[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik weet het, maar nu even andere prioriteiten, net een andere auto moeten kopen, ben het huis aan het opknappen en de koelkast is na 14 jaar aan vervanging toe. Een eventuele 5D3 zal dus pas aankomend voorjaar worden, hopelijk is de prijs dan ook tot rond de 2500,= gezakt ;-)

Oh en BTW :lol: Mediamarkt heeft de prijzen van de website gehaald, vanmorgen werd 'ie nog voor 2520,17 aangeboden, opeens was de prijs weer 2989,=, nu zijn ze uitverkocht en staan er geen prijzen meer bij. Geldt ook voor de Nikon's. Ik vermoed dat Canon en Nikon er een stokje voor gestoken hebben.

Zie ook deze discussie
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

In het voorjaar 2013 zijn er vast weer nieuwe modellen.
Wanneer je de geruchten geloofd, is er dan een 3D.

Anders kan je altijd een 5D3 en een D800 om zelf mee te testen.
De praktijk kan nog wel eens anders zijn dan de cijfertjes je laten denken.

Hans.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

De 3D tamtam is idd iets om in de gaten te houden, zal echter geen 'koopje' worden.

Maar los daarvan vraag ik me af waarom er zo sceptisch wordt gereageerd op testsites.
Zij kunnen onder beter gecontroleerde omstandigheden testen en de uitkomst van de twee laatstgenoemde zijn mom gelijk.

Twijfels heb ik al wel vaker gehad mbt DxO, die ook de 70-200 2.8 II als slechter uit de bus laat komen dan de mkI, terwijl iedereen weet dat dit klinkklare onzin is. Sindsdien neem ik DxO met een grote korrel zout.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Voor wat betreft DxO geef je zelf al het antwoord.

De cijfertjes en grafieken zijn slechts een indicatie.
Wanneer 2 camera's in elke test stuivertje wisselen voor de titel "beste ...", is het verschil niet groot.
Van merk wisselen op basis cijfertjes zou dan wel eens een dure desillusie kunnen worden.

Het is ook maar de vraag of je bij de manier waarop jij je camera gebruikt en lichtomstandigheden dezelfde resultaten behaald als in de test.

Gewoon je huidige camera's blijven gebruiken een mooie plaatjes blijven maken.
Een model overslaan bespaart je een hoop geld.

Hans.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

arnold_w schreefCOLONMaar los daarvan vraag ik me af waarom er zo sceptisch wordt gereageerd op testsites.
[...]
Twijfels heb ik al wel vaker gehad mbt DxO, die ook de 70-200 2.8 II als slechter uit de bus laat komen dan de mkI, terwijl iedereen weet dat dit klinkklare onzin is.
Daarom, dus ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

[Oh en BTW :lol: Mediamarkt heeft de prijzen van de website gehaald, vanmorgen werd 'ie nog voor 2520,17 aangeboden, opeens was de prijs weer 2989,=, nu zijn ze uitverkocht en staan er geen prijzen meer bij. Geldt ook voor de Nikon's. Ik vermoed dat Canon en Nikon er een stokje voor gestoken hebben.[/quote]

Ik zie dat de 5D mark 3 nu helemaal niet meer op de site van de Mediamarkt staat ..................
Van de Mediamarkt heb ik wel de bevestiging ontvangen dat de bestelling geplaatst is ( en betaald!) en dat ik bericht krijg zodra hij gestuurd wordt, ik ga er vanuit dat ze niet meer bestellingen aannemen dan dat er camera's op voorraad zijn en sommige mensen teleurgesteld zullen worden (en dan het geld terug krijgen).
Nou maar kijken hoe dat gaat lopen ..............
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Dus alle andere testsites zijn per definitie ook waardeloos?

Ik haal veel informatie uit een hele waslijst aan testsites en vergelijk ze onderling ook.
Daarnaast lees ik veel gebruikersreviews op oa Fredmiranda ed.
Na al dat leeswerk krijg je wel een indruk over een camera of objectief.
Wat me echter opvalt is dat DxO nogal eens afwijkt van dit beeld, maar dat betekent dus niet dat je niets aan de andere sites hebt.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

arnold_w schreefCOLONTwijfels heb ik al wel vaker gehad mbt DxO, die ook de 70-200 2.8 II als slechter uit de bus laat komen dan de mkI, terwijl iedereen weet dat dit klinkklare onzin is. Sindsdien neem ik DxO met een grote korrel zout.
arnold_w schreefCOLONDus alle andere testsites zijn per definitie ook waardeloos?
:?:

Hoe hou ik het topic aan de gang?
:wink:
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

hdb schreefCOLON
arnold_w schreefCOLONTwijfels heb ik al wel vaker gehad mbt DxO, die ook de 70-200 2.8 II als slechter uit de bus laat komen dan de mkI, terwijl iedereen weet dat dit klinkklare onzin is. Sindsdien neem ik DxO met een grote korrel zout.
arnold_w schreefCOLONDus alle andere testsites zijn per definitie ook waardeloos?
:?:

Hoe hou ik het topic aan de gang?
:wink:
Was antwoord op bramos_ditaljanos.
Maar goed, lamaar.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

arnold_w schreefCOLONIk weet het, maar nu even andere prioriteiten, net een andere auto moeten kopen, ben het huis aan het opknappen en de koelkast is na 14 jaar aan vervanging toe. Een eventuele 5D3 zal dus pas aankomend voorjaar worden, hopelijk is de prijs dan ook tot rond de 2500,= gezakt ;-)
En altijd hebde een uitvlucht...

Is de prijs niet te hoog dan heb je zogezegd ineens andere kosten!
Ook ik heb een nieuwe wagen gekocht in januari besteld en nu pas geleverd.
En toch heb ik de 5D3 gekocht samen met de orginele batterijgrip.
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

YES ! Hij is binnen, al 1 dag na bestellen.
Incl. de grip die ik bij Digital Street had besteld (verkoopt MM online niet) voor €284 (ook een goeie prijs vind ik zelf).
Wel vreemd dat de prijs van de 5D in de winkel gewoon €3329 bedraagt (zonder de BTW korting) en online € 2999.
Het verschil is dus aanzienlijk, vind ik eigenlijk best wel groot.
Maar goed, het unboxen kan beginnen en dan veeeeeeeeel foto's maken om te kijken hoe ie het doet.
Me happy!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Gefeliciteerd met je nieuwe camera, heel veel fotoplezier, je hebt deze camera wel voor een hele mooie prijs gekocht en wat een snelle levering door MM. Ik had gedacht dat het wat langer zou duren ivm de actie.

Ik weet zeker dat er velen (waaronder ik) jaloers zullen zijn.
Laat je ook wat fotoresultaten zien?
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLON
arnold_w schreefCOLONIk weet het, maar nu even andere prioriteiten, net een andere auto moeten kopen, ben het huis aan het opknappen en de koelkast is na 14 jaar aan vervanging toe. Een eventuele 5D3 zal dus pas aankomend voorjaar worden, hopelijk is de prijs dan ook tot rond de 2500,= gezakt ;-)
En altijd hebde een uitvlucht...

Is de prijs niet te hoog dan heb je zogezegd ineens andere kosten!
Ook ik heb een nieuwe wagen gekocht in januari besteld en nu pas geleverd.
En toch heb ik de 5D3 gekocht samen met de orginele batterijgrip.
Gefeliciteerd!
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLON
arnold_w schreefCOLONIk weet het, maar nu even andere prioriteiten, net een andere auto moeten kopen, ben het huis aan het opknappen en de koelkast is na 14 jaar aan vervanging toe. Een eventuele 5D3 zal dus pas aankomend voorjaar worden, hopelijk is de prijs dan ook tot rond de 2500,= gezakt ;-)
En altijd hebde een uitvlucht...

Is de prijs niet te hoog dan heb je zogezegd ineens andere kosten!
Ook ik heb een nieuwe wagen gekocht in januari besteld en nu pas geleverd.
En toch heb ik de 5D3 gekocht samen met de orginele batterijgrip.
Wat stel je dan voor? Dat ie een camera koopt maar geen vers eten heeft omdat zn koelkast het niet goed doet? :D

Serieus, ik snap niet wat het nut van deze post is.
757D + 8-400 mm
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

karin115 schreefCOLONGefeliciteerd met je nieuwe camera, heel veel fotoplezier, je hebt deze camera wel voor een hele mooie prijs gekocht en wat een snelle levering door MM. Ik had gedacht dat het wat langer zou duren ivm de actie.

Ik weet zeker dat er velen (waaronder ik) jaloers zullen zijn.
Laat je ook wat fotoresultaten zien?
Ja deze prijs was erg gunstig (daarom waren ze ook snel uitverkocht) en het zal even duren voordat ie op dat prijsnivo komt.
Ik dacht dat ik qua menu's aan de 7D al een hele kluif had, deze 5D doet er in de menu's nog een schepje bovenop met instelmogelijkheden.
Een foto zal zeker geplaatst worden, eerst flink verkennen en experimenteren!
Handig trouwens dat de accu's van de 7D hetzelfde zijn, scheelt weer andere accu's aanschaffen.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb al een aantal keer geschoten met een 5d3 maar nu er hier net zo'n doosje staat heb ik even de tijd genomen voor een korte hands-on review met daarin een opsomming van de dingen waar ik tegenaan liep. :)

Even de camera uitgepakt, eerste wat me opviel was de dikke handleiding.(naast de NL helaas een ENG :()
Waar je bij de 5d2 na 227 pagina's van kaft tot kaft hebt gezien zal je bij de 5d3 iets langer door moeten lezen tot pagina 401 al zijn dit voornamelijk AF gerelateerde zaken :)
En dat terwijl er in veel menu items op de camera zelf achter de info-knop ook nog een duidelijk beschrijving staat van de functie.(erg prettig bij o.a. AF presets)

Het scherm achterop de 5d3 is echt een stap voorwaarts, beeldkwaliteit/pixeldichtheid viel direct op en de kijkhoek en gebrek aan reflectie is een zeer gewaardeerde upgrade.
Na wat spelen met de camera valt het me op dat een sterkte penetrante lucht van de grip af komt maar aangezien deze camera direct vanaf Canon komt zal het wel nieuwigheid zijn :P

Je kan op deze camera voor je zoom objectieven 2xmicroadjustment doen voor wide en tele, erg handig, tevens kan je ook het serienummer van je objectief registeren dus echt per objectief aanpassingen opslaan.

De mogelijkheid om een SD Eye-fi kaartje te gebruiken is wel erg prettig, nu kan je direct in het menu terugvinden wat de status van het kaartje is.
Ik moet het bereik nog testen maar de snelheid zit wel goed, ik schoot small jpg naar de Eye-fi kaart en binnen 5sec stond de foto op me scherm dat duurt normaliter(5d+sd adapter) nog een paar sec langer.

Bij video modus kwam ik ook de optie "windscreen", klinkt goed maar dit blijkt niet meer te zijn dan een high pass filter dus je verliest alle lagere tonen en dus ook de wind rumble.
Wel zo makkelijk als ik wat audio wil opnemen t.b.v. syncen voor video, scheelt me weer slepen met een extra mic en batterijen, dus wellicht nog even een micromuff op de body plakken.

De autofocus in live-view was naar mijn mening wel sneller geworden, altijd handig om even snel focus te locken voordat je de opname start.
De silent controle is wel een mooie uitvinding, hierdoor kan je tijdens opname middels zachte aanraking de instellingen veranderen, dus geen geklik meer in de video. :)
Helaas is er nog steeds geen mogelijkheid om de histogram te bekijken tijdens opname(al kan ML daar verandering in brengen ;))

Na verwijderen van de SD kaart kreeg ik regelmatig de melding: No card2 in camera cannot record separately.
Dit was opgelost nadat ik de Record functie weer op standaard had gezet ipv rec. separately.

Als laatst direct mijn grootste frustratie, de vergroot knop of juist het verplaatsen van de vergroot knop.
Deze knop zit al vele bodies bij mij rechtsboven en zit nu ineens in het linker rijtje naast het scherm.
Voor video gebruik ik deze knop behoorlijk vaak om even focus te checken maar in dit geval moet ik mijn linkerhand loslaten van de lens.
Gelukkig kan ik ook de SET knop programmeren voor diezelfde functie maar helaas is inzoomen/uitzoomen nog steeds niet mogelijk met de oude vertrouwde knoppen :(

Ik wil wel even afsluiten met een complimentje, voorheen kon je in een donkere omgeving met een wijde prime de buitenste AF-punten wel vergeten, deze werken nu erg lekker.
Nu is het een kwestie om meer praktijkervaring op te doen met de AF eigenschappen i.c.m. ai-servo instellingen op de 5D en te kijken welke instellingen het beste aansluit op mijn gebruik.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Hoihoi...
Er zijn inmiddels al aardig wat mensen hier die de 5D mkIII in hun bezit hebben,en voor die gene heb ik een vraag.
Ik kan deze body overnemen, en dit is t seienummer : 053024000705.
Is dit een van de eerste 5D's die geproduceerd zijn of niet?
Ik ben benieuwd :-)
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik had een 5D mk II, zocht een tweede camera erbij en heb gewoon een tweede mk II gekocht. Ik was niet zo onder de indruk van wat ik tegenkwam. Niet voor die meerprijs. Grafiekjes zijn grappig, maar da's in de praktijk meestal wel anders.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Dexter202

arnold_w schreefCOLON Denk dat je dit bedoeld....
http://www.youtube.com/watch?v=sc3qCbkwmsE

Zelfde "probleem" als bij de 7D, waar ik ook niet aan kan wennen, in veel situaties zie je de focus confirmation niet, is bij de 5D2 toch duidelijk beter zichtbaar.
Interessant. Eigenlijk zie ik het probleem niet helemaal. Gaat het erom dat de zwarte vierkantjes niet goed zichtbaar zijn op een donkere achtergrond, i.t.t. de felle rode stippen in andere camera's?

Persoonlijk vind ik het systeem met die zwarte vierkantjes veel fijner, als ik de 7D met de 1DIII vergelijk. Met name bij AI servo i.c.m. het hele AF veld is het veel overzichtelijker welk punt actief is. Bij de 1DIII licht dan helemaal niets op.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Ik stoor me zelf er ook niet aan dat het niet oplicht, maar ben ik nog niet in situatie gekomen dat ik het echt miste.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar