EOS 350D valt steeds uit, help.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Eveline
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 12:05

Gisteren via Marktplaats een EOS 350D gekocht. Helaas valt hij steeds uit en doet dan niets meer. De batterij is opgeladen, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. We hebben ook het batterijklepje al vervangen, want dat zat er extra bij. Ook krijg ik vaak een error 01 (lens contact). Soms als ik de camera aan en uit zet of de batterij er uit en erin doe, doet hij het weer. De vorige eigenaar heb ik zojuist gebeld en hij zegt dat hij nooit ergens last van heeft gehad. Hij heeft hem wel lange tijd niet gebruikt. Weet iemand wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De knoopcel vervangen?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
wernerfotografie

Gewoon de camera door die kerel zijn raam gooien.... Sorry hoor maar wel heel toevallig dat hij nooit last van heeft gehad en jij nu dit hebt..
Eveline
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 12:05

Die heb ik getest en geeft 3,09 volt...
@ Werner: ik probeer nog even rustig en aardig te blijven maar ik vind het ook héél toevallig...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Welk objectief is het en krijg je ook de foutmelding met een ander objectief?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

Probeer eens om alle kontakten van de batterij en die in de camera schoon te maken.
Een wattenstaafje met wat alcohol zal al wat doen denk ik.
Lang niet gebruikt kan oxide op de kontakten betekenen.
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
Eveline
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 12:05

Ik heb het idee dat de error 01 alleen voorkomt icm het standaard EFS 18-55 objectief, kan ik die contacten ook reinigen met wat contactspray op een wattenstaafje? Dat zal ik ook doen met de accu contacten alhoewel ik het idee heb dat het compleet uitvallen is verholpen door een ander batterijklepje, wat weer een microswitch bediendt bij het sluiten.
Raar is dat hij nu soms niet afgedrukt kan worden terwijl alle info in beeld is zowel in de zoeker als op het display?
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ik las net op google dat de klemspanning van een accu voor de 350D , 7.4 V moet zijn.
Jouw accu zit met die voltage van 3.09V dus nog maar op halve kracht... Grote kans dus dat je accu niet meer 'je van het' is.
Konijnen berg heeft al een accu voor €17 (Hahnel accu voor 350D)
Ik zou , als je die mogelijkheid hebt, een andere accu plaatsen. Misschien zelfs een nieuwe Canon accu kopen of een ander merk.
Eveline
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 12:05

@ Mehari: de oxide, is die altijd zichtbaar, alles ziet er prima uit zal ik dan toch gaan reinigen?
Eveline
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 12:05

@ Martindd: Dat is de spanning van de knoopcel, de accu's zitten netjes boven of rond de voorgeschreven 7.4 Volt.
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

Eveline schreefCOLON@ Mehari: de oxide, is die altijd zichtbaar, alles ziet er prima uit zal ik dan toch gaan reinigen?
Ja, doe maar, kan zeker geen kwaad.
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
Eveline
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2012 12:05

Alle contacten van zowel objectieven als accu's gereinigd,testen en... 'err o1' in het display bij de tweede poging viel hij uit... om daarna weer vrolijk op te starten :? .
Zal ik om alles te elimineren een nieuwe accu kopen of moet ik het ergens anders zoeken?
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

K'zou geen extra kosten maken. Gewoon terugbrengen.
Je hebt een camera gekocht die toch goed zou moeten zijn? Dus niet.

Eerst maar op de vriendelijke manier proberen......... Door de ruit kan altijd nog :-)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Eveline schreefCOLONWe hebben ook het batterijklepje al vervangen, want dat zat er extra bij....
Eveline schreefCOLONDe vorige eigenaar heb ik zojuist gebeld en hij zegt dat hij nooit ergens last van heeft gehad...
waarom had hij dan een extra klepje in voorraad?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar