Girl with guitar@ JG.Photography

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Met natuurlijk licht aan de slag gegaan met mijn dankbaarste modelleke..

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Als ex-gitarist mag ik zeggen dat ze nergens die gitaar natuurlijk vast neemt, en op deze manier komt dit voor mij als een verplicht nummertje over...
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dank voor je reactie Chris, zelf zie ik alleen op foto 4 dat ze de gitaar "vast" heeft alsof ze erop aan het spelen is, op de andere foto's staat/ligt de gitaar naast haar en speelt ze niet..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Klopt, maar daar neemt de gitaar niet deel aan het concept. ( zie titel Guitar Girl )
Ik bedoel dit: zet dat prachtig model in deze http://us.123rf.com/400wm/400/400/hamst ... ergang.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; pose, en je krijgt een heel ander verhaal .
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zal er de volgende keer rekening mee houden..wij zijn geen gitaren familie :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Judith, hij heeft gelijk, het had de opname "totaal" gemaakt. Is dit je dochter? Het model heeft een brede expressie in het gezicht en ik zou dat gebruiken. Leg de eerste en de laatste opname naast elkaar. Regisseer de opname!
Ik l@l heel wat af tegen een model om de juiste expressie erin te krijgen.
Voorbeeld: ik kreeg geen milde glimlag op het gezicht van het model. Wetende dat hij zijn baas haat, vertelde ik dat zijn baas was overleden. Resultaat was de perfecte glimlach ....
Maar wat zit ik jou te vertellen, je bent een hele goede fotografe!
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

ik vind het allemaal wel meevallen de manier zoals ze de gitaar vast heeft, op een cd/dvd hoes staan ze vaak zo met een gitaar of andere instrument)
Wat ik kwalijker vind, ik vind de foto's kwa contrast wat futloos, dit is overigens via diverse manieren makkelijk op te lossen.
even wat met de curves "rommelen" en klaar. Maar ben ik de enige die dit vind opvalt.

Even door het contrast heen kijken vind ik het verder mooie platen en 2 het best/mooist.

ik hoop dat je er wat mee kan.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@Ganz, deze bewerking is bewust gedaan..ik heb de kleurtoon en contrast en verzadiging aangepast omdat dit juist hetgeen is wat ik wilde qua kleur, het origineel heeft gewoon knallende kleuren.
@RienW dank voor je reactie, dit is inderdaad mijn dochter.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik vind het erg mooie foto's Judith!
zelf kan ik niet zeggen of je dochter de gitaar goed vast houd of niet..

de kleurtoon/het zachte in de foto's vind ik helemaal geweldig! :D
lekker zacht, niet te druk, witte jurk niet overbelicht.. ik vind het knap gedaan! :))
(hoe heb je dit voor elkaar gekregen btw..? )

welk programma doe je bewerken?


gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Nee hoor Ganz , ik vond ze ook wat flets , futloos overkomen. Is okay als dat een bewuste keuze is geweest , maar persoonlijk
vind ik het niet zo lekker kijken.

-------
Henk
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Alleen op foto 4 probeert ze een akkoord vast te pakken, alle andere foto's is ze aan het poseren met de gitaar. Ik snap de discussie dus niet echt.
Ik vind het wel leuke foto's hoor. Mijn voorkeur heeft ook iets meer contrast, maar ik snap de intentie.
Wel mocht van mij wat meer afwisseling in de poses/gezichtsuitdrukkingen.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Aan citizenjay81: Over welke discussie heb je het? Fototechnisch heb ik me afzijdig gehouden, voor alle duidelijk, het ging me alleen om de opzet mbt de titel, dan had ik gekozen voor ' Girl with guitar ' of iets in dien aard. Misschien snap je me nu wel...
Btw, in foto 4 probeert ze een akkoord,( ook al ligt haar rechter arm te hoog ) maar kijkt ze afwezig, niet natuurlijk genoeg als gitariste.
En daar ging het me om.

Groeten.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Je hebt gelijk. Ik had over die twee berichten heen gelezen.
De reactie van Judith was precies mijn reactie.
De titel is inderdaad enigszins misleidend.
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dank weer allemaal, de kleuren zijn inderdaad een bewuste keuze, hieronder een foto met de originele kleuren en de bewerkte versie zoals hierboven.
@Michel, ik bewerk in lightroom en heb aan de temperatuur, kleurtint en de verzadiging zitten knutselen. Qua fotograferen..natuurlijk licht icm een reflectiescherm en lichtmeter. De kleurtemperatuur heb ik op 6996 gezet en de kleurtint op +18, verzadiging op -31, contrast staat nog standaard op +25 de kleur groen heb ik op -5 gezet. Het origineel heeft als temperatuur 5150 met een kleurtint van +6 en verzadiging 0 en groen ook 0.
Snap wat je bedoelt Chris..titel is aangepast :mrgreen: ik heb deze gitaar van het weekend gekocht op een rommelmarkt om er een shoot mee te doen omdat ik dit idee in mijn hoofd had.

1.
Afbeelding
2. bewerkte versie
Afbeelding
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik zou deze shoot nog eens overdoen, zowel gitaar als model zijn toppie! Ben echt benieuwd!
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Vanavond gaan we nog een keer maar dan met een andere outfit in een ander veldje..was eigenlijk gisteren al de bedoeling om met twee outfits te shooten maar we werden opgevreten door de dazen en zijn daardoor op een gegeven moment gevlucht. :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar