Gaia Zoo Park impressie

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ooit had ik hier beloofd om meer foto's te plaatsen. Eindelijk eens tijd gevonden om eerst een hele rits foto's te bewerken.
Een tijdje terug ben ik met vrouwlief naar het Gaia Zoo park gegaan, op een zondag dat de zon de hele dag fel scheen. Soms is dat ook wel terug te zien in de foto's.
De meeste foto's zijn gemaakt met mijn 70-200 f/4, m.u.v. foto 4, die is genomen met de 55-250 door mijn vrouw.
Ik hoop dat ze smaken, reacties vind ik leuk alsmede opbouwend commentaar.
Roland

ps: ik zie dat door het verscherpen sommige foto's nog even aangepast moeten worden, iets teveel van het goede....

foto 1

32167

foto 2

32168

foto 3

32169

foto 4

32170

foto 5

32171

foto 6

32172

foto 7

32173

foto 8

32174

foto 9

32175

vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Hmmm, geen slechte score, 163 views en 0 reacties :cry:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Markboefje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2012 13:52

Dan mij bescheiden mening ;-)
Ik mis hier en daar nog wel wat scherpte.

Actiefoto (het momentum) van de zeearend is mooi vastgelegd, alleen ook hier niet volledig scherp.
De foto van die twee neushoorns had ik liever van de voorkant gezien. Ben niet zo'n billenman :lol: :lol:
Yes we Can(on)..
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Road8 schreefCOLONHmmm, geen slechte score, 163 views en 0 reacties :cry:
Sorry .... Ik mis over het algemeen bij nagenoeg alle foto's de scherpte. En net dat interesante om naar de foto's te blijven kijken (dit laatste is heel persoonlijk)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet eerlijk gezegd niet welke onscherpte er bedoeld wordt, op mijn scherm zijn de foto's scherp, waar ze scherp moeten zijn. De foto's van de roofvogels zijn niet over het geheel scherp, klopt, maar dit komt uiteraard door de beweging van de vleugels en dit doet mijns inziens geen afbreuk aan de foto.

Markboefje schreefCOLONDan mij bescheiden mening ;-)
Ik mis hier en daar nog wel wat scherpte.

Actiefoto (het momentum) van de zeearend is mooi vastgelegd, alleen ook hier niet volledig scherp.
De foto van die twee neushoorns had ik liever van de voorkant gezien. Ben niet zo'n billenman :lol: :lol:[/quote

:mrgreen: ik had ook liever de voorkant gezien, ik heb nog gevraagd of ze zich wilden omdraaien maar ze vonden het te warm...... dan maar de achterkant, dan maar eens anders dan "standaard".
Apple schreefCOLON
Road8 schreefCOLONHmmm, geen slechte score, 163 views en 0 reacties :cry:
Sorry .... Ik mis over het algemeen bij nagenoeg alle foto's de scherpte. En net dat interesante om naar de foto's te blijven kijken (dit laatste is heel persoonlijk)
Over de scherpte heb ik al iets gezegd, over het blijven kijken naar de foto's, dat is inderdaad heel persoonlijk, toch bedankt voor je commentaar.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Die foto van de zeearend is mijns inziens ook de mooiste van de serie.

Stilzittende of -liggende dieren fotograferen vraagt wat creativiteit om er een spannende en boeiende foto van te maken. Bijv. die van de leeuwen of neushoorns is niet bijzonder, terwijl die van het luipaard al een stuk interessanter is, doordat je de foto gemaakt hebt vanuit een laag gezichtspunt.
Vooral veel doen en uitproberen!

De foto's van de vogels zijn nog wel redelijk scherp op de juiste plaats, maar bij het aapje, leeuwen, luipaard en giraffe valt mij de onscherpte ook wel op.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ook bedankt voor jouw reactie,
wat betreft de onscherpte, ik vermoed dat het te maken heeft met het verkleinen en plaatsen op het forum. Bij mij thuis op mijn (niet gekalibreed) scherm, zijn ze gewoon echt scherp, ook die van het aapje en de giraffe.

Ik ben het met je eens dat het lastig is om creatieve foto's te maken van bewegingloze dieren, maar bij dierentuinfoto's ontkom je daar vaak niet aan. Het was ook mijn bedoeling om met name de koppies vast te leggen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Wij kunnen alleen de foto's beoordelen zoals wij deze nu zo zien. Wij kunnen helaas niet mee kijken op jou beeldscherm ;-)
Als goed is staat er op het forum een uitleg hoe om te gaan met verscherpen als je de foto's verkleind. Wellicht heb je iets aan deze uitleg ?
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik weet dat je na het verkleinen nog moet verscherpen, heb ik ook gedaan, wellicht niet helemaal de juiste instellingen gebruikt ? Ik zal er nog eens naar kijken. Bedankt !
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar