mijn eerste foto's hier

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
B.Bibber
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2012 16:16

hopelijk bevallen ze een beetje
1

Afbeelding

2

Afbeelding

3

Afbeelding


bedankt kijken en eventueel goede raad :)

grtjes
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

En gelijk een goede start zullen we maar zeggen.
Foto 1 voor mij de beste, met erg mooi licht.
Foto 2 staat de zon er wat uitgebeten op.
Foto 3 even jammer van de 2 hoogspanningsmasten. Tevens had een iets hoger standpunt het hier goed gedaan denk ik.

Maar ga vooral zo door.
Grt, Cees

PS: Welkom op het forum. Misschien kun je jezelf nog even verder voorstellen in: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

inderdaad mooie binnenkomer!

#1 mooie plaat, fijne compositie, grijze lucht rechts vind ik persoonlijk wat minder.. maar verder een toppertje!

#2 ook een lekker compositie net als foto 1 fijn licht.. maar de zon is wel heel erg.. aanwezig zeg maar.. ;)

#3 inderdaad een hoger standpunt was mooier geweest denk ik ivm de diepte wat je dan creëert..


gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Super begin. Pracht licht over het korenveld. Chapeau.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Goede binnenkomer hoor. Het lijken me verschillende belichtingen geblend met of zonder Photomatix, klopt dat? Foto 2 trekt me het meest aan, wel is de zon mij wat te veel. Ik zou nog wat langer gewacht hebben, dus tot de zon wat verder achter de bomen was gezakt. Ik denk dat je dan ook de stralen had gehad maar minder felle zon. Lucht ziet er wat vreemd uit van kleur en wolken vorm vandaar mijn vraag over de HDR

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
B.Bibber
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2012 16:16

bedankt kijken en fijne reacties

@ lassie_sr is inderdaad een blend van 3 belichtingen samen gevoegd in een programmaatje , dan verder bewerkt in viveza 2
( contrast ,belichting ,schaduwen en etc ) maar zo weinig mogelijk de schuivertjes bewegen . De 2 eerste foto's is een zonsopgang om 6 uur morgens van daar misschien die vreemde kleur en wolken , nummer 3 is een zonsondergang en wilde het licht tussen de bladeren vangen vandaar het lage standpunt . Zo hoop dat dit een beetje verduidelijkt en foto's worden steeds vanop statief genomen met zelfontspanner of afstandbediening voor zo weinig mogelijk trillingen te bekomen voor scherpte en samenvoegen . En wat de zon betreft , ik persoonlijk vind dat niet zo erg om dat het zo was op dat ogenblik , maar ieder mag en moet daar zijn eigen mening over hebben , zoals over iedere foto ook trouwens .

groetjes
Marc
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Bedankt Marc voor de verdere uitleg kan er altijd van leren. Ben benieuwd naar je toekomstige series

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

een mooi begin en prachtig licht over het korenveld op nr 1 en 2.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar