Sport verbroedert

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
adidas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012 21:58

Ook voor/na en in de rust van voetbalwedstrijden kijk ik om mij heen en er is altijd wel iets de moeite waard om op de foto te zetten.
Ik vond dit wel een zo'n moment. Een druk sportcomplex waar deze twee zich niets van aan trekken en lekker met een bal bezig zijn.
Kwalitatief niet het beste, veel moeten kroppen.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Los van de kwaliteit is de foto als moment ook niet erg sterk.
De toelichting bij de foto is leuk hoor, maar het gaat hier uiteindelijk om de foto
Er is heel veel gras, ook tussen de kids en de bal. Maar behalve de blik in de juiste richting, geen enkele interactie tussen de kids en de bal.
.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar foto resultaten van de actie op het veld..?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
JanCanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 21:52
WoonplaatsCOLON Maastricht

Ik snap de titel niet......
Goed negatief kan positief uitpakken!
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Net zoals je vorige foto is deze ook niet sterk.

De titel bij deze foto past totaal niet bij de foto.

Mss volgende keer toch maar meer voor de actie op en rond het veld tijdens een wedstrijd gaan, want dit trekt mij niet.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
adidas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012 21:58

Frank, bedankt voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt qua foto.
Ik zit sinds kort op forums en probeer daar iets meer op te steken als dat ik al denk te weten en leer iedere keer weer bij.
De acties die ik maak op het veld zijn altijd een registratie van de wedstrijd en ik ga zelf wel voor een heel mooi actie moment.
Sinds ik op de forums foto's zie en van de tips leer bespeurde ik bij mezelf toch wel dat ik vaak op de automatische piloot foto's schiet.
Des te meer reden voor mij om goed naar de tips te luisteren en veel te lezen op het forum daar ik mijn foto's toch wel beter wil hebben ondanks dat ouders en kinderen altijd wel tevreden zijn.
Je kan wedstrijdfoto's van mij zien op mijn website http://www.jowo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Als ik echt een goede heb zet ik hem wel op het forum.
Ik waarschuw je wel hè, het is misschien niet de kwaliteit die jij gewend ben, maar ik ben niet bang, ik ben hier om te leren.

Jan, ook jij bedankt voor je reactie.
Misschien heb ik wel te filosofisch nagedacht over de titel, een beetje in het kader van de ellende die je vaak hoort in onze multiculturele samenleving laten deze 2 kids zien dat het wel samen kan.
Ik zal mijn volgende titels wat simpeler houden.

Jef, ook jij bedankt voor het kijken en je reactie.
Ik denk dat al mijn foto's niet sterk zijn en hoop dan ook van jullie te leren dat ze wel sterk worden.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

adidas schreefCOLONIk waarschuw je wel hè, het is misschien niet de kwaliteit die jij gewend ben, maar ik ben niet bang, ik ben hier om te leren. Ik denk dat al mijn foto's niet sterk zijn en hoop dan ook van jullie te leren dat ze wel sterk worden.
Hulde. Met deze instelling (die ik niet heel veel tegen kom op fora) kom je er wel! Veel leer- en fotografeerplezier!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
JanCanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 21:52
WoonplaatsCOLON Maastricht

Ik zie twee gewone kinderen spelen .......
Goed negatief kan positief uitpakken!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik sluit me aan bij Marco. Een uitstekende instelling..!
Want daar proberen we hier samen aan te "werken", genieten van al het moois dat gepost wordt en het verder omhoog helpen van een ieder die zelf ook verder omhoog wil en daarvoor open staat voor commentaar.

Mijn comments zijn dan ook zeker geen kritiek, maar bedoeld om zelf idd eens anders naar je resultaten te kijken. En met dat alles te doen wat je denkt er mee te moeten en kunnen doen.
En aan je reactie's te lezen gaat dat dus ook zeker lukken.. :P

Even gespiekt op je site. Zitten leuke foto's tussen hoor.
Bij gelegenheid misschien eens je eigen top 5 uitzoeken en hier plaatsten..?
Hoe dan ook;

Veel foto- en forumplezier toegewenst...!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

adidas schreefCOLON Sinds ik op de forums foto's zie en van de tips leer bespeurde ik bij mezelf toch wel dat ik vaak op de automatische piloot foto's schiet.
Denk dat iedereen hier dit wel heeft gehad. Of misschien wel nog steeds heeft (zoals in mijn geval).
9 van de 10x wordt je wordt je overvallen door 'het moment' en ben je heel erg gedreven om een mooie foto te maken.
En om het moment maar niet te missen schiet in de automatisch piloot en doe je maar een eind ;)
Maak al een aantal jaar foto's maar ik moet mezelf nog steeds dwingen om meer te gaan voor kwaliteit en minder voor kwantiteit.
adidas schreefCOLON Ik waarschuw je wel hè, het is misschien niet de kwaliteit die jij gewend ben, maar ik ben niet bang, ik ben hier om te leren.
+1000 voor deze opmerking...
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
adidas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012 21:58

Frank en Marco bedankt voor jullie reacties.
Frank, ik zie commentaren altijd als opbouwend en nooit negatief.
Mensen die een zin neerzetten, Sorry Jan, daar kan ik niet zo veel mee en leer daar ook niets van.
Maar iedereen heeft het recht om te mogen reageren op een foto anders moet ik hem niet plaatsen.

Stafford, automaat of niet maar heb even op jouw site gespiekt en daar zitten toch hele mooie plaatjes tussen hoor, zo heb ik ze nog niet gemaakt.

Tot de volgende topic.
Gebruikers-avatar
JanCanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 21:52
WoonplaatsCOLON Maastricht

Ik heb niet op je foto gereageerd. Ik reageerde alleen op de titel. Ik zie alleen twee kinderen met een bal spelen. Daar wilde ik alleen mee aangeven dat, blank of donker, rood groen geel of rose, het moet geen bijzonderheid zijn als verschillende rassen samen spelen werken of wonen. Dat is alles. Vind het jammer, is misschien niet het juiste woord, dat met een titel, hoe goed bedoeld ook, dat geloof ik zeker wel, net de nadruk, aandacht op de verschillend rassen wordt gelegd. Ik denk misschien ook wel te ver door. Nogmaals ik snap je punt en snap je gedachte. Maar volgens mij moet het gewoon zijn. Maar ja, helaas is dat in de maatschappij niet zo. Is geen kritiek op jou of de foto. Maar op de maatschappij
Goed negatief kan positief uitpakken!
Gebruikers-avatar
adidas
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2012 21:58

Jan, ben erg blij met je reactie. Uit dit verhaal kan ik concluderen dat wij op dezelfde golflengte zitten. Ook mij maakt het niets uit of iemand geel,groen,paars,bruin of wit is. Ik heb elke dag bijna elke kleur om mij heen en vermaak mij prima. Heb er zelf niet zo bij stil gestaan dat ik juist weer de nadruk leg op het item van de maatschappij, dank zij jou uitleg kan ik hier weer verder over denken.
Leuk hè dat een foto of titel een gesprek als dit te weeg kan brengen.
hoop dat je de volgende keer ook wat tips op mijn foto kan geven want daar gaat het uiteindelijk om.
Nogmaals dank voor je reactie.
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

adidas schreefCOLONStafford, automaat of niet maar heb even op jouw site gespiekt en daar zitten toch hele mooie plaatjes tussen hoor, zo heb ik ze nog niet gemaakt.
Bedankt voor het compliment maar die heb ik niet op de 'automatische piloot' genomen (en het resultaat is er naar (hoop ik)).

In ieder foto daar zit behoorlijk wat tijd & planning...
Zo ben ik voor de foto van molen "de hoop" in middelburg 3x op en neer gereden, heb ik voor die foto van de zeelandbrug 5x op die dijk gestaan.
En de foto van de abij in middelburg is een foto die ik al 3 jaar (op open momumentendag) probeer te maken.

Maar dat is wat ik probeerde te zeggen.
Een goede foto kost gewoon tijd, planning, geduld, voorbereiding, kennis, kunde en een heel klein beetje geluk.
Maar dat is nu precies het geen waarom ik fotografie zo leuk vind. De uitdaging!
Gewoon weten dat er op een locatie een mooie foto te maken is en dan net zo lang zoeken en proberen tot je hem gevonden hebt.
En dan thuis komen om te ontdekken dat het gelukt is. HEERLIJK!
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Wat een geweldige ontwikkelingen en woorden in deze topic...!
Heerlijk..! :D
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar