Wild zwijn

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Eind van een warme dag in het Natuurpark Lelystad. Ik trof na voedertijd dit "bejaarde" wilde zwijn, die mij aankeek met een blik van "jij bent vast niet zo'n drukte maker en jij laat mij even nagenieten van mijn maaltijd".
Het zwijn had daar helemaal gelijk in en ik dacht dat het wel heel prettig zou zijn als jij daar nog even rustig bleef liggen en ik mij nieuwe Canon 5D mkII met 24-105 L rustig kon uitproberen. Niet de beste lichtomstandigheden, maar een uitgelezen kans voor mijn Canon om zich te bewijzen.
Terwijl er een stuk of 20 kleine zwijntjes met wat ouderen een flink kabaal maakten, ben ik rustig zo'n 2 meter van het oude zwijn gaan zitten en zijn portret te maken. De natuur als mijn studio. Een wereldse ervaring, tot een parkverzorger mij erop attendeerde dat het erg link is om zo tussen de moeders en jongen te gaan zitten en mij aanraadde voorzichtig weer achter het hek te komen, voor dat het te laat is. Misschien niet zo handig om dit te doen, maar de volgende keer probeer ik het weer.

Afbeelding
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik vind hem wel geslaagd.
Wat ik enkel jammer vindt is dat net het puntje van het oor links er niet op staat.
Maar verder mooi van kleur en scherpte. In mijn ogen niets op aan te merken

Volgens je Exif is ie geschoten met een 70-300 ipv 24-105??

Gr Marcel
wernerfotografie

Leuk portretje, vind hem wel heel erg krap gekaderd aan de zijkanten en jammer van het harde licht :( ( gelukkig ben je er zonder kleerscheuren er vanaf gekomen ;)
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Thxs forum, nog een kleine kanttekening.
Het zwijn lag achter 2 bomen en deze heb ik eruit gesneden. 2 dikke kaders aan weerszijden was niet mooi. Als ik aan de wandel ben, neem ik 1 lens op de camera en geen tas mee. In het natuurpark dacht ik met 70-300 mm meer mogelijkheden te hebben. Ja, het licht was knetter hard, vandaar dat Canon (en Light Room) zich moest bewijzen en dat is goed gelukt. Het zwijn had een harde reeks donkere tinten.
Achteraf misschien niet zo verstandig om te doen. Ik had goed oogcontact met het zwijn, maar heb het risico van de moeders met jongen onderschat.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

Als ik een zwijn met jongen tegenkom, dan zoek ik als eerste een heel grote stok en hou die bij me, ze zijn levensgevaarlijk op dat moment. Maar gelukkig is het goed afgelopen....mooie foto!
Gebruikers-avatar
jojoelsprao
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2012 12:01
WoonplaatsCOLON Meppel
CONTACTCOLON

Mooie foto! Welke ingang (straatnaam) neem je dan om zwijnen te spotten ben nu twee keer naar de OVP geweest voor de ijsvogel (helaas niet op de tak gaan zitten ), nu wil ik ook eens naar natuurpark in Lelystad.
Akumal

Leuk shot, misschien de schaduwen nog wat oplichten ;-).
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Leuke compo, ik ga met Rob mee vwb de schaduwen oplichten. Persoonlijk zou ik ook de voorgrond (de klei) donkerder gemaakt hebben en het zwijn wat lichter. Ik denk dat de kop dan meer vrij komt van de grond. Nu is het een beetje één geheel geworden.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar