Raskonijn op de foto

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
revelnhd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 13:02

Naast het fotograferen, heb ik al jarenlang raskonijnen voor de tentoonstellingen.Maak dan ook showreportages en rasgerichte foto's voor Powerpoint presentaties en tijdschriften betreffende Kleindieren.

Hierbij een foto zoals wordt afgedrukt in een Kleindierenmagazine, wat kan ik hieraan nog verder verbeteren?

Het konijn dient een rasgebonden houding aan te nemen op de shows, dus dat moet ik ook aanhouden.Het lijkt wel leuker om spontane foto's te knippen, maar hier gaat het om rasgerichte foto's en artikelen voor vakbladen.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

ik heb dus geen verstand van ras konijnen maar bij deze foto zou ik zeggen dat zijn kop wat meer licht mag hebben.
Misschien wat verder van de achtergrond en met een paraplu of softbox zorgen dat er geen schaduwen op staan.
verder vind ik het een mooi beestje.

Succes ermee.
Grt Marco
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik ben ook geen raskonijnen expert, maar ik neem aan dat je de bouw van het beestje op een bepaalde manier moet presenteren. Is een foto van de zijkant verplicht of mag (kan) je ook een andere camera posities gebruiken? Als dat mag, kan je zijn/haar beste kanten naar voren laten komen.
Belichting kan, zoals Marco zegt, wat beter. Maar ook de ondergrond en achtergrond kan wat natuurlijker.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Mooie platte kop!!! Knap gefokt :!:
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar