Racing Festival 2012, Circuit de SPA Franchorchamps

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
reddevil1408
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2011 22:52

33236

Kees Kreijen in zijn Aston Martin Vantage tijdens de 2e race van het Racing Festival 2012 op het Circuit de SPA Franchorchamps

33237

Door de bocht

33238

Werner Heck (linker auto met blauwe motorkop) maakt met zijn Mazda 3 een uitstapje buiten de baan.

33239

Shaun Balfe in zijn Ferrari 458 Challenge tijdens de 2e race van het Racing Festival 2012 op het Circuit de SPA Franchorchamps.
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

De compositie vind ik wel goed, maar vraag me toch af hoe de foto's eruit hadden gezien als je met langere sluitertijden en lagere ISO-waarde (100 of 200 zou denk ik genoeg zijn, met een enkele uitschieter naar 400) zou werken. Het meeste is op 1/800 danwel 1/400 gemaakt en ik zou zeggen dat dat toch minimaal 2-3 stops minder kan, krijg je er ook meer beweging in.

Gewoon blijven oefenen, desnoods even oefenen op pannen, en het resultaat zal er sneller zijn als je denkt :) Ik ben wat dat betreft ook door schade en schande wijs geworden.
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Dennis,

De foto's zien er best goed uit. Alleen ben ik persoonlijk niet zo weg van het filter wat er overheen gegaan is. Dat is iets persoonlijks.

Wat Jozzy aangeeft dat er meer snelheid uit te halen is, ben ik absoluut met hem eens. Alleen zal je dan wel meer uitval hebben. Ook met zijn opmerking over de ISO-waarden ben ik het eens. Ondanks het donkere weer, was het goed te doen met ISO 100 t/m 200. Sporadisch heb ik zelf ISO 400 behoeven te gebruiken.

Een andere tip is om te proberen het hekwerk buiten de foto te houden. Door de hoogte verschillen en de diverse luiken in het het op Spa, is dat best goed te doen.
Laatst gewijzigd door 1 op Wim_B, in totaal 15 keer gewijzigd.
reddevil1408
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2011 22:52

Bedankt voor de feedback heren! Het was mijn eerste keer met een camera op Spa. Ik heb het hele rondje gelopen en was danig onder de indruk en nog druk zoekende naar de mooie momenten en plekken langs het circuit. Uiteindelijk vergeet je dan weleens de techniek op het moment dat ze langs komen.

De filter heb ik gekozen omdat ik een zwak heb voor de vintage styl, de kleuren komen er dan meer uit. Ik was zelf tevreden over het eerste resultaat, volgend jaar weer nieuwe kansen. :-)
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Eerste keer op Spa? Dan moet je een dag vol indrukken gehad hebben. Bij deze wat tips voor de volgende keer. Bij Raidellon, halverwege Kemmel en bij bocht 11 zitten gaten in de hekken voor het publiek om foto's te maken. Mijn foto van Josh Hill bij bocht 11 is een goed voorbeeld dat je ook zonder accreditatie mooi plekken hebt. Verder vindt ik ook het rechte stuk naar Rivage en Rivage zelf uitermate geschikt om over het hek heen te fotograferen. Denk er alleen om dat je dan de caravans niet meeneemt op de foto.

Wat betreft je filter vind ik dat dit een beeld moet ondersteunen. Iets benadrukken. Echter dat doet het hier niet. Dat is de reden waarom ik het niet geslaagd vind.

Volgend jaar weer genoeg mooie races... Dus inderdaad nieuwe kansen genoeg!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar