Canon EF 50mm f 1.8 II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

Beste,

volgende week moet ik een paar foto's gaan nemen binnen in een manege? nu voorlopig heb ik enkel de kitlens 18-55, nu was ik van plan om mij de Canon EF 50mm f 1.8 II bij te kopen. zou ik met deze lens wat zijn in de manege? ook zullen er wat buitenfoto's gemaakt worden, maar ik maak mij meer zorgen in de binnen foto's. weet iemand wat tips?
alvast bedankt

grtz
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Je zal eerst moeten bepalen welke beeldhoek voor jou bruikbaar is. Die wordt bepaald door grootte onderwerp en de afstand. Jij bent de enige die hier iets zinnigs over kan zeggen.

In een paardenmanege heb je weinig licht. Heb je al gemeten hoeveel licht er is? Je moet wel over een camera beschikken die hoge ISO waarden aan kan.

De AF van de camera-lens combo moet snel geneog zijn. Hoe trefzeker is de 50 mm 1.8?

Kortom, volgens mij kan je een heleboel zaken zelf uitzoeken!
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

volgende week ga ik voor de eerste keer naar de manege, dus dan kan ik kijken hoeveel licht er is. nu weet ik wel niet of er daar geflitst mag worden, maar denk het niet. dus zou ik wel mijn iso op 3200 of zelf op 6400 moeten zetten, maar dan heb ik schrik dat ik met teveel ruis ga zitten in de foto's. nu de Canon EF 50mm f 1.8 II was ik toch al van plan om te kopen mits deze zeer goed is voor portret fotografie en hopelijk ook bruikbaar in de manege. ik zal er volgende week hier eens wat foto's plaatsen als ze goed gelukt zijn.
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

canon-eos,

De Canon EF 50mm f/1.8 II, is qua automatische (AF) focus zeer traag. Het objectief hunt al gauw in moeilijke lichtomstandigheden.

Prima, voor portretten, hoor. Het objectief is goed vanaf diafragma f2.8 en zeer goed vanaf f4 t/m f8, na f8 krijg je gauw last van diffractie.

Opzich een leuk objectiefje om bij je te hebben, maar voor mij blijft het daar dan ook bij...

Wat hoge ISO-waarden betreft: Wat heb je liever: een goed belichte plaat met iets meer ruis of en slecht belichte plaat met geen ruis, maar wel bewegingsonscherpte door een te trage sluitertijd?

Als het echt moet, draai ik mijn hand er niet voor om, om zonder blikken of blozen mijn ISO op te schroeven naar 6400. "Hoe beter je belicht, hoe beter de ruis zich camoufleert!" Wanneer mogelijk, probeer het histogram zoveel mogelijk naar rechts te schuiven. Ik zeg duidelijk: wanneer het mogelijk is.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Clack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012 18:16

Die ISOANGST komt mij bekend voor :)

In redelijk licht met weinig echt donkere vlakken valt de ruis in de foto weg (is er wel maar je ziet het nauwelijks).

Mijn tip: schiet met akelig hoge iso's en bekijk de resultaten, los van dat je doet wat je denkt dat werkt natuurlijk.
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

bedankt voor de tip. ik zal na zaterdag hier eens wat foto's plaatsen die ik getroken heb met de 50mm lens
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar