lauwersoog : graag tips voor beginner

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
esterm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 20:35

1

34056

2

34059

3

34058

4

34057


zou graag tips/opmerkingen en advies willen die opbouwend zijn om zo te kunnen leren :D

essie
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik ga proberen je feedback te geven.

Foto 1 spreekt mij persoonlijk niet zo heel erg aan.
Foto 2 mis ik wat scherpte, en de boot vaart de foto uit, een beetje meer ruimte aan de rechterkant zou mooier zijn
foto 3 mis ik een onderwerp, hij oogt wat druk.
Foto 4 is leuk, alleen de vogel een beetje oplichten:)
Groeten,

Jichem
esterm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 20:35

hai

dank je voor je tips...

alleen bij je opmerking van foto twee, wil ik even kwijt dat de boot naar voren vaart :-)
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Heel moedig. Vind zelf de andere kant van de haven makkelijker te fotograferen.

1. Druk. 3 boten achter elkaar, een boot bij de afslag en de afslag. Niet echt een rustpunt in de foto te vinden. Probeer tijdens het maken van de foto een rustpunt te vinden en lijnen die eventueel bij elkaar komen.
2. Lastig te beoordelen. Volgens mij staat de watertoren scheef. De foto zou een stukje kantelen naar rechts best kunnen hebben. Ik weet niet, of je dan nog achterkant van de boot overhoudt. Voor mij vaart de boot nog niet de foto uit :D Na kantelen zou dit wel eens de fijnste foto kunnen worden.
3. Druk. Erg druk. Daardoor toch weer leuk. Een woud van masten. Houd er wel rekening mee dat je ook de bovenkanten van masten, kerktorens, schoorstenen enzovoorts op de foto houdt. De 4e mast van rechts? mist het topje. En de boeiende wolken hebben geen bovenkant. Zo te zien zou dat moeten kunnen. Topje van de mast vind ik erger :D De uiterst rechtse mast heeft dan weer bovenin uitsteeksels die nergens aan vast zitten. Even op letten. Misschien ietsie naar links kantelen? De dukdalf LIJKT niet helemaal recht te staan. Prettige foto om te zien.
4. Eens met mijn voorganger. Let wel op met je verscherping. Hij zit volgens mij op het randje.

Just my 2 cents :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 271
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 20:34
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Een paar tips:

Iso zo laag mogelijk, nu alles op 400, waarom?
Probeer bij boten de mast volledig op de foto te krijgen, foto's torn dan beter.

Voor je een foto gaat maken, kijk op het gemak wat rond en zoek een mooi onderwerp, daarna pas je camera pakken, en je compositie bepalen.
Ik mis bv de reden waarom je de boten in de haven hebt gemaakt, wat is interessant aan de foto's

Ook heb ik het idee dat er met bewerken een en ander niet goed gaat, foto's lijken niet scherp.
En randen maken een foto niet altijd mooier.

succes met je ontwikkeling.
Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
esterm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 20:35

dank jullie wel...

zo leren we weer een hoop:-)

foto's recht zetten heb ik nog nooit gedaan en weet ook niet zo goed hoe ik dat moet doen.

ik heb foto 3 gemaakt om juist te laten zien hoe druk/vol het daar ligt met kleine vissers bootjes.
was namelijk zelf redelijk onder de in druk van de grote hoeveelheid aan dit soortje bootjes.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar