[UPDATE] GLOW 2012, Eindhoven

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Gisteren heb ik een deel van de GLOW-route gelopen. GLOW is het jaarlijkse lichtfestival in Eindhoven.

Hieronder een selectie van een aantal verlichte objecten.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[01]
Afbeelding

[02]
Afbeelding

[03]
Afbeelding

[04]
Afbeelding

[05]
Afbeelding

[06]
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op SunBeech, in totaal 15 keer gewijzigd.
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ben gisteren ook naar Glow geweest. Ik ga morgen en overmorgen weer een rondje lopen.
Die eerste foto vind ik het beste. Ik heb deze nog niet gezien.
De rest vind ik nogal krap gekaderd. Mocht wat meer ruimte hebben.
Wel allemaal mooie kleuren en weinig ruis.
Volgens mij kan je bij de kerk wel een hele avond foto's maken zonder dat het gaat vervelen.
Bij de kerk foto's is het jammer van de surveilance camera, maar ja die kan je niet zomaar even weg halen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Klopt ja, de Catharinakerk is een erg fotogeniek object. Helaas lukte het gisteren door de drukte niet om een plek te vinden waar er in de breedte méér van de omgeving oppaste en je toch niet te veel mensen voor je hebt staan.

Die eerste foto is genomen op het Lichtplein, achter de Witte Dame (beetje verstopt).
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Het is je inderdaad goed gelukt om er weinig mensen op te krijgen.
Ik ben zaterdag geweest en het was weer vanouds druk. Morgen ga ik weer.

De Admirant staat er netjes op. Had jij een statief mee?
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ik had inderdaad een statief mee. Ik heb al mijn foto's met statief gemaakt.
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Mijn voorkeur gaat uit naar je eerste foto, mooie rustige plaat. De rest is pri,ma belicht, maar de composities vind ik niet zo geslaagd. Bij plaat #2 komt de schoorsteen van het fabriekje een beetje uit het niets,
#3 komt op mij een beetje plompverloren over, de compo van #4 is wat dat betreft rustiger, de plaat is meer af. De kerk plaatjes zijn netjes, maar vertellen mij niet het verhaal dat er bij hoort.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

mmk schreefCOLONMijn voorkeur gaat uit naar je eerste foto, mooie rustige plaat. De rest is pri,ma belicht, maar de composities vind ik niet zo geslaagd. Bij plaat #2 komt de schoorsteen van het fabriekje een beetje uit het niets,
#3 komt op mij een beetje plompverloren over, de compo van #4 is wat dat betreft rustiger, de plaat is meer af. De kerk plaatjes zijn netjes, maar vertellen mij niet het verhaal dat er bij hoort.
Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf ook tevreden over foto #1. Gek genoeg heb ik die in een snel moment genomen, terwijl de andere de nodige tijd kostte... Wat betreft de kerk: kun je aangeven wat je anders zou willen zien aan de foto zodat hij meer vertelt?

Alvast bedankt.

Groeten,
Rawy
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ben gisteren weer in Eindhoven geweest. Wat betreft de kerk, deze is (in ieder geval met mijn lenzen) niet ruimer te fotograferen. De beamer en z'n stellage staat nog geen 20 meter van de kerk. Vorig jaar stond de beamer op een gebouw aan de andere kant van het plein. Ook was het plein dit jaar door straatlantarens verlicht. Alles bij elkaar viel dit zeer tegen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Het valt me op hoe weinig foto's er dit jaar van Glow op dit forum verschijnen. Dat was ooit veel meer. Maar van wat er te zien is kan ik het wel enigszins begrijpen: of we hebben het allemaal al een keer gezien (zoals de Catharinakerk), of het is niet echt indrukwekkend (zoals tussen het Wilhelminaplein en de Kleine Berg)
Maar ik ben toch geweest en heb er foto's van gemaakt (die komen nog online). Ik weet dus wat er te zien is en hoe het eruit ziet.
Aan de hand daarvan de volgende opmerkingen:

1. Het blauw is een beetje overstraalt. Dat kan aan de witbalans liggen. een leuke foto.

2. Ik zou ervoor gekozen hebben om meer afstand te nemen. Ter hoogte van de projector is een mooie plek. Maar de Admirant is op vele plaatsen langs de route te zien. Uitzichten van andere punten leveren (vaak) veel interessantere beelden op.

3. Een van de leukere objecten. De kleuren wisselen van mooi naar saai. Je bent erg dichtbij geweest voor deze foto. Neem wat meer afstand om de beeldvulling evenwichter te maken, of ga echt dichtbij om een interessante vlakvulling te krijgen.

4. hier geld hetzelfde. Speel ook met de achtergrond bij het in beeld brengen van...

5. de Catharinakerk. Daar heb ik helemaal niets mee. De skeletten in het bordes zijn wat dat betreft interessanter, ;)
Wat betreft de foto's: waarom niet meer afstand? Mensen krijg je er toch op, en dat is niet erg. Maak gebruik van het publiek door dit mèt het object in beeld te brengen. Zo dichtbij is te veel naar boven fotograferen. Naar achteren gaan betekent wel dat er staatlantaarns, mensen, een bankje, prullenbakken, de projecor en al dat andere spul erop staat, maar dat is de essentie: kunst op straat.

Ik zal tegen het weekend wat foto's van mij op mijn blog en hier op EOS zetten.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ga waarschijnlijk dit weekend zo'n 8 gig aan foto's doorspitten, daarna zal ik ze op EOS zetten. Niet allemaal uiteraard. :lol:
De eerste foto met maskers is inderdaad een goed verstopt kuntswerk. Maar ik heb gemerkt dat zo meer verstopte delen van de route zijn. Vanaf de mathildelaan naar links ga je naar het kunstwerk met de lazers en mistmachine, maar vlak daarvoor rechts het straatje in was ook een deel van Glow. Veel mensen liepen daar langs. Ben zelf wel even binnen geweest.
Bij de maskers kon je in overleg met de beveiliging dichter bij komen, heb je dat ook gedaan?
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

@nando: bedankt voor je reactie en tips!

De Admirant is inderdaad te zien vanuit verschillende plaatsen. Lopende vanuit het project achter het Philips Lighting-gebouw richting het Lichtplein, bijvoorbeeld. Helaas heb ik daar toen geen foto van gemaakt.

Hieronder nog een aantal andere foto's uit mijn serie.

[07]
Afbeelding

[08]
Afbeelding

[09]
Afbeelding

[10]
Afbeelding
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

leuke update
#7 eigenlijk mis je net het luikje waar de figuurtjes "uitkomen" nu is de kijklijn net niet lekker. Dit vond ik het leukste object van Glow dit jaar, maar wel heel lastig er iets leuks van te maken op de foto.

#8. Goed naar het advies van Nando geluisterd :). Nette foto, interessant en tegelijkertijd rustig. Misschien jammer dat het boeket aan de rechterkant is afgekapt. Je zou kunnen overwegen om de overbelichte vlekjes in de lampekappen even weg te poetsen.

#9. Leuk.

#10 Recht toe recht aan. Maar ik zou ook niet weten wat je er anders mee moet, ja misschien was een detail interessanter geweest? Dit is het object waar ik nu weer helemaal niets mee heb.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Dank je voor je reactie.

Is zie nu achteraf dat het boeket aan de rechterkant op foto 8 wel erg rigoreus is afgekapt. Iets om op te letten de volgende keer... :-)
Van het Hooghuis-gebouw vond ik lastig om er iets van te maken. Eerst had ik een foto recht van voren genomen, maar dan zie je alleen een plat vlak.
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar