CF cardreader

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

Voor de tweede keer dit jaar is mijn cardreader stuk, had eerst een sweex en nu een sharkoon. Beide readers kwamen uit het onderste prijssegment :oops:

Ben nu voornemens wat meer te besteden maar dan wel aan een wat stevigere uitvoering. Hebben jullie voor mij advies welke readers goed bevallen. ik gebruik de cradreader alleen voor CF cards.

Alvast bedankt voor jullie moeite

grt
Rob
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zoals zo vaak, zoveel smaken zoveel prijzen...
Misschien een budget vermelden?

Hoe dan ook, gebruik er zelf 1 van Hama.

10 euro, dus ook uit lagere prijssegment.. ;<)
Nu een jaartje of 2 in (wekelijks) gebruik.
Werkt nog altijd prima en snelheid ook.
(Kwam ook in vergelijkende tests naar voren)

Algemeen gesproken wil het zeker niet zeggen dat duurder of degelijker wat constructie betreft zeker niet per definitie langer meegaat of sneller is.
je betaald eigenlijk alleen design of materiaal.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

2x in een jaar? je kunt je altijd beroepen op je garantierecht bij de winkel?
Canon
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Die blauwe van Hama zijn erg degelijk.
Ben inmiddels met mijn derde bezig. Klinkt natuurlijk niet degelijk.
Maar de eerste was USB 1.0. De upgrade naar 2.0 was een wereld van verschil.
Vervolgens had ik een laptop met USB 3 en een USB 3 cardreader van Lexar (Duur, maar erg goed)
Nieuwe baan en nieuwe spullen; wederom een blauwe Hama.
Kortom, ben met de derde bezig, maar moet bekennen dat de vorige 2 nooit gezeik gaven
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Hier ook een tevreden gebruiker van een Lexar Cardreader.
USB 3.. en dat verschil in snelheid merk je natuurlijk wel.
Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.
Mijn PC had geen USB 3 poort; ik heb dus ook geïnvesteerd in een USB 3 kaart.
Al met al kost dit natuurlijk meer als een reader met 2.0 aansluiting, maar op dat moment vond ik ( je moet je eigen ook af en toe verassen met wat nieuws 8) ) dat ik dat 'nodig ' had
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik heb een 4 in 1 cardreader van de trust en die bevalt mij prima.
wilde al voor je kijken wat hij kost maar hij is al niet meer leverbaar :lol: dus heb je ook weinig aan.

Nu lees ik over snelheid, ben erg blond, maar je cardreader helpt mee in hoe snel de foto geladen word? Want daar doe thij wel erg lang over dan... dacht dat dat aan bridge lag.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het is een keten. De snelheid van de geheugenkaart, de reader, de pc (bus/schijf/etc.) en de software.

Bridge is inderdaad één van de tragere programma's. Het maakt, wanneer je in RAW fotografeert, in de voorvertoningen gebruik van die RAW-informatie. Je thumbnail wordt gegenereerd uit die RAW. Nu zul je misschien denken dat dat niet anders kan, maar jawel.
In die RAW zit ook een jpg ingebakken. Die zie je bijvoorbeeld op het schermpje van je camera terug. Er zijn ook programma's die niet de RAW ontwikkelen voor de thumbnail, maar gebruik maken van die embedded jpg. Een programma wat dat bijvoorbeeld doet is PhotoMechanic. Een programma wat eigenlijk een vervanging voor Bridge is. Je kunt er geen foto's mee bewerken, maar wel mee organiseren/beheren. En dat doet het sneller en makkelijker dan Bridge.
Maar dit terzijde
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Die blauwe van Hama zijn echt goed, heb er al jaren een op reserve liggen (kreeg ik gratis bij een kaartje), maar nog nooit van de reserve bank hoeven halen. Uiteraard is de reader die ik gebruik ook een blauwe van Hama.
kevin94
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2011 17:47

Ik heb ook twee van die blauwe hama's en die werken nu al een aantal jaar perfect. Of ze erg snel zijn weet ik niet maar ze zijn wel oerdegelijk.
60D / Sigma 17-50 F2.8 OS / Canon 10-22 USM /Canon 70-300 L / Canon 50 mm F1,8 / Metz 50 af 1 / Lowepro Flipside 400AW / driepoot en monopod statief / Rode videomic pro
Mijn flickr account
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Iedereen moet natuurlijk "z'n eigen ding doen".
Maar even stoeien met de EOSutility kan z'n nut hebben voor andere zaken (camera bedienen op afstand, LiveView op een 60" HD-TV, firmware update, lenscorrecties uploaden, ...)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Dexter202

Van die blauwe Hama's heb ik er ook al 2 versleten. Prima ding op zich en niet duur.

Ik gebruik een ExpressCard Cardreader van Lexar i.c.m. een MacBook Pro en Aperture 3.4. Daarmee gaat het best rap :)

Afbeelding
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

thnx voor reacties, ga de blauwe hama op mijn verlanglijstje zetten voor Sinterklaas. Camera hangt nu met een usb aan de PC en dat gaat ook prima voorlopig.
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Een klein advies.
Pak een lexar, door de jaren heen heb ik er behoorlijk wat versleten van andere merken, voordeel is dat mijn vrouw een pc shop heeft (dus ik kan kiezen ;)) maar uiteindelijk bij lexar terecht gekomen (toen nog erg duur) en nooit meer wat anders gebruikt, tegenwoordig is lexar nog maar iets duurder dan de goedkopere, maar vooral met CF krijg je daar echt geen spijt van, heb legio cardreaders in het verleden kapot gehad omdat de pennetjes krom stonden.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar