eerste foto's eigen dieren, graag tips

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Hierbij mijn eerste foto's die ik met jullie wil delen.
Ik vind het een beetje huisje boompje beestje foto's en hoop van jullie tips te krijgen hoe ik met instellingen of foto bewerking mijn foto's spannender kan maken. (gebruik een canon 300D met canon ultrasonic 70-210 lens)
Alvast bedankt!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik zal proberen een paar tips te geven.

Probeer er voor te zorgen dat er geen uitgebeten witte delen in de foto komen, dit leid in bijvoorbeeld foto 4 de aandacht af van de prachtige pose.
Daarnaast is het altijd jammer als de oortjes, staartjes of pootjes er niet helemaal op staan. Helemaal niet is weer minder erg;).
Probeer verder heel goed op je achtergronden te letten, hoe rustiger hoe mooier. Ook het in de camera kijken of juist helemaal weg van de camera is mooier.

Verder heb je zeker een goed begin te pakken en vooral veel blijven oefenen. De perfecte foto is de foto waar jij tevreden over bent!
Groeten,

Jichem
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Het eerste dat mij aan de foto's opviel waren ook de rommelige achtergronden.

Ik denk dat als je de tips van jichem in de praktijk brengt je al een flinke stap vooruit maakt.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Mijn favoriet is gelijk die laatste foto xD Voornamelijk omdat ik dol ben op dat soort honden:P

In mijn ogen hebben ze allemaal een beetje last van veel licht.

Maar goed, verder schattige foto's:P
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Bedankt voor de reacties! De oortjes en dergelijke valt me nu pas op.
Achtergronden op een appartementje zijn altijd moeilijk aan te passen. Kan met mijn dieren (behalve mijn ouders hond) geen mooie natuurlijke foto's maken. Maar zal er zeker op gaan letten!
Bedankt
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

De al genoemde punten vind ik vooral bij nr 2, 3 en 4. Nr 1 vind ik wel een goede pose maar nr 5 mag aan de boven en onderkant iets meer ruimte hebben voor mij,
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar