2 verschillende zelfportretten

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Beide foto's niet super tevreden over maar toch waard om ze in de testcase te plaatsen (hoop ik :))

1 : Ik probeerde een soort van dramatisch portret te maken met 2 flitsers zonder dat daarbij mijn gezicht heel herkenbaar was. Ik weet dat hij bij de lichte stukken wel erg wit is maar dat was ook een beetje mijn bedoeling.

30728

2 : Was eigenlijk meer een testje met de witbalans op tungsten en het gebruiken van een CTO gel om te zien wat daar uit komt. De lucht kwam er mooi blauw uit zonder dat ik ook zo blauw als een smurf was (was tijdens zonsondergang). De batterijen van mijn tweede flitser begaven het, vandaar maar aan 1 kant belicht.

30727

55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

ik vind de tweede het mooiste. de eerste te donker, het had mooier geweest als het witte nog wel structuur had gehad.
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

ik vind de 1ste te donker en de 2de juist op je gezicht weer teveel belicht iets overbelichting op je wang.
Gebruikers-avatar
timobruins
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2012 05:22
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik zelf zou echt voor foto 2 gegaan zijn, maar
ga helemaal mee in, met de reactie van 'Nathalietje'
Afbeelding

EOS 1100D + 18-55mm + 70-300mm + Metz 44AF (flitser)

Nieuwe Website, Klik hier en als je er toch bent, Druk meteen op 'Vindt ik Leuk'
Ayrthon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2012 19:44

Wow! Goed gedaan!

Beide zijn zeker wel nice. Ik zou zelf alleen proberen om mijn flitsers iets zachter te maken. Ze zijn voor mijn smaak iets te hard. In een groter softbox of paraplu? Hoe groter je bron wordt des te zachter het licht wordt.

En misschien dat foto 2 zonder vignet ook mooi kan zijn.

Maar in het algemeen wel nice :D
Ayrthon Sadikrama :: Fotograaf uit Amsterdam :: Studio eigenaar :: http://www.ayrthon.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar