[VerzamelTopic] EOS 650D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Clack schreefCOLONOp zich heb je geen spiegel nodig en denk dat de meeste mensen spiegelreflex associëren met kwaliteit terwijl dat toch eerder sensor (o.a.) gerelateerd is en die spiegel is alleen nodig om via de zoeker door de lens te kijken.

De 650D heeft veelbelovende specs. al vind ik hem stevig aan de prijs (voor hetzelfde heb je een 60D of een Nikon D7000,wanneer je nog (g)één lenzen hebt ook een goed alternatief).

Ik ben zeer benieuwd naar de eerste reviews.
Met deze specificaties dendert de 650D over de 60D en de D7000 heen. Met een 70D of D7500/D8000, zal het evenwicht weer hersteld zijn.

De enige camera die nog nut heeft, op dit moment, tussen de 650D en de 5D MKIII/D800 is de 7D, puur vanwege zijn snelheid.

Ik ben wel benieuwd in een vergelijk tussen de 650D en de D3200.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Nikon lijkt met de D3200 (na de D800) weer een nieuwe klapper in huis te hebben.
Vergeleken met de 600D slaat ie zeker geen slecht figuur.
http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon-D3200" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Volgens mij is de D3200 ook opvolger voor de D5100

Interessanter, op Nikon vlak, zijn de geruchten over het verschijnen van een D600, een budget full-frame camera.

Maar de 650D hou ik met argusogen in de gaten, dat kan wel eens de opvolger worden van mijn 600D.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Testplaten:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/c ... -t4iA7.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

A kai-licious movie

http://www.youtube.com/watch?v=pfINGg4w ... ploademail" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Weer heel humoristisch gedaan. :D

Met ook serieuze aandacht voor de pluspunten (zoals het touchscreen) en de "verbeterpunten" (zoals de focustracking in videomode).

Maar waarschijnlijk dat de tracking beter werkt als je een van de nieuwe STM objctieven gebruikt:
Much to the pleasure of aspiring student filmmakers and parents everywhere, the Rebel T4i features Canon's new Movie Servo AF providing a quiet, continuous AF during HD video recording when using one of Canon's newly introduced Stepping Motor (STM) lenses. The silent continuous autofocus when shooting HD video helps ensure the camera only captures the sounds of the scene being recorded.

Continuous AF during HD Video Recording
For the first time in a Canon EOS DSLR, the EOS Rebel T4i includes Canon's new Movie Servo AF for recording video. When used with Canon's new EF and EF-S STM lenses, the camera can provide smooth and quiet continuous AF while recording video. This technological breakthrough enables the new EOS Rebel T4i to achieve AF while still retaining a DSLR camera's signature background blur and image quality, producing stunning videos of parties, events, summer vacations or graduations.

When shooting video with Canon's STM lenses, AF also remains silent, helping ensure you only capture the sound of the scene being recorded. The EOS Rebel T4i features a built-in stereo microphone, a first for the Rebel line, that includes an attenuator function to reduce audio distortion in extra loud situations.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik denk dat mijn 600D een zusje gaat krijgen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

En ik heb m gister besteld bij topdeals.nl samen met een Tamron AF 18-270/3.5-6.3 Di II VC LD PZD, voor erbij, stukkie kleiner een lichter in gewicht als m,n 7D :-), ik had een compakkie erbij ''Powershop SX30, maar als je eenmaal een eos gewend ben, dus heb ik die maar weer verkocht...
Als t goed is morgen in huis
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Zo? 742 euri voor de body. Dat is een behoorlijk stuk goedkoper dan bij bijv Cameraland.

Goedkoopste tot nu toe 730 bij comcom.nl
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

jaha, dus ik heb gelijk de knoop doorgehakt, gistermiddag was de prijs bij topdeals nog €777,00, dus dit is ook weer mooi meegenomen :-)
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

FAQ: Important announcement regarding EOS 650D

It has been confirmed that the front rubber grips of some units of the Canon EOS 650D Digital SLR camera may change color (turn white) after a short period of time.

The front rubber grips of some EOS 650D units produced between May 31st and June 15th 2012 may turn white after a short period of time. After investigation and analysis with the rubber manufacturer, we have determined that zinc bis (N,N’-dimethyldithiocarbamate) is the substance that causes the rubber surfaces to turn white (see surfaces in image below).

The amount of this substance that has been detected on any individual unit is minimal but in rare cases, depending on individual sensitivity, contact with this substance may cause an allergic skin reaction.
Lees verder ...
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... :16-948234
Mijn fiets spoort beter dan ik.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

JoCa schreefCOLONjaha, dus ik heb gelijk de knoop doorgehakt, gistermiddag was de prijs bij topdeals nog €777,00, dus dit is ook weer mooi meegenomen :-)
Deze week Foto vakdagen bij Saturn, geen idee wat ie daar kost, maar da zal wel onder de €700 vallen.(?)
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Canon roept 68.200 exemplaren van zijn EOS 650D-camera terug omdat de rubberen grips mogelijk een allergische reactie op de huid kunnen veroorzaken. Tot nu is er één geval bekend waarbij dat ook daadwerkelijk gebeurd is.
Bron: Canon roept bijna 70.000 EOS 650D-camera's terug
Clack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012 18:16

Hij is binnen!

De nieuwe Colorfoto van september (niet de 650D).

Hierin staat op p32-35 een test.

Kort: vanaf ISO 3200 is de beelkwaliteit beter dan de 600D, voor alles tot ISO 3200 is de 600D (volgens Colorfoto) beter. Ruis is vergelijkbaar tussen 600 en 650D, contrast is bij de 600D beter (de 650D is volgens Colorfoto te contrastrijk m.n. tussen ISO 400-800).

De nieuwe sensor met phase en contrast AF is te langzaam en voegt met de huidige STM lenzen te weinig toe.

Valt mij dus een beetje tegen op het eerste gezicht, maar ik wacht nog op wat Engelse reviews. De Duitsers zijn altijd in de weer met grafieken en getallen, de Engelsen testen op grond van genomen foto's (in the field) en geven vaak een realistischer (genuanceerder) beeld.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Contrast is in te stellen per camera als je in JPG schiet en anders in bij de nabewerking.

"In the field" is bedriegelijk; elke goede fotograaf maakt prachtplaten met wat dan ook als de omstandigheden gunstig zijn.
"In the lab" geeft de grenzen van de mogelijkheden aan; dat kan ook bedriegelijk zijn als het te technisch wordt voor de lezer.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Clack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012 18:16

@boels069

Ik ben het helemaal met je eens. Zelf heb ik ervaring m.b.t. mijn vorige post in het audiowereldje.

Wanneer je Stereoplay leest of Whathifi maakt dat in mijn beleving veel uit.

Een voorbeeld: luister je muziek met veel synthetisch geweld dan heb je geen audiofiele installatie nodig omdat de muziek weinig boventonen heeft en muziekreproductie veel makkelijker is dan bij "complexere" muziek.

Luister je acoustische gitaar, piano (muziek met instrumenten met veel boventonen) dan zal je een betere installatie nodig hebben voor een vergelijkbaar resultaat.

Dus mijn mening is dat je voor jezelf moet kunnen uitmaken of bepaalde dingen "in the field" voor jou relevant zijn, dat vind ik veel eerlijker en belangrijker.

M.a.w. de technische window vind ik minder belangrijk dan mijn praktische window.

Nogmaals ik ben het helemaal met je eens, dit is enkel een motivatie van mijn mening.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Volledige test:
http://www.dpreview.com/reviews/canon-e ... -rebel-t4i" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
evertalkmaar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 20:11

Heb vandaag de knoop doorgehakt en een 650D gehaald bij KE in A'dam. Daarop een Tokina 12-24 gezet en inmiddels wat proefopnamen gemaakt.
Ziet er niet verkeerd uit, tot nu toe. :wink:
Ga morgen ermee filmen op de Alkmaarse Kermis en volgende week vrijdag filmen tijdens de laatste kaasmarkt.
Heb hem speciaal voor de filmkwaliteit gekocht om naast mijn 5DmIII te gebruiken.
Clack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2012 18:16

Mooie review op DP.

Evert, veel plezier met jouw nieuwe aankoop en laat ons even weten wat jouw bevindingen zijn.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar