impressie Beachshoot Scheveningen

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag ben ik met een gezelschap van een ander forum afgereisd naar Scheveningen om daar lekker aan de slag te gaan en uit te waaien.
Het was een lekker winderig dagje des ondanks hebben wij lekker ons ding kunnen doen.
Ik heb voor het eerst goed gebruik kunnen maken van mijn WestCott 213cm White/Black Parabolic in combinatie met drie flitser leverde dit precies de verlichting die ik lang zocht. soft, gericht en groot genoeg om een model van top tot teen te verlichten.

Ik deze gebruikt bij de roest wand de andere twee zijn met twee flitsers in combinatie van een reflector.

Genoeg gepraat hier wat beelden :)

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

Met vriendelijke groet Patrick Arthur Treffers
Gebruikers-avatar
resias
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 408
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 10:50
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

Een mooie serie en voor mij is nummer 5 de topper,
Heel apart en ook mooi van compositie.
groeten Resias
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Mooie serie, vooral die eerste 2 hebben een prachtige toning en heerlijke kleuren, erg leuk om te zien.
Mag ik je vragen naar de opstelling van de laatste 2? Dus waar stonden de 2 flitsers en de reflector ong? Thanks alvast!
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Eerste 3 foto's vind ik geweldig!
Bij 4 lijkt ze in de felle zon te kijken... en daarom ook veel verstrooid licht.
Bij de laatste vind ik het softe en de overbelichting niet zo lekker kijken.
Ik zie ook wat kleurruis, en ruis. Is goed tegen te gaan met photoshop!
Photoshop lijkt kleurruis beter te elimineren dan de ruisreductie in de rawbewerker.
KLeurruis is het oplichtende blauwe randje linksonder bij het haar op de laatste foto!

Bedankt voor je serie ik vind hem erg mooi :D
Groetjes, Jelle
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Bedankt allemaal :)


@Apist0

foto 4
Afbeelding
Camera Canon EOS 5D
Focal Length 77mm
Shutter Speed 1/200 sec flitser links op 1/2 vermogen en rechts 1/4 plus reflector silver om de schaduwen op te vullen.
Aperture f/8
ISO/Film 100

foto 5
Afbeelding
Canon EOS 5D
Focal Length 179mm
Shutter Speed 1/200 sec Beide flitser op 1/8 vermogen en op gelijke afstand tot het model.
Aperture f/2.8
ISO/Film 100

@Jeldo
Hartelijk bedankt voor je nuttige feedback!

Het klopt met wat je zegt, zowel de zon als de keus om een zilvere reflectorscherm te gebruiken was niet de meest tactische oplossing.
Echter ik vindt hem wel natuurlijker overkomen dan wanneer ik de zon zou elimineren bv met mijn westcott die ik dan tussen het model en de zon in zou zetten.

Bij de laatste foto geef ik je opnieuw gelijk doordat ik een schaar opstelling heb gebruikt en tegen de zon in heb gefotografeerd kreeg ik deze foto.
ruis en kleuren reductie heb ik geprobeerd maar daarvan het ten kosten van de scherpte omdat ik een klein F getal wou gebruiken.
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

foto 4 had ik er uitgelaten, die blik is niet mooi vind ik :(
foto 5, iets te ver doorgeslagen met het verzachten van de huid
de rest ziet er goed uit !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar