70-200 f4 IS USM autofocus issue

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chris!
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010 19:56
CONTACTCOLON

Beste mensen,

Mijn 70-200mm f4 is geeft autofocus problemen.
Hij stelt wel goed scherp, maar is erg traag als het vergelijk met mijn NON IS 70-200mm
Ook werkt de autofocus niet als hij (nagenoeg) verticaal (onder en naar boven) wordt gehouden.
Nou denk ik dat het aan de USM ligt, maar hoor graag jullie mening.

Helaas is het objectief pas een anderhalf jaar oud (aanschaf juli 2011), maar is het aankoopbewijs kwijtgeraakt.
Code op de lens geeft een aan dat hij gefabriceerd is in februari 2011.

Weet iemand de kosten van een dergelijke reparatie? als ik geen bon tevoorschijn kan halen?
Baal als een stekker aangezien ik het objectief net pas heb...

Groeten Chris.
Laatst gewijzigd door 1 op Chris!, in totaal 29 keer gewijzigd.
Canon 70D, 20D, 70-200mm F4 L IS USM, een Sigma f24-70mm f2.8 enz..
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

een oplossing voor je probleem heb ik niet direct, wel helpt het wellicht om contact op te nemen met het bedrijf waar je de lens hebt aangekocht? Ook kun je misschien contact opnemen met het canon repair centrum en de situatie uitleggen?

Gr Sven
Canon
Gebruikers-avatar
Chris!
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010 19:56
CONTACTCOLON

sven2912 schreefCOLONeen oplossing voor je probleem heb ik niet direct, wel helpt het wellicht om contact op te nemen met het bedrijf waar je de lens hebt aangekocht? Ook kun je misschien contact opnemen met het canon repair centrum en de situatie uitleggen?

Gr Sven

Hoi Sven,

Bedankt voor je reactie, ik heb de lens tweedehands aangeschaft en probeer dit ook te achterhalen. (lukt nog niet echt)
Vroeg me af of mensen dit eerder bij de hand hadden gehad en wat de kosten voor reparatie zouden kunnen zijn.

Groeten Chris.
Canon 70D, 20D, 70-200mm F4 L IS USM, een Sigma f24-70mm f2.8 enz..
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Geen ervaring mee, al heb ik zelf de non-IS. ROFA even bellen/mailen lijkt me de snelste weg tot een prijsindicatie.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Heb het zelfde probleem bij mijn Philips tv gehad ( De bon kwijt, niet het focus probleem :D ).
Ook na 1 1/2 jaar stuk. Ik heb toen Phillips opgebeld en zij konden via het serienummer ook de productie datum achterhalen en heb gewoon garantie gekregen.
Misschien even naar canon bellen en vragen wat te doen, niet geschoten is altijd mis zeggen ze.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Chris!
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010 19:56
CONTACTCOLON

Helaas werken de servicecentra van Canon onder garantie alleen er een aankoopbon wordt overlegd van dit product.
Serienummers doen zij niets mee...ook al is te zien dat hij van 02-2011 is...

En dat met een L objectief van meer dan 1000 euro nieuw.... :(

Groeten Chris.

woody111 schreefCOLONHeb het zelfde probleem bij mijn Philips tv gehad ( De bon kwijt, niet het focus probleem :D ).
Ook na 1 1/2 jaar stuk. Ik heb toen Phillips opgebeld en zij konden via het serienummer ook de productie datum achterhalen en heb gewoon garantie gekregen.
Misschien even naar canon bellen en vragen wat te doen, niet geschoten is altijd mis zeggen ze.

Gr. John
Canon 70D, 20D, 70-200mm F4 L IS USM, een Sigma f24-70mm f2.8 enz..
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Jammer, zou mooi geweest zijn als ze net zo'n goede service als Philips hadden gehad.
Dan word het rofa bellen denk ik.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Chris!
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010 19:56
CONTACTCOLON

Vandaag contact gehad met Rofa en die kunnen pas een prijsindicatie geven als ze het objectief bekeken hebben.

Merkte nu ook dat focusring slipt en ook bij manueel focussen richting verticaal niet werkt.. :(

Zit nu te twijfelen of ik hem verkoop als defect of laat repareren....balen aangezien hij verder echt in nieuwstaat is..

Groeten Chris.

woody111 schreefCOLONJammer, zou mooi geweest zijn als ze net zo'n goede service als Philips hadden gehad.
Dan word het rofa bellen denk ik.

Gr. John
Canon 70D, 20D, 70-200mm F4 L IS USM, een Sigma f24-70mm f2.8 enz..
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik zou er een paar tientjes onderzoekskosten aan wagen bij rofa.
Misschien valt het mee.
Met het defect zal je er weinig voor krijgen vrees ik.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Chris!
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010 19:56
CONTACTCOLON

Hij is onderweg naar ROFA, ik zag op het internet dat meer mensen hier problemen mee hebben met dit objectief.
Zelfs nieuw uit de doos!


Expect the worst and hope for the best......

Bedankt voor het meedenken!
Canon 70D, 20D, 70-200mm F4 L IS USM, een Sigma f24-70mm f2.8 enz..
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Verzekering, wellicht?
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Chris!
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010 19:56
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONVerzekering, wellicht?
Beste heer,

Waar denk je dan aan?

Groeten Chris.
Canon 70D, 20D, 70-200mm F4 L IS USM, een Sigma f24-70mm f2.8 enz..
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hoewel ik niet weet of dergelijke 'fabricagefouten' (om het zo maar even te noemen) gedekt worden kan een camera/kostbaarhedenverzekering wel 'ns helpen. Een tijd terug heeft mijn 24-70 een optater gehad (uitschuivende deel v/h objectief uit het lood en wat randschade), en dat heeft mijn verzekering keurig voor zijn rekening genomen (93.nogwat).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

uiteraard vallen fabricagefouten niet onder een camera/kostbaarhedenverzekering. Natuurlijk kun je de boel oplichten door te zeggen dat je de boel hebt laten stuiteren, maar dat asociale gedrag is er mede de reden van dat de premies zo hoog zijn.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

eos4all,
Natuurlijk kun je de boel oplichten door te zeggen dat je de boel hebt laten stuiteren, maar dat asociale gedrag is er mede de reden van dat de premies zo hoog zijn.
Helemaal mee eens.

Ik ben ook niet Heiliger dan de Paus, maar dat zou ik ook nooit en te nimmer doen. Dit, is inderdaad één van de oorzaken wáárom de prémie hoog zijn of misschien nog wel meer gaan stijgen.

Chris,

Ik zou gewoon contact met Canon opnemen en de situatie uitleggen; vaak zijn mensen dan best coulant. :wink: Ik denk, dat ze aan het serienummer wel kunnen herleiden, waar en hoe of wat...

Misschien, als Canon zelf coulant is, kunnen ze je onder hun toestemming naar één van de reparatiecentrums sturen.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Chris!
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010 19:56
CONTACTCOLON

Hoi Benny,

Canon NL gaf mij advies om "ergens" een bon van een 70-200mm vandaan te halen.....
Echter een beetje meedenken zat er verder echt niet in.
Volgens hen staat er geen info op het objectief wat betreft fabricage.
Of ze willen het niet weten of weten te weinig, maar kijk eens hieronder. (vast wel bekend)
http://www.the-digital-picture.com/Cano ... Aging.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn objectief is geproduceerd in 02-2011, te herleiden met de tabel.

De service centra doen echt niets zonder aankoopbon.

Hij ligt nu bij Rofa en ik hoor, hopelijk vandaag, meer over de kosten...
Zelf denk ik dat het aan het FTM focussysteem met slippende ringen ligt.

Ik neem de rekening wel, kan ik mijzelf blijven aankijken....

Bedankt voor het meedenken allen!

Het beeld van Canon mbt L objectieven en prof service afhandeling is wel ernstig veranderd..

Groeten Chris




Canon Benny schreefCOLONeos4all,
Natuurlijk kun je de boel oplichten door te zeggen dat je de boel hebt laten stuiteren, maar dat asociale gedrag is er mede de reden van dat de premies zo hoog zijn.
Helemaal mee eens.

Ik ben ook niet Heiliger dan de Paus, maar dat zou ik ook nooit en te nimmer doen. Dit, is inderdaad één van de oorzaken wáárom de prémie hoog zijn of misschien nog wel meer gaan stijgen.

Chris,

Ik zou gewoon contact met Canon opnemen en de situatie uitleggen; vaak zijn mensen dan best coulant. :wink: Ik denk, dat ze aan het serienummer wel kunnen herleiden, waar en hoe of wat...

Misschien, als Canon zelf coulant is, kunnen ze je onder hun toestemming naar één van de reparatiecentrums sturen.

Benny
Canon 70D, 20D, 70-200mm F4 L IS USM, een Sigma f24-70mm f2.8 enz..
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Weet je al wat de kosten zijn en is het de moeite waard om te repareren.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Chris!
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2010 19:56
CONTACTCOLON

Hoi John,

Ja, sinds gisteren! hij is inmiddels gerepareerd en heeft een nieuwe USM.
Kosten een dikke 100 euro. (viel me nog mee)
En echt topservice hoor bij Rofa! prettig mailcontact, goed op de hoogte gehouden en gehandeld volgens afspraak.
Nu maar wachten tot de postbode weer langskomt! :D

woody111 schreefCOLONWeet je al wat de kosten zijn en is het de moeite waard om te repareren.

Gr. John
Canon 70D, 20D, 70-200mm F4 L IS USM, een Sigma f24-70mm f2.8 enz..
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Dat valt gelukkig mee, hoop dat je er nog lang plezier van heb.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Chris!

Als je bij betaling gepind hebt kan je dat bewijs als wettelijk betalingsmiddel overleggen.

Dan heb je officieel geen bon nodig.

Misschien nog een optie.

Succes.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar