Err 99 bij mijn Canon 40 D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Roland
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Lierop
CONTACTCOLON

Ik heb een dergelijke foutmelding ook regelmatig in combinatie met mijn EF100mm Macro en de 40D. Ander objectieven geen probleem. Obejectief los en weer vast camera aan en uit en het is opgelost :cry:
Maar gelukkig komt het periodes ook niet voor.

Bij de 300D had dat met een sigma objectief 24-60mm2.8. En met de 400D heb ik met geen enkel objectief een Err99.
Groetjes, Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix
Gebruikers-avatar
GVeer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2012 15:11
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Gisteren na twee jaar D40 ook een error 99. Alles vast. heeft met de spiegel te maken, want als je de spiegel uitschakelt en door je venster fotografeert werkt ie prima. Ga toch ter reparatie aanbieden bij ROFA, dank voor de tip. Dit is mijn laatste Canon, nu weet ik zeker dat de nieuwe camera een Nikon wordt. In die prijsklasse mogen dit soort storingen niet optreden.
Het pad van een echte natuurfotograaf is niet zonder gevaren. Maar niets houdt ons tegen om dat ene mooie plaatje te maken. Gevaar, koude, hitte, insecten, stof, uren lopen, wachten, regen, sneeuw. Alles hebben we ervoor over.
twistersam

Hoeveel foto's heeft die 40D gemaakt. De sluiter en spiegel zijn bewegende onderdelen en hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven. Daarbij komt nog heb je de camera pas 2 jaar dus ook niet nieuw gekocht, 40D wordt sinds half 2008 niet meer door canon geleverd.
Maar als je toch wilt overstappen naar een nikon waarom dan de 40D nog laten repareren. Kun je beter meteen je geld in een nikon stoppen.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je weet maar nooit: de laatste firmware geïnstalleerd?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar