijk draagbaar.
(Secties: 3 - Max. hoogte: 1650 mm - Normale hoogte: 1440 mm - Min. hoogte: 325 mm - Transportlengte: 640 mm - Gewicht: 1,85 kg - Belastbaarheid: 10)
Over statieven zijn boeken volgeschreven en je moet eigenlijk gewoon naar de winkel om eens wat uit te proberen, zeer verhelderend.
Succes met uitzoeken, ik ben ook een paar weekjes zoet geweest om allerlei specificaties te vergelijken.
Kwam uiteindelijk uit bij 4 merken, Manfrotto, Benro, Feisol en Gitzo.
Gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

mmk schreefCOLON.... Daarnaast gebruik ik een Feisol statief en daar ben ik wel heel erg tevreden over. Licht, erg stevig (door het gebruik van buizen met een grotere diameter). Ik heb er (nog) wel een Redged balhoofd op zitten....
Ikke niet :) Ik ben uitermate tevreden over Feisol statief EN balhoofd, en na mij velen (kan ik nog provisie krijgen? :) ). Ook het balhoofd is prima.
Ik ken echter het Redged balhoofd niet. Beoordeel altijd statief en kop afzonderlijk!!! (Gelukkig is in fotowereld 1 ding redelijk standaard: de statiefkoppeling)
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik doe zelf ook vaker Urbex en gebruik gewoon m'n 055XproB .. :)
wel stiekem aan het twijfelen aan de 190xProB.. maar dat moet ik nog even kijken of ik dit ga doen voor alleen urbex.. verder erg (!) blijf met die statief hoor! ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLON Ik ken echter het Redged balhoofd niet. Beoordeel altijd statief en kop afzonderlijk!!! (Gelukkig is in fotowereld 1 ding redelijk standaard: de statiefkoppeling)
Mischien off-topic, maar de redged balhoofden kun je te makkelijk te ver opendraaien, daardoor vliegen de veertjes eruit. Dit lijkt een triviaal iets: "draai het dan niet te ver open hoor ik jullie zeggen", maar daar wij erg veel nachtfotografie doen en dus veel op "gevoel" moeten doen, is dit een no-go. Ten tweede kun je ze nooit goed genoeg "borgen" en draai je altijd het balhoofd op de schroefdraad van statief i.p.v. het balhoofd zelf. Dat heb ik moeten oplossen door een borg schroef te monteren. (dit gaat over ene RNB-2). Nu hard sparen voor een Kirk.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONTen tweede kun je ze nooit goed genoeg "borgen" en draai je altijd het balhoofd op de schroefdraad van statief i.p.v. het balhoofd zelf. Dat heb ik moeten oplossen door een borg schroef te monteren. (dit gaat over ene RNB-2). Nu hard sparen voor een Kirk.
De Benro die ik heb heeft daarvoor zogenaamde frictie controle, een extra schroef waarmee je kan bepalen hoe stroef het balhoofd gaat, onafhankelijk van de gewone borging.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar