Nik Sharpener Pro , jullie mening/ervaringen

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Ik ben benieuwd wie er allemaal Nik Sharpener Pro (3.0) gebruikt en zo ja welke instellingen.
Ik heb onderstaande foto met de volgende instellingen bewerkt :
Viewing Distance : 4-8 " , lijkt me een redelijke afstand voor het bekijken van een trouwalbum
Paper Type: Matte , ik laat altijd alles op mat papier afdrukken (bij profotonet)
Printer resolution 400x2400 , ik ga er maar gemakshalve vanuit dat ze bij profotonet wel met deze resolutie afdrukken

Graag jullie ervaring met de nik sharpener en eventueel commentaar over de scherpte van deze foto's

1. niet verscherpt
Afbeelding
2. verscherpt met bovenstaande instellingen
Afbeelding
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Foto 1 zou ik evt scherp genoeg vinden denk ik, misschien kan er een tikkeltje scherpte bij. Hierdoor zou ik qua scherpte tussen foto 1 en 2 gaan zitten. Valt de NIK software in PS te gebruiken, en kan het worden toegepast in een aparte laag?

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Bakje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2011 07:12

Mooie platen.

Helaas als ik een foto heb, en die wil verscherpen, komt er ook ontzettend veel oneffenheden op te staan. nu verscherp ik via photoshop CS6 ( Mac) via de RAW editor van photoshop.
Is dit een bekend probleem bij photoshop, en is nik sharpener gewoon beter ?
en hoe gebruik je die plugins in de RAW editor ?
Canon EOS 500D + Kitlens 18-55mm IS II + Sigma 50-200mm 4-6.5 DC OS HSM + EP-EX15 II (eyepiece Extender)
Mac Mini 2011 - 2.3 Ghz Core i5, 8 Gb, 500Gb HDD - HP 2310Ti 23" Monitor, Apple keyboard met nummeriek blok, Apple Magic Mouse.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar