[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Gisteren stond nog voor €2699,00 op de site bij Apollo in Almere. Ik heb hem besteld na ongeveer dagelijks voor een maand kijken hoe de prijzen omlaag gingen. Vandaag stond die op de site voor € 2849,00. Vandaag de camera opgehaald. Volgens de verkoper komt de prijsstijging, omdat er weer een schaarste is ontstaan. Dus als er weer meer beschikbaar komen van Canon dan zal de prijs weer dalen. Jullie moeten dus weer geduld hebben. Ik had geluk en net de laatste voor de prijs van gisteren. Maar misschien denk ik daar over een maand anders over, omdat de prijs er ver onder zit. Maar dat kan natuurlijk ook veel langer duren.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Op zich zou dat best een verklaring kunnen zijn natuurlijk.. Heb hier op het forum de laatste maand ook een stijging gezien van mensen die hem nu gehaald hebben, en de prijs begon voor een hoop toch aantrekkelijker te worden toen hij (dik) onder de psychologische grens van 3000,- dook.
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

Mee eens Rocker.
Ach we wachten gewoon nog even, Canon wil verkopen en wij bepalen wanneer er gekocht wordt dus als we langer wachten zakken de prijzen vanzelf.
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

shyam schreefCOLONGisteren stond nog voor €2699,00 op de site bij Apollo in Almere. Ik heb hem besteld na ongeveer dagelijks voor een maand kijken hoe de prijzen omlaag gingen. Vandaag stond die op de site voor € 2849,00. Vandaag de camera opgehaald. Volgens de verkoper komt de prijsstijging, omdat er weer een schaarste is ontstaan. Dus als er weer meer beschikbaar komen van Canon dan zal de prijs weer dalen. Jullie moeten dus weer geduld hebben. Ik had geluk en net de laatste voor de prijs van gisteren. Maar misschien denk ik daar over een maand anders over, omdat de prijs er ver onder zit. Maar dat kan natuurlijk ook veel langer duren.
Is met alles de grote vraag, wanneer moet je iets kopen.
Wat langer wachten tot het nog verder zakt of direct toeslaan.
Op een gegeven moment moet je wel wat doen anders sterf je met de folder in je hand ....
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

hendrikkieb schreefCOLON
shyam schreefCOLONGisteren stond nog voor €2699,00 op de site bij Apollo in Almere. Ik heb hem besteld na ongeveer dagelijks voor een maand kijken hoe de prijzen omlaag gingen. Vandaag stond die op de site voor € 2849,00. Vandaag de camera opgehaald. Volgens de verkoper komt de prijsstijging, omdat er weer een schaarste is ontstaan. Dus als er weer meer beschikbaar komen van Canon dan zal de prijs weer dalen. Jullie moeten dus weer geduld hebben. Ik had geluk en net de laatste voor de prijs van gisteren. Maar misschien denk ik daar over een maand anders over, omdat de prijs er ver onder zit. Maar dat kan natuurlijk ook veel langer duren.
Is met alles de grote vraag, wanneer moet je iets kopen.
Wat langer wachten tot het nog verder zakt of direct toeslaan.
Op een gegeven moment moet je wel wat doen anders sterf je met de folder in je hand ....
Voordeel is dan wel dat je een mooiere marmeren steen op je graf krijgt...tenzij de familie beslist om te wachten tot de prijs van de marmer zakt :mrgreen:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Bobby
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2006 18:16
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Hier een update over de 5D III en de Sigma 70-200 ....
Het objectief is sneller terug dan verwacht en werkt nu prima met de body.
Greetings Chris
www.carpediemlandscapes.com

Canon 5D Mark III, Sigma 50 f1.4 , Canon 17-40 f4 L , Canon 24-105 f4 L is , Sigma 70-200 f2.8, apo teleconverter 2.0, Canon Speedlite 430 , Canon Speedlite 580II, Lee filter set.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mooi! Geniet ervan nu dus :)
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

Aestiva schreefCOLONInmiddels heb ik ook een grip voor (origineel) voor de 5D MKIII. Deze bevalt itt tot die van de 5D MKII echt perfect. Bij de MKII leek deze voor mijn gevoel wat instabieler en gladder. Bij de 5D MKIII zit deze echt perfect in de handnet zoals de 1Ds dat bij mij deed.
Wat ik helemaal top vind is de joystick op de grip.

Het enige wat ik nu nog nodig heb is een handstrap.


Die handstrap.....heb je die inmiddels al? Ik twijfel nog steeds, ben gisteren ook weer aan het zoeken geweest op YouTube, de Carry speed ziet er ook wel mooi uit (nieuwe versie) maar dat je camera zo langs je hangt lijkt mij niet zo fijn...! (vaak heb je bij je spijkerbroek toch van die koperen knoppen zitten, waar je volgens mij je camera lelijk mee kan beschadigen)

Maar als je de handstrap al hebt, hoe bevalt deze?

Groeten,
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

Ik gebruik de Carryspeed ook en je kunt hem net zo hangen als jij wilt.
Ik heb geen last van in de weg zittende knopen van mijn broek.
Een hele dag sjouwen met body & grip & telelens leverder totaal geen problemen op.
Het is de perfecte strap voor mij (ik heb de oudere versie).
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

hendrikkieb schreefCOLONIk gebruik de Carryspeed ook en je kunt hem net zo hangen als jij wilt.
Ik heb geen last van in de weg zittende knopen van mijn broek.
Een hele dag sjouwen met body & grip & telelens leverder totaal geen problemen op.
Het is de perfecte strap voor mij (ik heb de oudere versie).

En had je hem in Nl besteld of in de States zelf? In Nederland zijn nog maar weinig zaken die hem hebben.... Gisteren op hun site gekeken en vond het nogal verwarrend welke je dan zou moeten bestellen....elke type eindigt (voorbeeld foto's) met de "Pro II" die met twee straps aan de camera....?!? :shock:
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

Ik heb hem in NL besteld bij Digital Warehouse.
Hieronder staat de link:
http://www.digitalwarehouse.nl/carry-sp ... strap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

hendrikkieb schreefCOLONIk heb hem in NL besteld bij Digital Warehouse.
Hieronder staat de link:
http://www.digitalwarehouse.nl/carry-sp ... strap.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Super.....dank je wel.

Groeten,
Gebruikers-avatar
MvdVaart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 19:18
CONTACTCOLON

Ik ben wel benieuwd wanneer de prijs van deze camera weer eens gaat zakken. Hij is nu nog steeds aan de hoge kant. De 5d mark 2 gaat toch uit productie. Bij Cameranu komt hij niet meer in het assortiment voor en wordt ook niet meer besteld volgens de verkoper. Dus als je straks een full-frame camera wilt hebben moet je diep in de buidel tasten.
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Vorige week de MK-III opgepikt bij konijn.. Nu een weekje mee gespeeld (3 bruiloften mee geschoten en 2 love-shoots)
Conclusie... Wat een beest van een camera!!!.
Waar ik met de MK-II toch toch op zo'n 30% AF focus missers zat bij f/2.0 of groter is bij de MK-III 99% van de shots gewoon ragscherp !
Daarnaast focust hij veel beter bij weinig licht of juist veel tegenlicht.
Daarnaast de dual-card mogelijkheid (ideaal voor bruiloften), de optie om meteen in 1x 100% in te zoomen op je AF punt , 61 AF punten, HDR modus, hoge ISO prestaties etc etc.. Ik ben verliefd :-)

Binnenkort gaat m'n andere MK-II ook in de verkoop en wordt deze ingeruild voor nog een MK-III :-)

Oh.. bij konijn was hij toen trouwens € 2999,-

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

MvdVaart schreefCOLONIk ben wel benieuwd wanneer de prijs van deze camera weer eens gaat zakken. Hij is nu nog steeds aan de hoge kant. De 5d mark 2 gaat toch uit productie. Bij Cameranu komt hij niet meer in het assortiment voor en wordt ook niet meer besteld volgens de verkoper. Dus als je straks een full-frame camera wilt hebben moet je diep in de buidel tasten.
Canon heeft bij de introductie van de Mk III aangegeven de Mk II voorlopig nog gewoon te blijven produceren, en hij staat ook gewoon nog overal op de webpagina's. Een beetje voorbarig dus van Cameranu.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

ebeckers schreefCOLONVorige week de MK-III opgepikt bij konijn.. Nu een weekje mee gespeeld (3 bruiloften mee geschoten en 2 love-shoots)
Conclusie... Wat een beest van een camera!!!.
Waar ik met de MK-II toch toch op zo'n 30% AF focus missers zat bij f/2.0 of groter is bij de MK-III 99% van de shots gewoon ragscherp !
Daarnaast focust hij veel beter bij weinig licht of juist veel tegenlicht.
Daarnaast de dual-card mogelijkheid (ideaal voor bruiloften), de optie om meteen in 1x 100% in te zoomen op je AF punt , 61 AF punten, HDR modus, hoge ISO prestaties etc etc.. Ik ben verliefd :-)

Binnenkort gaat m'n andere MK-II ook in de verkoop en wordt deze ingeruild voor nog een MK-III :-)

Oh.. bij konijn was hij toen trouwens € 2999,-

Erwin
30% missers op F2 bij bruiloften en loveshoots? Straffe gast!
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

30% missers op F2 bij bruiloften en loveshoots? Straffe gast!
Volgens mij vrij normaal hoor ? Let wel op dit is 30% van alle shots die op F/1.4-F/2.0 geschoten zijn he!
Heb al van diverse collega's gehoord dat zij met de MK-II ook op zo'n percentage uitkomen. Sommige zitten nog hoger!
Ik laat mijn apparatuur 2x per jaar schoonmaken & kalibreren, werk met L primes maar je ontkomt er gewoon niet aan dat je AF missers hebt.
Met bruiloften werk je bijna continue in slecht verlichte locaties (stadhuis,kerk,trouwlocaties,feestzalen) en tegenlicht waardoor de AF het zeer moeilijk heeft
Dan ook nog hoge iso's, sluitertijden die 'net' aankunnen en diafragma bijna vol open op f/1.6 - f/2.0
In dat soort omstandigheden wil ik dan ook nog momenten en emotie pakken, dus niet 'geposeerd' en je 'modellen' staan dus niet stil
Je werkt gewoon op het randje van wat mogelijk is met een MK-II en daardoor zitten er missers tussen.

Op zich verder ook geen probleem want aan het eind van de dag heb ik toch altijd meer dan genoeg foto's voor het bruidspaar en heb ik alle momenten wel kunnen vastleggen.
Maar waar ik bij de MK-II vaak 2x-3x afdruk om zeker te weten dat er een scherpe tussenzit is dit bij de MK-III dus niet nodig.

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

De prijs blijft inderdaad net onder de € 3000 en dat ik vind ik iets te gortig.
Hij moet nog minstens € 250 zakken voordat ik instap.
Wilde net instappen voor € 2750 en hem bij Digital Street kopen toen de prijs omhoog schoot.
We hebben geduld, zolang wij niets kopen verkoopt de winkel ook niets!
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

hendrikkieb schreefCOLON We hebben geduld, zolang wij niets kopen verkoopt de winkel ook niets!
Zo kun je ook denken, maar ben bang dat de winkels er niet zo gevoelig voor zijn. Verkoop lijkt toch behoorlijk goed te gaan van het nieuwe toestel. ;-)

Wat mij betreft mag de prijs wel rond de 2900 a 3000 euro blijven :mrgreen:
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Vandaag voor het eerst op de plaat gezet met een 5DIII door RTL8...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar