Baby in een mandje

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Eens wat geprobeerd met een baby, een wit doek en een mandje. Graag feedback hoe het beter/anders/mooier kan.

1

32518

2

32517

3

32516

4

32515

5

32514

Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik heb 0 ervaring met dit soort fotografie, maar ik denk als het achtergronddoek beter belicht wordt je de baby en het mandje wat meer los krijgt. Nu is naar mijn mening het doek nog te veel aanwezig.
daarnaast zou een lager standpunt ook kunnen helpen, dat de baby als het ware over het randje naar je kijkt.
Groeten,

Jichem
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

De belichting was inderdaad een probleem, eens! Dat is een punt waar ik nog mee bezig ben..
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Dit is ook niet echt mijn tak van sport, maar ik kan je wel vertellen dat ik #3 de leukste en beste vind uit je serie.
Hier staat het kind er volgens mij ook het meest ontspannen op.
Je hebt het jezelf denk ik erg moeilijk gemaakt door met een witte achtergrond te werken in combinatie met lichte kleding en een bijna wiet beklede mand.
Misschien dat wanneer je iets verteld over hoe je e.e.a. nu hebt belicht, dat er anderen zijn (ik doe niets met modellen en kunstlicht) die je kunnen vertellen hoe je e.e.a. beter aan kunt pakken.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
corny121
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2012 08:46
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Daar kan ik eigenlijk heel kort over zijn, er is niet veel extra's aan belichting gebruikt dan een flitser, opzet Metz en gewoon daglicht. Meer had ik niet voorhanden momenteel. Ik denk wel met losstaande flitsers of continu verlichting een beter resulltaat te halen qua belichting.
Over de kleding had ik nog totaal niet nagedacht op dit moment, het was een vrij spontane actie, punt voor de volgende keer is dus meer voorbereiding!
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Meer spelen met scherptediepte, afstand nemen tot de achtergrond en een zakdoek meenemen om de snotterbellen van het kind af te vegen.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Op zich een leuk begin maar inderdaad de afstand tot de achtergrond is te klein en het diafragma ook. (dus een lager f-getal pakken.)

Daarnaast vind ik eerlijk gezegd de baby iets te groot ten opzichte van het mandje, oftewel het mandje is te klein voor het kindje, zo is de verhouding niet mooi. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Probeer niet te flitsen met baby's en gebruik te maken van natuurlijk licht. De baby verder van de achtergrond plaatsen en zorgen dat je achtergrond glad/gestreken is.
Ik ga mee met Karin voor wat betreft het mandje wat te klein is voor de baby, hierdoor zijn de verhoudingen weg.
Lekker door blijven oefenen en proberen!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Foto 1 en 5 hebben een beetje bewegings onscherpte bij de handjes. Foto 2 heeft ze (volgens mij is het een meisje, gezien de roze sokjes) een verschrikt gezicht. Waarschijnlijk van de flits.
Volgende keer wel even het snuitje afpoetsen voordat je de foto maakt. Het mandje is misschien wat krap, maar ideaal om de baby te positioneren. Ik had de camera positie wat lager gedaan, op ooghoogte.
Foto 4 is mijn favoriet.

Ik heb zelf een paar jaar geleden een foto sessie van ons dochtertje gedaan. Destijds met een compact camera. We hadden toen een oude houten krat gevuld met een rood tafellaken en een bol aangesneden kaas en de baby. Achtergrond was een cobalt blauw dekbedovertrek. Gemaakt met natuurlijk licht.

http://steven6773.deviantart.com/galler ... 4#/d4yimuh" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar