Voorstellen en Hellendoorn Rally

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Inmotion-Photos.com
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2012 08:39
CONTACTCOLON

Mijn naam is Dennis en ik bekijk het forum van EOS digitaal al geruime tijd, en vond het nu de tijd mij eens te registreren.
Ik houd mij vooral bezig met (auto)sportfotografie, maar ook portret en landschappen kunnen mij interesseren.
Momenteel ben ik bezig met mijn nieuwe website http://www.inmotion-photos.com, waar ik enkele voorbeelden heb staan. Meer van mijn werk is vooralsnog te vinden op mijn facebook pagina http://www.facebook.com/inmotion.photo

Hieronder dan ook gelijk mijn eerste post, de Hellendoorn Rally van 2012.
De mooiste rally van Nederland stond ook dit jaar weer bol van de spanning. Met een ontzettend sterk deelnemersveld werd rondom Hellendoorn gestreden voor de 31ste titel. Net als vorig jaar was ook dit jaar Peter van Merksteijn jr. het sterkste, gevolgd door Jeroen Swaanen op slechts 1 seconde.

Foto 1:

32909

Foto 2:

32910

Foto 3:

32911

Foto 4:

32912

Foto 5:

32913

Foto 6:

32914

Foto 7:

32915

Foto 8:

32916

Alvast bedankt voor het kijken en jullie reacties.

Dennis
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dennis,

Welkom.
Wat een binnenkomer!
En dan meteen de eerste foto. Heerlijk. Je proeft de chaos.
Wel zijn er een aantal foto's aan de krap-gekaderde-kant. Ik zie persoonlijk liever wat meer kijk-ruimte.
Maar goede, scherpe serie. Applaus.
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

mooi hoor, midden in de actie. Wil ik wel meer van zien :D

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

mooie foto's! Vind foto 2 erg geslaagd, mooi die geconcentreerde blik!
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Dennis,
Welkom op het forum.
Inderdaad een mooie binnenkomer.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Welkom hier.

Ziet er erg netjes uit idd, mooi scherp en lekker kleuren

Zoals al opgemerkt wel allemaal wat krap in het jasje.
En wel erg frontaal allemaal en met hoge sluitertijden.
Dat heeft het voor mij n smaak allemaal net wat te weinig snelheid/aktie.
Zie graag als afwisseling wat meer pannen en snelheid in de wielen.

Maar heb zo'n vermoeden dat die ook nog wel "voorbij" gaan komen..;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Inmotion-Photos.com
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2012 08:39
CONTACTCOLON

Ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties. Het doet me goed te horen dat de foto's bevallen!

@citizenjay81, Ik heb meerdere foto's van auto's die los komen uit het stof op die weg. Niet ongevaarlijk, ze rijden daar vol gas en door het zand en de kuilen springen de auto's alle kanten op en moet je echt op tijd weg zijn. Gelukkig helpt 200mm op dat stuk aardig zodat je een beetje ruimte heb. Krap gekaderde foto's (zoals foto 2 neem ik aan) zijn foto's waarbij de auto origineel zo in de foto staat. Kleiner maken om meer ruimte over te houden is dus helaas net mogelijk.

@mikeeagle, Ik heb nog meer foto's van de Hellendoorn Rally. Daar mijn nieuwe website nog niet klaar is kan je tot die tijd een kijkje nemen op mijn Facebook pagina (klik hier).

@jozzy, Bedankt voor je reactie. Vaak vind ik de emotie of spanning die op het gezicht van een coureur te zien is nog mooier dan de actie van de auto zelf.

@peter1970, Dank je wel!

@Frank64, Ik heb ook zo'n vermoeden ;-) Zelf ben ik erg van de snelheid en het pannen, alleen bij rally is dit toch iets lastiger. Je staat dicht tegen de baan aan (lees 1 meter ongeveer) en de auto's komen meestal recht op je af. Er zijn wel plekken waar je iets meer kan pannen, maar dan sta je gigantisch ver in een weiland, en moet je hopen dat het geen uitloopstrook is, er geen massa's mensen voor je staan etc. Maar snelheid en pannen gaan bij andere foto's zeker goed komen. Bedankt voor je reactie.
WL078
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2012 19:29
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Dat is een binnenkomer. En niet de minste.
Mooi, mooi, mooi en mooi.

Qua kader, is denk ik een kwestie van smaak. Ik zie ze graag zo beeldvullend als nu. Soms is wat meer omgeving ook juist mooi. Kwestie van smaak en ingeving. In deze vind ik het kader goed, hou wel van dat frontale.
Zie wel graag de actie. In die zin heb ik nr 1. 2. 5. en 8. uitgekozen.
Juist de actie die je vastlegt maakt de foto.

Weet niet of een andere positie mogelijk was. Dat je ze zijwaarts kon vastleggen. Ze zijn nu inderdaad vooral van voren of van achteren.
Wat meer een hoek had denk ik mooiere platen opgeleverd.

Ter voorbeeld;
Afbeelding

Dan heb je meer actie, en maakt wat nu leuk en mooi is, nog leuker en mooier.
Met vriendelijke groet,
Les
WL078
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2012 19:29
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Heb deze mail gehad;

Hallo

Wil even onder de aandacht brengen dat het ongevraagd en zonder overleg plaatsen van eigen foto's in de topic van iemand anders niet zomaar de bedoeling is, hoe goed bedoeld ook.
Vraag dan desnoods eerst in de topic of via een pb of er behoefte is aan dergelijke inbreng en benoem dat dan ook bij een aanvulling in de topic.
Gebleken is dat niet iedereen dat waarderen kan namelijk.
Vriendelijke groeten,

Ik hou van transparantie. Daarom de weergave.
Het was enkel ter illustratie dat ik een foto geplaatst heb. ( en die waren ook eerder al beschikbaar. ) Bedoel er niets kwaads mee. En wil ook zeker niet het topic overnemen. Het gaat om jouw serie, niet om mijn illustratie. Die was enkel ter duiding, omdat dat makkelijker leek dan het in tekst uit te leggen.

Als je wilt dat ik hem verwijder, dan doe ik dat.

Zal dat ook in de toekomst respecteren, en niet zomaar een foto toevoegen. Leermoment voor mij.

Excuses als ik het topic vervuild of aangetast heb in deze.
Met vriendelijke groet,
Les
Gebruikers-avatar
Inmotion-Photos.com
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2012 08:39
CONTACTCOLON

@WL078, Bedankt voor je reactie.
Persoonlijk vind ik wat omgeving ook mooi, en ik denk dat foto nr. 8 daar ook een voorbeeld van is (ondanks dat deze van voren genomen is). Daarbij blijft het ook altijd een kwestie van smaak denk ik. Zelf houd ik wel van beeldvullende foto's, je wilt ook iets van de kwaliteit laten zien. In sommige gevallen is het juist beter en mooier om de omgeving te laten zien daar het de sfeer in de foto verhoogd. Een combinatie van beide is waar ik meestal naar streef.

Het probleem vind ik vaak dat je een boekje met een plattegrond hebt, en je op basis daarvan een keuze moet maken wat een mooi punt is om te fotograferen. Ik kom totaal niet uit de buurt, ken de omgeving niet en je navigeert er naar toe. Uiteindelijk blijken er straten opgebroken te zijn, je rijdt maar om en je bent blij als je weer op tijd bij een proef staat. Daar aangekomen weet je eigenlijk pas of je mooi kan pannen (vaak lastig ivm veel publiek langs de proef die ervoor staan) of dat je voor front shots moet gaan.

Heb er geen probleem mee dat je een foto als voorbeeld in het topic heb toegevoegd overigens hoor :wink:

Gr. Dennis
Gebruikers-avatar
Joopie01
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2009 19:15
CONTACTCOLON

Lekkere binnenkomer Dennis!
Foto 1 "springt" er letterlijk en figuurlijk uit voor mij, zonder de overige plaatjes te kort te doen waar actie en kleuren prima worden weergegeven.
Tevens vind ik je keuze betreffende de malletjes en logo zeer geslaagd, oogt lekker fris en strak!

Keep up the good work! :wink:
Canon EOS 7D + grip | Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS | Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM | Manfrotto 679B + 234RC Monokop | http://www.fotoshowcase.nl | http://www.facebook.com/fotoshowcase.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar